Gå til innhold

StarCraft II har fått ny verdensmester (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt i alt så var dette en helt fantastisk turnering av Blizzard.

Totalt så har det blitt delt ut nesten 800 000$ i premiepenger, ca 4 500 000kr. Dette er uten å ta med det spillerne har fått for reise og hotell til alle de mange finalene osv.

 

Utrolig mange kvalifikasjoner i nesten hvert eneste land, som da har ledet opp først til regionale finaler (der WCS Europe var helt klart høydepunktet med fantastisk produksjon av Dreamhack). Dessverre så måtte Norges mann "Noticimus" se seg slått ut etter bare to kamper og fikk dermed ikke bli med på den store finalen i Shanghai.

WCS Europe:

YbMaf.jpg

 

Pga tidssonen samt mye lydproblemer, streamcrash osv så ble ikke finalen i Shanghai det man helt hadde håpet men til slutt på siste dagen så ordnet det meste seg og med hjemmefavoritten "Sen" som også gjorde det bra samt masse gode kamper (selv i PvP) så ble det en verdig avslutning.

WCS BWC Shanghai:

dUSFb.jpg

 

For de som ikke fikk med seg hvordan Parting kom seg til finalen kan ta en titt på denne:

 

 

fJGfH.png

 

 

 

Jeg gleder meg til Heart of the Swarm :)

Endret av sureup
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synd at Parting endte opp med seieren, han viste ikke akkurat fram det beste StarCraft har å by på i kampene sine. Tror han brukte samme all-in strategi og build order i hver eneste kamp mot zerg i hele turneringen. Skjønner ikke helt hvorfor ingen av zergene som spilte mot ham brukte 7pool eller 8pool, spesielt siden han ikke blokkerte ved rampen. Personlig heiet jeg på Sen og Grubby, men da Sen røk ut mot Parting i semifinalen hadde jeg i det minste håpet at Rain eller Creator, som jeg anser for å være henholdsvis bedre og smartere protosser, skulle gå av med seieren. Men så har jo Parting en ekstremt solid PvP, så det lå jo i kortene når turneringen var dominert av protoss og zerg.

 

Også enig med sureup, WCS Europe helt fantastisk og overgikk finalen i Shanghai, både med tanke på organisering, opplegg som var mellom kampene og når det gjelder selve kampene. Men det sistnevnte kan vel heller skyldes et kjedelig metagame (spesielt i PvZ, hvor endgame ALLTID består av infestor+brood lord vs. mothership/colossus/archon-death ball, som det var mye av i Shanghai) og en ubalansert fordeling mellom rasene.

 

Men alt i alt et flott mesterskap!

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Det er synd men Sc2 holder på å dø takket være Blizzard's motvilje til å gjøre noe som helst med spillet, de sitter bare og venter på HOtS som mest sannsynlig ikke kommer til å forbedre mye.

 

Det blir vel å overdrive litt, eller? At SC2 kunne vært mye større, er jeg helt enig i, men det holder ikke på å dø, da ser man svart/hvitt på ting. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er synd men Sc2 holder på å dø takket være Blizzard's motvilje til å gjøre noe som helst med spillet, de sitter bare og venter på HOtS som mest sannsynlig ikke kommer til å forbedre mye.

 

SC2 holder ikke på å dø. Under MLG Dallas så hadde SC2 omtrent like mange seere som det LoL hadde. Pdd er det ingen RTS som er i nærheten av å kunne måle seg med populariteten til SC2. Og det er plass til minst ett MOBA og ett RTS spill i pro-gaming verdenen.

 

Selv om Blizzard ikke gjør allverden så kan fortsatt miljøet rundt SC2 fortsette å gjøre det som skal til for at spillet vokser.

 

De som først og fremst vil konkurrere med hverandre er DotA 2 og LoL, men det er nok plass til begge disse spillene også.

 

HotS kommer til å gi SC2 en boost der og da, men over tid så vil den dale ned igjen og stabilisere seg der den ligger i dag, muligens noe høyere. Om e-sport i seg selv klarer å nå til neste lvl så vil SC2 også vokse med bransjen generellt.

 

Når det kommer til selve mesterskapet så er det gledelig å se at Idra virker å være på veg tilbake som ett Macro beast ved å slå både Stephano, RoRo og Rain i macro matchene de hadde. Eller også hyggelig å se at Suppy fortsetter å imponere.

 

Forøvrig så er Immortal all-ins fryktelig overpowered.

 

Håper at turneringen blir lagt til Europa eller USA neste år for produksjonen og produktet som ble levert av denne var håpløs.

Endret av hvakrg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nei. Jeg synes bare det var kuriøst.

 

'Mesterspak' er derimot et ord jeg prøver å snike inn i det norske språk (skal endre det nå. Takk.) ;)

Jeg reagerte bare på at det hørtes noe unaturlig ut, og ser ut til å kunne være en direkte oversettning fra engelsk. Det var ikke noen fail nei, bare kuriøst ordvalg ;)

 

Mesterspak FTW :p

Lenke til kommentar

At SC2 er i ferd med å døy lukter litt krisemaksimering, særleg no når det er tydeleg at Blizzard faktisk har tatt til seg det tvilarane hadde å seie - nemleg at utan ein solid casual spelarbase synk seartala på events tilsvarande. Det er eit reelt problem, men no ser det heldigvis ikkje ut til at dei har tenkt å stikke hovuda i sanden med HoTS, sånn som det gjorde for berre nokre månader sidan.

 

Og det er fint, sidan SC2 er einaste esporten eg synest er interessant nok til å faktisk sjå aktivt på. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...