Gå til innhold

Guide: Timelapse del 2 av 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig guide! Her ikke noe å bemerke på artikkelen, men vil bare fortelle at jeg foretrekker manuell modus selv om det skulle bety stummende mørke mot slutten av en solnedgang. Det gir øyet variasjon i total lysintensitet, noe jeg synes er en berikelse sammenlignet med timelapser som har som mål å gi seeren samme totale lysstyrke gjennom hele opptaket. Mørket gir mulighet til en naturlig overgang til for eksempel en soloppgang som går fra sort til passelig eksponert. Gjerne en helt annen plass i verden. Men for all del, det blir slitsomt for øynene om man bruker denne teknikken hele tida. Forandring fryder.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk guide! Mer av dette!

 

Takk for det! :)

 

Nydelig guide! Her ikke noe å bemerke på artikkelen, men vil bare fortelle at jeg foretrekker manuell modus selv om det skulle bety stummende mørke mot slutten av en solnedgang. Det gir øyet variasjon i total lysintensitet, noe jeg synes er en berikelse sammenlignet med timelapser som har som mål å gi seeren samme totale lysstyrke gjennom hele opptaket. Mørket gir mulighet til en naturlig overgang til for eksempel en soloppgang som går fra sort til passelig eksponert. Gjerne en helt annen plass i verden. Men for all del, det blir slitsomt for øynene om man bruker denne teknikken hele tida. Forandring fryder.

Enig at det gir en spennende overgang som iallfall er helt naturlig mtp. lyset. Jeg tror dog at overgangen går litt "for fort", men det er jo helt klart verdt å ha med et slikt klipp blant mange andre i en film.

 

Denne ble lagt i bokmerkene med en gang!

 

Hyggelig at du sier!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fantastisk guide! Mer av dette!
Jeg bestilte meg rett og slett et intervalometer til 7D'ene mine etter denne guiden.... Dette var utrolig bra, her er et tips til deg også:iStopMotion 3 for Mac fungerer også bra, drag & drop , koster litt da men :)

 

Takk for det! Bruker ikke Mac selv (til vanlig) så hadde ikke helt foutsetningene for å skrive om programvare til os'et. :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...