Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett problem


Anbefalte innlegg

Hei jeg har ett problem med internett. Jeg har en internett kabel fra en router nede og opp til rommet mitt som ågr inn i en switch så jeg kan ha lan og shit, Noen ganger så mister jeg internett å får kanskje ikke internett på lenge men når jeg tar ut kabelen fra switchen å setter den rertt i pcen (Rett i pcen fra routeren) så får jeg internett. Kan noen være så snille å hjelpe meg med dette problemet? Har prøvd flere switcher så tviler på det er noe galt med switchen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hver enkelt enhet, men det er på nettverksinnstillinger. Enten er de satt til dynamisk eller statisk.

Trur kanskje jeg fant det ut, GIkk inn på CMD å sjekka stod "DHCP aktivert Nei"

 

Så hva skal jeg gjøre nå?

Endret av Enern
Lenke til kommentar

Du skrev jo i førstepost at det ikke skjer dersom ingen andre er kobla til...bestem deg da :p

 

Dessuten kan det være noe annet koblet til den første ruteren som har samme IP.

Det jeg mente var at hvis jeg ikke bruker switchen så funker det, Altså kabelen rett fras modemet til pcen

 

Men skal prøve å bytte ip nå

Endret av Enern
Lenke til kommentar

Vel, der har du problemet. Siden du ikke har noen router, men kun en switch, har du kun én IP-adresse tilgjengelig (alle enhetene dine får tildelt samme IP - den eksterne) og derfor blir det krasj når to eller flere enheter skal på nett samtidig. Det du trenger er en router slik at alle enhetene dine får lokale IPer.

Lenke til kommentar

Vel, der har du problemet. Siden du ikke har noen router, men kun en switch, har du kun én IP-adresse tilgjengelig (alle enhetene dine får tildelt samme IP - den eksterne) og derfor blir det krasj når to eller flere enheter skal på nett samtidig. Det du trenger er en router slik at alle enhetene dine får lokale IPer.

Så jeg må skaffe meg en ruter? ALtså modem-ruter-switch?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...