Gå til innhold

Linux og nettbrett


Flin

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har prøvd seg frem på dette området? Har tenkt på tanken selv, men lurer litt på om det blir for mye styr og at det bare er like greit å bruke det OSet som ligger på et eventuelt brett.

 

Om jeg kjøper meg et brett ønsker jeg meg gode ssh og sshfs muligheter pluss muligheten til å redigere kode som ligger på en server. Noe som fungerer veldig greit i Linux, men jeg er usikker på hvordan det er på android.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke uttale meg som noe annet enn entusiast, men du finner kanskje løsningen her: Android remote filesystem with sshfs.

Selv bruker jeg Teamviewer for å koble meg til HTPC/Laptoppen, for å bruke Galaxy Tab'en som tastatur og de andre mulighetene en Remote Desktop app gir.

Et annen mulighet er: Jump Desktop, som og har ssh, RDP og VNC for tilkobling.

 

Jeg bruker Linux Mint 13 på HTPC/Laptoppen og Ubuntu 11.10 på Workstation.

Samsung Galaxy Tab2 10.1/rooted.

 

atlef.

Endret av atlef
Lenke til kommentar

Er vel ikke en dum løsning det. Klarer meg sikkert fint med android og jeg er ganske klar over at det hadde blitt mye slit å legge inn en linux disto. Samtidig hadde det vært kult, hvis det er mulig å få det til å fungere bra da. Ja mulig er det vel, men jeg vil helst slippe å skrive så alt for mye kode selv.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har funnet OS til nettbrettet: Ubuntu for tablets, men jeg har ikke funnet brettet ennå. Jeg tenker litt på Onda V972 eller Freelander PD80 Wise, men er fortsatt usikker på kompatibiliteten. Minstekravene til Ubuntu for tablets er ganske dårlig definert, men prosessoren Allwinner A31 som sitter i begge disse brettene kjører i hvert fall riktig instruksjonssett. Begge brettene har nok ram. Jeg venter nok uansett til jeg får klarere indikasjoner på at de vil kjøre riktig OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...