Gå til innhold

Guide: Dette trikset hater nettbransjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et av problemene med VPN slik jeg ser det er jo at en stiller seg litt åpen for uærlige mennesker.

Man-in-the-midle feks.

 

1: Hvordan vet man om man kan stole på sin VPN tilbyder?

 

2: Hvordan kan man sikre seg mot useriøse og uærlige tilbydere av VPN?

 

Vel for å ta de første først så kan man ikke vite. En løsning på det andre spørsmålet kan være å kjøre en form for nested VPN. Der en selv kontrollerer den første VPN.

 

Om noen har gode tips eller kan teorier om hvordan en løser dette på vil jeg gjerne høre.

Lenke til kommentar

Har brukt https://www.privateinternetaccess.com/ en stund nå, og den funker veldig bra! :-)

 

Koster $40/år, og gir også veldig bra upload/download når man laster ned linux-distroer over torrent. Har exit-punkt i England, USA, Nederland, Sveits og Romania. Er en smule lav ping, så den egner seg ikke SÅ bra til skype-samtaler o.l., dessverre. MEN: Det går veldig fint å se på netflix over den fra amerikansk tjeneste. (Dog ikke like bra som å kjøre Norsk netflix direkte.)

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer eentlig unblock-us? Ikke proxy, ikke VPN. Det burde jo ta et halvt sekund å oppdage for Hulu etc. at klienten ikke er i USA selv om de brukr en amerikansk DNS.

 

Unblock-US har egne DNS servere og reverse proxies. Når du gjør oppslag til deres DNS på netflix, hulu eller en annen støttet tjeneste får du en IP til Unblock-US sine proxyservere som all trafikk(under locationcheck) blir routet gjennom. Selve mediastreamingen går direkte fra tilbyderen sin server og derfor er denne type tjeneste bedre enn å bruke en VPN der all trafikk blir routet gjennom tunnellen.

Lenke til kommentar

Det burde jo være rimelig enkelt å oppdage ved å kjøre adressesjekk underveis på samme server og adresse som innholdet leveres fra - så må de enten rute alt, mediainnhold inkludert, eller ingenting.Takk for forklaringen. :)

 

Kan forøvig også gå god for Overplay, fungerer fint.

Lenke til kommentar

Et av problemene med VPN slik jeg ser det er jo at en stiller seg litt åpen for uærlige mennesker.Man-in-the-midle feks.1: Hvordan vet man om man kan stole på sin VPN tilbyder?2: Hvordan kan man sikre seg mot useriøse og uærlige tilbydere av VPN?Vel for å ta de første først så kan man ikke vite. En løsning på det andre spørsmålet kan være å kjøre en form for nested VPN. Der en selv kontrollerer den første VPN.Om noen har gode tips eller kan teorier om hvordan en løser dette på vil jeg gjerne høre.

Vell det som er kritisk er om du betaler online men her er jo kortnummere kryptert med ssl uansett.

Å bruke et dedikert kreditkort gir også mye sikerhet her.

 

Annen informasjon de fanger opp er det samme som google osv samler så det er ikke et stort problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...