Gå til innhold

Valg av SSD - Raid 0 (Allround bruk)


z00l

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer å oppgradere PC'en min litt. I den anledning så lurer jeg egentlig litt på hva som gir mest ytelse mtp SSD.

 

Har frem til nylig vurdert det slik at Kingston sin HyperX leverer bra med ytelse. Har en 120 GB variant i min Stue-PC og er MEGET fornøyd med ytelsen på denne. Prisen er dog noe stiv synes jeg.

 

Har i min laptop OCZ Vertex 3 Agility som leverer bra ytelse etter min mening.

 

Leste en test på nettet over Samsung sin SSD 840 Pro og det virker som om denne leverer bra med ytelse.

 

Planen min er å kjøre 2 disker i Raid 0. 240 eller 256 GB alt ettersom hva som gir MEST ytelse.

 

Når det gjelder bruket mitt så er det primært veldig allround. Bruker veldig mye VMWare (Workstation). Noen spill blir det, og så er det generelt konvertering/rending av filmer mm. Er forøvrig en kresen bruker når det gjelder forsinkelser på ting :)

 

Når jeg leser tester på nett så virker det som om noen disker er bra på noe, mens andre disker er bra på andre områder. Blir litt forvirret og lurer derfor på hva som egentlig gir best ytelse sånn all over ?

 

Setter pris på tilbakemelding her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min oppfatning etter å ha lest en del om saken er at Samsung 830 vil levere noen av de beste resultatene i skillet mellom pris/ytelse. Hvis du ønsker TRIM aktivert er det noen begrensinger du må legge merke til:

 

"The requirements for RAID-0 TRIM support are as follows:

A 7-series motherboard (6-series chipsets are unfortunately not supported).

Intel's Rapid Storage Technology (RST) for RAID driver version 11.0 or greater (11.2 is the current release)

Windows 7 (Windows 8 support is forthcoming)"

 

http://www.anandtech.com/show/6161/intel-brings-trim-to-raid0-ssd-arrays-on-7series-motherboards-we-test-it

Lenke til kommentar

Min oppfatning etter å ha lest en del om saken er at Samsung 830 vil levere noen av de beste resultatene i skillet mellom pris/ytelse. Hvis du ønsker TRIM aktivert er det noen begrensinger du må legge merke til:

 

"The requirements for RAID-0 TRIM support are as follows:

A 7-series motherboard (6-series chipsets are unfortunately not supported).

Intel's Rapid Storage Technology (RST) for RAID driver version 11.0 or greater (11.2 is the current release)

Windows 7 (Windows 8 support is forthcoming)"

 

http://www.anandtech...ards-we-test-it

 

Hei,

 

Vet du hva som vil gi desidert "best" ytelse sånn litt uavhengig av pris ?

 

Hvordan er Samsung sin 840 kontra Samsung 830 ?

 

Takker :)

 

Hei,

 

Vet du hva som vil desidert "best" ytelse sånn litt uavhengig av pris ?

 

Hvordan er Samsung sin 840 kontra Samsung 830 ?

 

Takker :)

Endret av z00l
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...