Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med streaming og nedlasting av filer på kraftig linje


Anbefalte innlegg

Jeg bor for tiden i et boligkompleks hvor vi er så heldige at vi har fibernett. Teknofil.no sitt speedometer sier at jeg ligger på rundt 90mbps, men trass i dette har jeg problemer med at youtube og netflix stopper streamer utrolig tregt. Jeg kjører sjeldent torrent-programmer, samt opplever jeg ikke nettet som tregt når jeg surfer.

 

Samtidig opplever jeg at .rar og .zip arkiver jeg laster ned fra nettet _alltid_ ender opp som korrupte, noe jeg tror kan ha sammenheng med linja. Selv om en fil raser ned på maskinen med 13mbps får jeg alltid beskjeden "a few seconds remaining" i opptil 1 minutt før fila endelig er nede.

 

 

Er det noen som kan ha en pekepinn på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som ustabil linje med pakketap.

Hvordan er du koblet til nettet, via kabel eller trådløst?

 

Kabel rett i veggen!

 

Edit:

Kjører diverse ping-tester (ping-kommando i cmd og pingtest.net) mot sider jeg sliter med, og ser at jeg etter sigende ikke har noen problemer med pakketap. :hmm:

 

Edit 2:

Ser og at brannmuren som følger med NOD32 flere ganger i løpet av i går kveld har gitt meg beskjeden "Incorrect UDP packet length", samt "Detected ARP cache poisoning attack". Vet ikke om dette kan være relevant?

Endret av Gal_ape
Lenke til kommentar

 

Edit 2:

Ser og at brannmuren som følger med NOD32 flere ganger i løpet av i går kveld har gitt meg beskjeden "Incorrect UDP packet length", samt "Detected ARP cache poisoning attack". Vet ikke om dette kan være relevant?

 

Prøv gjerne å disable firewall fra NOD32 samt virusscanner og last ned en fil du vet er trygg for å se om resultatet forandres! :)

Lenke til kommentar

Du bør prøve med en annen PC eller rett i modem for å luke ut feilkilden.

 

Blir vanskelig å koble seg til rett i modem, ettersom jeg bor i blokk, og datarommet er nede i 3. etasje.

Annen PC er ikke umulig, men heller vanskelig. Blir å prøve dama sin laptop til helga! Takk for tipsene uansett.

 

Prøv gjerne å disable firewall fra NOD32 samt virusscanner og last ned en fil du vet er trygg for å se om resultatet forandres!

 

Det tør jeg rett og slett ikke! Kan det fungere om jeg legger inn en exception for firefox/chrome?

Lenke til kommentar
Det tør jeg rett og slett ikke! Kan det fungere om jeg legger inn en exception for firefox/chrome?

 

Om du legger inn en generell exeption for Firefox/Chrome kan du like så greit disable...

Gå inn på Nvidia eller AMD's nettsider og finn den siste driveren for skjermkortet ditt, last ned og se hva som (MED firewall etc enabled for å se at det er en trygg fil). Deretter laster du ned samme fil etter at du har disablet NOD32 :)

 

Dette bør være en enkel og trygg metode for deg for å se om det er noen forskjell :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...