Gå til innhold

Anmeldelse: Need for Speed: Most Wanted (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå kjørt NFS MW i helgen og gikk lei etter 4 timer. Sorry EA men dette holder ikke mål overhodet. Har kjørt NFS siden første NFS kom ut for mange år siden og må si jeg har aldrig blitt så skuffet.

Joda bra grafikk, bra music og lyd og purken gjør en virkelig god jobb med å stoppe deg. Men der stopper det også for meg. Dette burdre heller blitt kalt Burnot Paradise online.

Take downs i NFS? Dritt og dra. NFS serien har aldrig vært en fulstendig bilsimulator, men tidligere handlet det mest om racing. Nå er det så langt unna som det kan få blitt.

Så nå er det avinstalert og glemt. Og jeg ber om at EA kutter ut Criterion for å lage bilspill. Var ikke strålende fornøys med HP heller men det vare bedre enn dette.

 

Karakter 8/10 som Burnout så er jeg enig med deg Espen

Men karakter som NFS er maks 2/10.

Folk klaget på NFS TR i fjor, men detta var mye værre spør du meg :-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor i huleste de valgte å lage en til når de lagde en i 2005 og som faktisk var ganske bra. Er dere ikke fornøyd med denne, så prøv gjerne "originalen".

 

Nå har jeg ikke spilt dette, så sammenligner ikke, men ut i fra kommentarene er visst fleste ikke så fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått ut fingeren å kjøpt dette enda, men det skal kjøpes!

Om noen ikke liker det pga det er for mye 'Burnout' i det, forstår jeg det, men jeg mistenker da at dette blir midt i blinken for meg :)

 

Største problemet med anmeldelser er jo det blir ofte veldig subjektivt, ut ifra det jeg leser i denne ser det uansett ut som jeg kommer til å like det minst like godt som anmelder.

Personlig setter jeg underholdning over realisme når det gjelder bilspill.

Lenke til kommentar

I forhold til originalen(som jeg forøvrig likte svært godt) er dette mye mer åpent og tilgjengelig, på godt og vondt. Der det før var en historie å forholde seg til, er det nå kun selve kjøringen og den åpne byen som sitter i forsetet. Faktisk er dette mer som en Burnout Paradise 2 å regne, bare med politi. Men det er jo hovedsaklig positivt. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble veldig skuffa over oppgradering\modding mulighetene på bilene. Alle bilene har samme upgrades (motor, girkasse, forskjellige karosserier, dekk) men de ser like ut uansett hvilke oppgraderinger du setter på. Du får ikke bestemme farge på bilen engang.

 

Styringa og byen er knallbra, men man får bare kjøre noen få løp pr bil, så du kan aldri f.eks skaffe deg en bil tidlig og bruke penger på å modde den istedet for å kjøpe dyrere biler, du er tvunget til å skaffe deg 20-30 biler og oppgradere de alle ved å kjøre løp. Finner du en ny bil må du ALLTID kjøre et lett race for å vinne nitro, et medium race for bedre dekk osv Racinga er kul nok, men jeg savner følelsen av fremgang, når alt bare gjentas om og om igjen blir det fort meningsløst.

 

Lenke til kommentar

Og, hvordan er gummistrikken i dette NFS da? Tidligere spill har vært til tider håpløse. Husker godt flere tidligere NFS spill, der politiet kan ta deg igjen, for så å kjøre forbi deg når du ligger i 300+ km/h.

 

Er det ikke gummistrikk i dette spillet kommer jeg til å kjøpe det, men er det, så styrer jeg langt unna.

Lenke til kommentar

jeg testet spillet hos en kamerat. bilenes styring opplevde jeg som treg og upresis og bilen fortsatte gjerne videre til en kant selv om jeg i lenger tid svingte andre vei uten å ligge i breis. att det ikke finnes noen konsekvens for å bli busta av politiet er også skuffende. du blir straffa med loading screen ( som er plagsom nok ). eneste jeg finner å rose spillet for er bra grafikk.

Lenke til kommentar

Måten bilene oppfører seg på veien og det å kjøre på de samme veiene som jeg gjorde i paradise, er en insta turnoff for meg. Ikke tro jeg er en newbie innenfor NFS, jeg har spillt alle spillene fra Underground 1. Dette holder absoulutt ikke mål. Det at bilene finnes rett i ødemarken og stjeles uten noe problem, ingen god backstory og mer burnout inspirerte races, gjør at jeg ikke får samme gode følelsen som jeg fikk av å spille f.eks. underground 2 og carbon. Jeez, til og med The Run ga meg mer glede enn dette spillet så langt.

 

Alltså, racene er kjedelige, bilene er kjedelige og ikke mulige å modde, verden er en remake av Paradise og bilene handler på en ekstremt rar måte(tastatur, ikke prøvd konsoll).

Lenke til kommentar

EA har virkelig klart å lage en arcade-parodi ut av en allerede så veldig arcade-racer. Synd at det ikke finnes noe særlig mellomting mellom arcade og racing sim på PC.

 

Meh, måtte EA råtne og dø.

 

På xBox derimot har du jo Forza Horizon, som er en snasen blanding.

Savner de skikkelig gode gamle need for speed spillene.

Lenke til kommentar

att det ikke finnes noen konsekvens for å bli busta av politiet er også skuffende. du blir straffa med loading screen ( som er plagsom nok ). eneste jeg finner å rose spillet for er bra grafikk.

Helt enig. Når du i tillegg har politi som er sykt gode på å følge etter samme hvor snedig du er eller godt du kjører så kan du like godt drite å i kjøre fra dem og heller bli busta. Du får ikke poengene for å stikke av, men det må du bruke pokker så lang tid på uansett. Når jeg ikke er i stand til å stikke av fra pol'ti i min Ariel Atom V8 (som de forøvrig har gjort alt for dårlig) når de kjører helt normal sedan bilder, ja da er det noe galt...

 

bilene handler på en ekstremt rar måte(tastatur, ikke prøvd konsoll).

Har xBox controller til PC og det virker helt ok, relativt likt som NFS Hot Pursuit som kom for ikke så lenge siden.

 

Forøvrig er det helt fantastisk at du ikke kan ta direkte restart av et løp fra finish menyen men må ut i "verden" igjen for så å laste løpet på nytt. Du kan ta retry fra løpet f.eks hvis du driter deg ut på slutten, men da regner visst spillet med at du har lyst til å se den lame startfilmen til løpet om igjen..

 

UFERDIG

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og, hvordan er gummistrikken i dette NFS da? Tidligere spill har vært til tider håpløse. Husker godt flere tidligere NFS spill, der politiet kan ta deg igjen, for så å kjøre forbi deg når du ligger i 300+ km/h.

 

Er det ikke gummistrikk i dette spillet kommer jeg til å kjøpe det, men er det, så styrer jeg langt unna.

Ingen gummistrikk. En av måtene man kan stikke av er å nettopp kjøre så fort at politiet ikke henger med. Men det er flere nivåer av "Wanted". Mot slutten så setter politiet inn Interceptors etter deg og da skal du ha rimelig kjapp bil for å stikke av.

 

Hvordan kan man si at det ikke er såkalt gummistrikk? Det er kanskje ikke det når man kjører rundt på måfå, men er du i et race og ligger i 300, skal du nok ikke bli forundret om plutselig en annen bil eller en politibil suser forbi deg. Det er nå min erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...