Gå til innhold

[Løst] Feil i svar og multisvar: Kun siste sitering legges til.


Anbefalte innlegg

Er det gjort endringer for hvilke siteringer som er gjort når man trykker på "svar" eller "multisvar"? Jeg kan forstå at i enkelte fora (som artikkel-kommentarer) må det gjøres grep for å unngå at siteringen tar opp 98% av et nytt innlegg, men i andre fora er det ypperlig å kunne følge argumentasjonsrekkefølgen eller hva som er prøvd (f.eks. til feilsøking).

 

For eksempel i hjemmeautomasjonstråden er flere siteringer nesten påkrevd for å kunne hjelpe tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er gjort endringer ja, se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1468676

 

Foreløpig kun satt inn for å prøve. Dette for å begrense sitat-pyramidene som noen brukere opererer med. Det er dessverre ingen løsning for å kun tillate 2 eller 3 sitater inni hverandre, det er enten 1 eller full pyramide.

 

Det går fortsatt an hvis man legger det inn manuelt, men det er ganske slitsomt for brukerne.

Lenke til kommentar

Akkurat, det var det jeg var redd for.

 

Jeg ser jo også artikler der diskusjonen i hovedsak består av uendelige sitater fordi en del brukere her på forumet ikke ikke fjerner unødvendige sitater eller rett og slett ikke vet hvordan, men da burde man skru på den funksjonen hvor man har bruk for det, f.eks. under artikler eller i diskusjonsfora for religion og politikk.

Lenke til kommentar

Forumløsningen vår er dessverre ikke så dynamisk at vi kan ha ulike innstillinger (av denne typen) for hver kategori. Det blir derfor en «enten eller» situasjon.

 

I denne situasjonen må en av gruppene tilpasse seg. Enten må de som siterer alt begynne å klippe vekk sitater, eller de som ønsker å følge hele samtalen må gjøre dette manuelt. Vi har forsøkt å få den første gruppen til å tilpasse seg, men av ulike årsaker har vi ikke lykkes. Dette kan skyldes at brukerne som siterer alt ikke er tekniske nok til å skjønne hvordan de kan fjerne sitater, eller at de rett og slett ikke gidder. Vi går derfor nå på den andre gruppen.

 

Man kan enkelt følge en samtale ved å trykke på pilen i øvre venstre hjørne av et sitat (snapback.png). Jeg mener dette er tilstrekkelig, men det er som sagt kun en prøveordning.

 

Sitatpyramider irriterer alle, mens å måtte følge en samtale manuelt irriterer kun den enkelte bruker som faktisk ønsker dette.

Lenke til kommentar

Sitatpyramider irriterer alle, mens å måtte følge en samtale manuelt irriterer kun den enkelte bruker som faktisk ønsker dette.

Det der var en farlig generalisering. Jeg vil si at å følge en samtale manuelt er irriterende for alle som har bruk for det. Dessuten går det ikke bare på å følge en samtale, men å gi beskjed til den som originalt stilte et spørsmål (via Varslinger). Som sagt er dette vesentlig for de deler av forumet hvor man faktisk prøver å hjelpe hverandre, og det er jo en stor del av diskusjon.no-nettverket.

 

For meg virker det som om dette må gjøres smartere før det implementeres "over hele fjøla". Det kan jo ikke være umulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan enkelt følge en samtale ved å trykke på pilen i øvre venstre hjørne av et sitat (a>). Jeg mener dette er tilstrekkelig, men det er som sagt kun en prøveordning.

 

Vel, jeg visste ikke om den pila i det hele tatt, så om det skal bli hovedløsningen må den kanskje tydeliggjøres / markedsføres litt bedre :p

Lenke til kommentar

Dessuten går det ikke bare på å følge en samtale, men å gi beskjed til den som originalt stilte et spørsmål (via Varslinger).

 

Dette er også en negativ side med å ikke begrense antall sitater i et sitat. Innlegget ditt kan siteres av andre, som igjen får sine innlegg sitert av noen som bytter tema, og du ender da opp med å varsles om noe du ikke har interesse av.

 

 

For meg virker det som om dette må gjøres smartere før det implementeres "over hele fjøla". Det kan jo ikke være umulig.

 

Det er ikke mulig uten å utvikle en egen løsning, noe drift for øyeblikket ikke har tid til. Men, dette ble implementert/aktivert nettopp for å få tilbakemeldinger, positive og negative, fra dere. Vi setter derfor pris på at du sier ifra. :)

 

Det kommer dog ikke til å bli endret tilbake med det første, og jeg vil gjerne at vi fortsetter diskusjonen i nyhetstråden som ble opprettet for dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...