Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Noen som vet om man kan få FIFA 14 billig på PS4 hvis man allerede har kjøpt det til PS3? Og da evt hvordan?

Den inngår ikke i noen forhåndskampanje, a la AC IV, NBA, Need for Speed, BF 4 (oppgrader til PS4-versjonen for 75,-).

 

Så eneste måten da er å selge PS3-versjonen :-)

Endret av Snopmaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

PlayStation 4 har så definitivt et edge når det kommer til maskinvare som vil det fordeler i spill, det ser vi jo allerede. Som en ren spillmaskin/boks så er det PlayStation 4 fremfor Xbox One det er det liten tvil om.

 

Men må helt ærlig si at du gjør fullstendig skivebom når det kommer til programvaren her, for per dags dato så er Microsoft flere hestehoder foran Sony når det gjelder programvaren på sin konsoll. Ytelsen, navigeringen, mulighetene, ja kort sagt alt med programvaren til Xbox One per dags dato ser ut til å forbi gå det Sony har å tilby med PlayStation 4 og det sjokkerer vell ingen da Sony aldri har hatt programvaren som sin sterkeste side akkurat, samtidig som Microsoft er og blir et programvareselskap som kan programvare veldig godt og har kommet med et langt mer avansert og dyptgående system med Xbox One enn hva Sony har gjort med PlayStation 4.

 

 

Når det er sagt så har jo Sony alle muligheter til å forandre på dette over tid ettersom maskinvaren som ligger til bunn er mer enn kapabel nok, men jeg tviler på att det vil skje med det aller første. Se på hva Xbox One kan allerede med tanke på multitasking, integrere alle TV-vanene dine igjennom en og samme enhet med ett og samme interface, hvordan de åpner opp for et appbibliotek hvor vi om kort tid vil få se kraftige applikasjoner i form av PLEX og det hele så har det liten tvil om at Microsoft har et edge her, noe de fleste allerede har begynt å anerkjenne. Som John Bain aka "TotalBiscuit" så fint har uttalt og mener så er PlayStation 4 konsollen for de som utelukkende skal spille, som ikke ønsker eller forventer noe som helst annet fra sin konsoll, mens Xbox One ser ut til å bli det riktige valget for de som ønsker seg et kraftig mediasenter som kan foreta seg det meste og integrere og samkjøre din TV-underholdning itillegg til å kunne spille spill.

 

 

 

Har overhode ikke noe problem med å forstå hvorfor mange, ja kanskje til og med folk flest så langt velger PlayStation 4, hvertfall ikke her i Norge vi som er å betegne som et "Sony land" men det å komme med sånne spisse, og ja kort sagt uvitende kommentarer rundt Xbox One og hva den programvaren har å by på syntes jeg egentlig ikke hører noe sted hjemme. Bare fordi man har valgt en konsoll og foretrekker den så trenger man ikke å være totalt blind for alt annet som er der ute og verdsette og aksepterer de styrker og de mulighetene de tilrettelegger for.

Jeg har ikke ventet 8 år på å se på TV. Må jo til og med drive å rote i innstillingene på Xbox One for å få gode TV signal, hz eller hva det heter.

 

Ventet på en gaming konsoll som kan vare i 6-8 år, og av to selskaper som ønsket å delta, så var det bare ett av de som lagde en skikkelig gaming konsoll. Enkelt valg for nordmenn flest. Tror ikke folk ventet på E3 prestasjonen og tenkte: "åhh, håper de lager en TV-konsoll". Er nok en grunn til at, som du sier, Norge er et "Sony-land". Vi liker å spille via konsoll, og da vil det være naturlig å velge Sony pga. den yter bedre.

 

Jeg må legge til at jeg ikke forstår hva som er greien med ekslusive titler? Jeg venter på Battlefield, The Elder Scrolls etc etc: De store titlene, ikke små drittitler som Knack og Ryse.

Endret av ImagineAnarchy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da venter jeg og ser, beholder harddisken i maskinen til å starte med. Det er nok det tryggeste.

Jeg trenger heller ikke 1 TB med lagringsplass ennå, og om jeg skulle trenge det kan jeg vel overføre alt fra den ene harddisken til den andre? Hvis jeg sletter alle spilla jeg har på disk fra Ps4 harddisken, og kun overfører alt annet, vil det være mulig for meg og fortsette på f.eks. gamesaven min på Knack? Altså, lagres det på disken når jeg sletter fra maskinen? Hvis ikke regner jeg med at det vil ta år og dag for å få over 300-500 GB.. Hvordan overfører man egentlig fra en harddisk til en annen?

Lenke til kommentar

Da venter jeg og ser, beholder harddisken i maskinen til å starte med. Det er nok det tryggeste.

Jeg trenger heller ikke 1 TB med lagringsplass ennå, og om jeg skulle trenge det kan jeg vel overføre alt fra den ene harddisken til den andre? Hvis jeg sletter alle spilla jeg har på disk fra Ps4 harddisken, og kun overfører alt annet, vil det være mulig for meg og fortsette på f.eks. gamesaven min på Knack? Altså, lagres det på disken når jeg sletter fra maskinen? Hvis ikke regner jeg med at det vil ta år og dag for å få over 300-500 GB.. Hvordan overfører man egentlig fra en harddisk til en annen?

kan jo koble en ekstern harddisk til konsolen og kopiere over.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke ventet 8 år på å se på TV. Må jo til og med drive å rote i innstillingene på Xbox One for å få gode TV signal, hz eller hva det heter.

 

Ventet på en gaming konsoll som kan vare i 6-8 år, og av to selskaper som ønsket å delta, så var det bare ett av de som lagde en skikkelig gaming konsoll. Enkelt valg for nordmenn flest. Tror ikke folk ventet på E3 prestasjonen og tenkte: "åhh, håper de lager en TV-konsoll". Er nok en grunn til at, som du sier, Norge er et "Sony-land". Vi liker å spille via konsoll, og da vil det være naturlig å velge Sony pga. den yter bedre.

 

Jeg må legge til at jeg ikke forstår hva som er greien med ekslusive titler? Jeg venter på Battlefield, The Elder Scrolls etc etc: De store titlene, ikke små drittitler som Knack og Ryse.

 

 

Nå er ikke Xbox One noen dårlig spillkonsoll da, såpass må du kunne innrømme. Det er ikke sånn at Ola og Kari Nordmann merker forskjell eller bryr seg om forskjellen på 720 / 900P @ 60 FPS og 1080P @ 60 FPS og da kan det være veldig interessant for mange med en konsoll som kan tilby litt mer enn bare en god spillopplevelse for vi lever tross alt i 2013, straks 2014 og ser vi på markedet generelt så går vi mot en fremtid hvor folk gjerne forventer og ønsker litt mer av produktene sine enn at de kun er dedikert til en enkelt oppgave. Det er jo ikke mange som kun bruker mobilen til ringing og SMS lenger, det er ikke mange som kun bruker en TV-dekoder til å bytte mellom TV-kanaler, det er ikke mange som kun brukere en TV som ren TV lenger osv osv..

 

Som sagt så har Sony et edge når det kommer til ytelse i spill og den visuelle opplevelsen, mens Microsoft set ut til å ha et edge når det kommer til programvaren og hvilke muligheter denne kan tilby brukeren, dette handler om mye mer enn bare TV via konsoll selv om du prøver å dumme ned diskusjonen med sånt pjatt. Og smaken er som baken, vi alle priroriterer og har forskjellige preferanser så du må nesten respektere at dette er to forskjellige løsninger med hver sine styrker om mange kommer til å velge den ene, og mange kommer til å velge den andre enten du liker det eller ikke.

 

 

At Norge er et Sony land har jo ingenting med PlayStation 4, hvilken maskinvare osv den har eller ikke å gjøre. Vi nordmenn har hatt overvekt at PlayStation 1 når det kom, vi har hatt overvekt av PlayStation 2 når det kom og vi har nå hatt overvekt av PlayStation 3 når det kom helt uavhengig av hvor gode konkurrenter som Nintendo 64, Xbox og Xbox 360 har vært.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jo det kan de. Det er stor forskjell mellom 720p og 1080p

 

Jeg er enig med deg der. For kanskje noen år tilbake var det vanskeligere, men nå i dag har jeg faktisk små problemer med å se kvaliteten jeg ser på. I tillegg, når spillutviklere blir flinkere vil grafikken og detaljene bli bedre, og da vil man fort merke at det faktisk har litt å si.

Lenke til kommentar

Kun om spillet er kjøpt der i utgangspunktet og du har kvittering

 

Nei? Har de snudd om da?

Jeg var der i Oktober og byttet inn et spill jeg hadde vunnet. Så spurte jeg om den dealen. Jeg tror jeg spurte 3 ganger om "Må FIFA 14 være kjøpt her?". Nei sa han og sa jeg kunne ha kjøpt det hvor som helst.

 

no_P02_PNUL_Web%20Banner.jpg

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Problemet er jo at konsollen ikke støtter eksterne harddisker. Hvordan overfører jeg egentlig via PS4, da? Klarer det på PC, men vet ikke hvordan på PlayStation.

 

Du kan kke bruke ekstern HDD for å lagre / laste spill eller "savegames" direkte.

Du kan derimot koble til en ekstern HDD for å ta backup, for deretter å overføre backupen til en ny HDD.

 

http://gearnuke.com/playstation-4s-backup-options-setting-audio-options-outlined/

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

 

 

Nå er ikke Xbox One noen dårlig spillkonsoll da, såpass må du kunne innrømme. Det er ikke sånn at Ola og Kari Nordmann merker forskjell eller bryr seg om forskjellen på 720 / 900P @ 60 FPS og 1080P @ 60 FPS og da kan det være veldig interessant for mange med en konsoll som kan tilby litt mer enn bare en god spillopplevelse for vi lever tross alt i 2013, straks 2014 og ser vi på markedet generelt så går vi mot en fremtid hvor folk gjerne forventer og ønsker litt mer av produktene sine enn at de kun er dedikert til en enkelt oppgave. Det er jo ikke mange som kun bruker mobilen til ringing og SMS lenger, det er ikke mange som kun bruker en TV-dekoder til å bytte mellom TV-kanaler, det er ikke mange som kun brukere en TV som ren TV lenger osv osv..

 

Som sagt så har Sony et edge når det kommer til ytelse i spill og den visuelle opplevelsen, mens Microsoft set ut til å ha et edge når det kommer til programvaren og hvilke muligheter denne kan tilby brukeren, dette handler om mye mer enn bare TV via konsoll selv om du prøver å dumme ned diskusjonen med sånt pjatt. Og smaken er som baken, vi alle priroriterer og har forskjellige preferanser så du må nesten respektere at dette er to forskjellige løsninger med hver sine styrker om mange kommer til å velge den ene, og mange kommer til å velge den andre enten du liker det eller ikke.

 

 

At Norge er et Sony land har jo ingenting med PlayStation 4, hvilken maskinvare osv den har eller ikke å gjøre. Vi nordmenn har hatt overvekt at PlayStation 1 når det kom, vi har hatt overvekt av PlayStation 2 når det kom og vi har nå hatt overvekt av PlayStation 3 når det kom helt uavhengig av hvor gode konkurrenter som Nintendo 64, Xbox og Xbox 360 har vært.

Hei. Xbox One er absolutt ingen dårlig konsoll, men den er heller ikke en 'next gen'-spillkonsoll. Jeg kommer til å kjøpe begge to etterhvert, men grunnen til at jeg irriterer meg kraftig over Xbox One er at de vil forsinke spillindustrien. Om 2-3 år må utviklere lage spill i 3 ulike versjoner (PC, PS4, X1), og det er ikke morsomt. Spesielt blir det irriterende hvis de velger å lage samme versjon for X1 og PS4, hvis PS4 takler mye mer.

 

Og en ser ganske, ganske grei forskjell på 720p og 1080p, og når PS4 klarer seg bedre på fps også (stabil 60), så blir forskjellen nesten enorm. Jeg beklager å si det.

 

Når alt er sagt, så gleder jeg meg bare til å game. Gleder meg til å prøve ut begge, og kommer sikkert til å ha det moro på begge to.

Endret av ImagineAnarchy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt å se visse her inne fyre seg voldsomt opp på grunn av den lille irritasjonsposten jeg kom med i går kveld; alle burde skjønne at den var delvis godt overdrevet :)

 

 

Hvorfor blander du inn XO? Dette er en PS4-tråd der jeg lurer på om folket er fornøyd med innkjøpet av PS4. Utifra din kommentar virker du ikke fornøyd når du må dreie fokuset over på noe annet.

 

Det er klart når det eneste du er interessert i her å komme inn her og spre spydige kommentarer som neppe skaper god diskusjon, får du tilbake med samme mynt. Kom deg over i Xbox One-tråden, er det du hører hjemme.

 

Skal du late som om du er interessert i PS4 så kom med troverdige kommentarer, ikke nedsettende kommentarer som så alt for klart fremstiller ditt egentlig formål.

 

Husj!

 

(...)

 

Som jeg sa, posten var satt godt på spissen for å irritere, men den hadde også et visst innhold. Når det gjelder programvare så er det ikke noen tvil om Microsoft alltid har hatt, og fortsatt har en fordel her, på lik linje som at Sony har en fordel på hardware-siden.

 

Personlig er jeg ikke storimponert over UIet til Xbox One, det er som jeg sier Metro UIet fra Windows 8 med en del ekstra nye funksjoner. Ingen kan nekte for at det er fakta, for det er akkurat det det er. På samme måte kan man se på PS4; det er en videreutvikling av XMB med store mangler som forhåpentligvis vil komme etterhvert.

 

"Ytelsen, navigeringen, mulighetene er bedre på UIet til XOne"

 

Mulighetene skal jeg være enig i, den har en god del flere funksjoner på mange måter, da mye knyttet opp til dette TV-opplegget. Når det gjelder ytelsen synes jeg ikke det ser ut som om Metro er kjappere en PS4 sitt? Det virker som om det er veldig likt. Navigeringen ser jeg heller ingen store fordeler; stemmestyring og håndstyring er en forferdelig gimmick (ja, jeg har det på Smart-TVen) som jeg aldri kunne tenkt meg å bruke mer. På papiret høres det fett ut, men i praksis er det flaut og tregt. Sitte og rope kommandoer til boksen? Ja, ser at det kan være flott å si Xbox On, også skrur alt av systemer seg på; spesielt for dere som sitter på flere forskjellige systemer.

 

Jeg er likegyldig til Kinect og TV-funksjonalitet? Hvorfor? Fordi stemmestyring, og kroppsstyring er noe ordentlig møkk som jeg bryr meg katten om. Bøye hodet sitt til siden for å se rundt hjørnet i BF4? Nei ærlig talt, hva er poenget. Dessuten er Kinecten alt for stor, noe som gjør det enda verre. Jeg ser også veldig sjeldent på TV; har en smart-TV hvor alt er koblet til den; fungerer ypperlig. Snap-funskjonalitet, uinteressert. Skal jeg spille så skal jeg spille, ikke ha på Cupcake Wars på TV-Norge oppe i hjørnet i mens jeg spiller et nydelig spill fra Naughty Dog.

 

PS4 kommer for meg alltid til å være maskinen; den er kraftigere, billigere, har flere spille jeg er interessert i, Remote Play til Vita, den er mindre i størrelse, og har akkurat den funksjonaliteten jeg forventer av en fullverdig konsoll.

 

Hvor next-gen verken den ene eller den andre konsollen er kan godt diskuteres; kanskje dette er mer en evolusjon en èn revolusjon? Vi får se, men at Xbox One skal vinne innovasjonspriser for å ha HDMI-in og en Kinect bundlet med boksen? På ingen måte.

 

EDIT: For ikke å snakke om at Xbox One krever at man har Live for å se på Netflix? Ærlig talt, hvor dumt er ikke det. Helt sikkert mange "vanlige folk" (som ikke sitter her inne og leser side opp og ned om alt) som kommer til å velge PS4 foran XOne bare på grunn av det.

Endret av Selvin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet dette her sikkert er spurt 1000 ganger, har lett litt, orker ikke lete. Er konsollen backward compitable med ps1,ps2 eller ps3?

Og er det samme psnetwork accound på 4ern som 3ern? tar man med seg alt fra psstore, sin egen account (brukernavnet, vennelista, trophies etc) og savefiles fra ps+ cloud greia?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...