Gå til innhold

- HBO Nordic er i ulovlig i sin nåværende form


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan har det seg at HBO ikke får lov til å kreve 12mnd binding, men feks telefonselskap og tv tjenester som viasat og CD kan gjøre det?

 

Hvis du hadde lest det som står der (sukk), så hadde du sett at man har lov å bruke bindingstid så lenge man gir tilstrekkelige fordeler til kundene.

Lenke til kommentar

Hehe, tror alle skrev svarene mer eller mindre samtidig, var i alle fall ingen som hadde svart da jeg begynte å skrive mitt innlegg :p Så da endte det opp med at du ble spammet :thumbs:

Forståelig :wee:

 

Hvis du hadde lest det som står der (sukk), så hadde du sett at man har lov å bruke bindingstid så lenge man gir tilstrekkelige fordeler til kundene.

 

Og du er bare den 8 som svarer. JEG HAR FÅTT DET MED MEG NÅ TAKK

Endret av Mr. A
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Syns regelverket som gjør dette forbudt er tåpelig. Om forbrukerne ikke vil ha 12 måneder binding så lar de være å kjøpe, og HBO vil på den måten måtte gjøre endringer i avtalen for å få solgt produktet. At det skal være forbudt å ha et dårlig produkt er hinsides, storebror må passe på...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som mange andre forstår jeg ikke hvorfor HBO ikke får lov til å kreve binding. Hvis de krevet la oss si 1000 kr for et års tilgang, eller 10000 kr for livstidstilgang osv, så er det vel opptil dem ? Er det fordi de reklamrer med 79 kr i måneden?

 

Forresten, Spotify kan man jo kjøpe 1 mnd, og 12 mnd. og det koster akkurat like mye. Ikke noe "merverdi". Er det "greit"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvordan har det seg at HBO ikke får lov til å kreve 12mnd binding, men feks telefonselskap og tv tjenester som viasat og CD kan gjøre det?
Hvis du hadde lest det som står der (sukk), så hadde du sett at man har lov å bruke bindingstid så lenge man gir tilstrekkelige fordeler til kundene.

 

Hvis du hadde lest det som står over, så hadde du sett at han har lært av 7 andre at man har lov å bruke bindingstid så lenge man gir tilstrekkelig fordeler til kundene.

Lenke til kommentar

Bindingstid er en fin måte å få fornøyde kreditorer på. Du tjener penger på kunden som kunde eller om kunden sier opp grunnet bruddgebyr.

 

Bindingstid er sikkert et fint konsept, men man må få noe ekstra for å inngå en slik avtale med HBO.

Mange vil nok bite i det sure eplet uansett, men det betyr ikke at HBO sitter med fornøyde kunder.

 

Bindingstid hadde vært mer forståelig om man fikk en HBO media senter streaming boks tilsendt f.eks.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor en slik bindingstid skulle eller rettere sagt burde være ulovlig i utgangspunktet? HBO tilbyr en ren luksustjeneste som på ingen måte er livsnødvendig eller påtvunget noen, og alle står fritt til å rett og slett bare ikke benytte seg av tilbudet. Hvis for få forbrukere ønsker et produkt med bindingstid vil den typen tilbud forsvinne av seg selv.

 

Fordi norsk lov trumfer synsing, ønsker og selvregulering :)

 

Spørsmålet var heller hvorfor det er hensiktsmessig å ha et forbud mot dette, og ikke hva loven sier - det vet vi jo.

Lenke til kommentar

Håper det ordner seg og ikke HBO blir skremt bort fra det norske markedet etter all den negative omtalen. Alle er tjent på at prosjektet går bra.

 

Hvis HBO blir skremt bort av at de må følge norsk lovgivning kan de bare holde seg borte for min del.

 

Det er såre enkelt: ikke krev 12 måneders binding. La oss få mulighet til løpende abonnement.

Og gjerne ha 12 måneder som et alternativ, men da med fordeleler som lavere priser, ihht. norsk lov.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...