Gå til innhold

Windows 8 - desktopbruk med Touch-skjerm?


Flavabone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen erfaring, men innbiller meg at det vil være slitsomt å strekke ut armene til stadighet for å klå på skjermen. Enklere med skjermer man holder i hånden eller har på fanget.

 

Det kan jo være, men det kan jo også være at enkelte arbeidsoppgaver er bedre å bruke touch skjerm på, andre ting mus + tastatur. Blir jo bedre valgfrihet.

Endret av Flavabone
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=tRVYZybMs7w&feature=fvwrel

 

http://www.youtube.com/watch?v=mryD5TQrK-E&feature=related

 

Så her er vel noen eksemper på dette funger. Men om dette er verdt prisen er helt annen sak.

Tror ikke vi skal forvente touch skjermer vil bli brukt før 2014 hos de fleste av oss, men du må gjerne bruke pengene dine som du vil.

 

Jeg vil garantert heller ha vurdert nettbrett og nyere mobil eller laptop med touchskjerm istedenfor touch stasjonær skjerm. Vil tro spilling funger dårlig men har aldri prøv FPS spill f.eks crysis eller battlefield 3 så kan jo være de kan brukes.

 

Hvis du er lei klikkelyder og gammelt tastatur:

 

amex TSK-VX7 touchscreen keyboard eller søk på Virtual Laser Keyboard så finnes det gode produkter som ikke er like bortkastet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ingen erfaring, men innbiller meg at det vil være slitsomt å strekke ut armene til stadighet for å klå på skjermen. Enklere med skjermer man holder i hånden eller har på fanget.

 

Det kan jo være, men det kan jo også være at enkelte arbeidsoppgaver er bedre å bruke touch skjerm på, andre ting mus + tastatur. Blir jo bedre valgfrihet.

 

Hvilken valgfrihet , alle skal jo tvinges over på berørings-skjermer likevel. :)

Fra spøk til det li mere seriøse

 

Det er da ganske tydelig at man vil å ha oss til slutte å bruke en vanlig datamus , på god og vondt

 

Det hadde virkelig vært interessant om noen torde å ta en grundig test av Windows8 , på både mobile enheter og pc.

omtrent alle teste går på metro , mens resten blir glemt

Lenke til kommentar

Jeg har testet et par forskjellige desktop-systemer med touchskjerm, inkl den skjermen du linket til selv. Min erfaring er at touchen fungerer bra, føler det er like god flyt på de skjermene, som de absolutt beste smarttelefonene.

 

Eneste ulempen jeg opplevde var at skjermen føltes veldig glossy, man så fingermerker lett, og det var for høy friksjon på fingrene om du skjønner.

 

Men i det store og hele så var det en positiv opplevelse! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...