Gå til innhold

GTA V til våren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg er så lei av folk som ikke kan nyte et spill selv om det er på en annen plattform enn det de er vant til.

 

Vi er mange som bare spiller på PC. Eller hvertfall ikke gidder å kjøpe konsoller bare for enkeltspill. Jeg har alltid boikottet konsoller, og vil fortsette å gjøre det. Jeg hater nesten alt ved dem.

 

Håper det blir en flopp på alle console maskiner og utmerket på PC.

 

Lite sansynelig iom. at man porter til PC, og ikke fra PC.

 

Hver artikkelforfatter får lov til å bruke hvilken av de to offisielle norske målformene de ønsker her på Gamer.no. Vi setter selv pris på at noen av våre skribenter foretrekker nynorsk, og er stolte over å kunne tilby artikler på bokmål og nynorsk.

 

Aww, how PC of you. Men Norge har, som Sveits mener jeg å huske, tre offisielle språk. So where the fuck is sami?

 

Første råd når du driver med kommunikasjon av noen som helst form er KLAR OG TYDELIG TALE. Nynorsk er et konstruert møkkaspråk ala esperanto som dessuten nedvannes år for år til å ligne på bokmål. Gi opp og vær heller konsekvente. Nordmenn ønsker ikke nynorsk. Andelen som bruker språket er nå nede i 15%.

 

Kultur tar fint vare på seg selv, og er ikke en god arena for offentlig innblanding. Men dere får vel neppe pressestøtte for å skrive på nynorsk, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samisk er jo et helt annet språk, da måtte man ha oversatt artiklene fremfor å skrive noen å samisk og noen på norsk.

 

Nynorsk har jo etterhvert blitt et elitespråk, men jeg synes det er flott at Gamer.no skriver på begge deler, siden det tross alt er en god del nordmenn som snakker nynorsk i dag. Vil tro de fleste også synes det er greit, selv om dropoutsene i kommentarfeltet klager litt høylytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jeg er så lei av folk som ikke kan nyte et spill selv om det er på en annen plattform enn det de er vant til.
Vi er mange som bare spiller på PC. Eller hvertfall ikke gidder å kjøpe konsoller bare for enkeltspill. Jeg har alltid boikottet konsoller, og vil fortsette å gjøre det. Jeg hater nesten alt ved dem.
Håper det blir en flopp på alle console maskiner og utmerket på PC.
Lite sansynelig iom. at man porter til PC, og ikke fra PC.
Hver artikkelforfatter får lov til å bruke hvilken av de to offisielle norske målformene de ønsker her på Gamer.no. Vi setter selv pris på at noen av våre skribenter foretrekker nynorsk, og er stolte over å kunne tilby artikler på bokmål og nynorsk.
Aww, how PC of you. Men Norge har, som Sveits mener jeg å huske, tre offisielle språk. So where the fuck is sami? Første råd når du driver med kommunikasjon av noen som helst form er KLAR OG TYDELIG TALE. Nynorsk er et konstruert møkkaspråk ala esperanto som dessuten nedvannes år for år til å ligne på bokmål. Gi opp og vær heller konsekvente. Nordmenn ønsker ikke nynorsk. Andelen som bruker språket er nå nede i 15%. Kultur tar fint vare på seg selv, og er ikke en god arena for offentlig innblanding. Men dere får vel neppe pressestøtte for å skrive på nynorsk, eller?

 

Vi har ingen uhumsk agenda med å publisere artikler på nynorsk, og det har heller ingenting med å være politisk korrekt å gjøre. Så vidt jeg vet mottar vi heller ikke pressestøtte for å skrive nynorsk her på bruket. Dette er fullt og helt opp til hver enkelt skribent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jeg er så lei av folk som ikke kan nyte et spill selv om det er på en annen plattform enn det de er vant til.
Vi er mange som bare spiller på PC. Eller hvertfall ikke gidder å kjøpe konsoller bare for enkeltspill. Jeg har alltid boikottet konsoller, og vil fortsette å gjøre det. Jeg hater nesten alt ved dem.
Håper det blir en flopp på alle console maskiner og utmerket på PC.
Lite sansynelig iom. at man porter til PC, og ikke fra PC.
Hver artikkelforfatter får lov til å bruke hvilken av de to offisielle norske målformene de ønsker her på Gamer.no. Vi setter selv pris på at noen av våre skribenter foretrekker nynorsk, og er stolte over å kunne tilby artikler på bokmål og nynorsk.
Aww, how PC of you. Men Norge har, som Sveits mener jeg å huske, tre offisielle språk. So where the fuck is sami?Første råd når du driver med kommunikasjon av noen som helst form er KLAR OG TYDELIG TALE. Nynorsk er et konstruert møkkaspråk ala esperanto som dessuten nedvannes år for år til å ligne på bokmål. Gi opp og vær heller konsekvente. Nordmenn ønsker ikke nynorsk. Andelen som bruker språket er nå nede i 15%.Kultur tar fint vare på seg selv, og er ikke en god arena for offentlig innblanding. Men dere får vel neppe pressestøtte for å skrive på nynorsk, eller?

 

Om skribent har nynorsk som hovedmål, har han vel like stor rett til å bruke det som det du har til å spy ut usaklige ting på bokmål?

 

Ta deg ei banan!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Om skribent har nynorsk som hovedmål, har han vel like stor rett til å bruke det som det du har til å spy ut usaklige ting på bokmål?

 

Ta deg ei banan!

 

De har jo rett til å publisere på aserbajdsjansk om de vil det. Betyr ikke nødvendigvis det er lurt dog. Det hever jo terskelen for å lese artikkelen, så får man vurdere hvor viktig det er.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GTA IV Hadde jo en ganske dårlig port, og den er framdeles ikke særlig bra etter en del patching.Håper GTA V sin PC versjon (hvis det i det helle tatt kommer en) blir bedre en GTA IV sin.
Skjønner ikke hvordan noen klarer å vente til PC-versjonen av dette spillet, jeg kjøpte meg en PS3 på releasedagen til GTA IV av den grunn at jeg MÅTTE få spilt det spillet den dagen, ellers hadde jeg blitt gal..

 

GTA er den serien jeg kjøper konsoller for å spille - kjøpte PS2 da Vice City kom og PS3 GTA4 edition :) (har fortsatt esken med nydelig GTA fanart)

Max Payne 3 ventet jeg på PC versjonen, men det var kun snakk om en måned og dette var jo heller ikke en port.

Tipper de gjør det samme med GTA5 denne gangen, men gidder ikke å vente på det. Kjøper PS3 versjonen ved lansering og sikkert PC utgaven på Steam når den endelig er tilgjengelig :)

Lenke til kommentar
GTA IV Hadde jo en ganske dårlig port, og den er framdeles ikke særlig bra etter en del patching.Håper GTA V sin PC versjon (hvis det i det helle tatt kommer en) blir bedre en GTA IV sin.
Skjønner ikke hvordan noen klarer å vente til PC-versjonen av dette spillet, jeg kjøpte meg en PS3 på releasedagen til GTA IV av den grunn at jeg MÅTTE få spilt det spillet den dagen, ellers hadde jeg blitt gal..

 

GTA er den serien jeg kjøper konsoller for å spille - kjøpte PS2 da Vice City kom og PS3 GTA4 edition :) (har fortsatt esken med nydelig GTA fanart)

Max Payne 3 ventet jeg på PC versjonen, men det var kun snakk om en måned og dette var jo heller ikke en port.

Tipper de gjør det samme med GTA5 denne gangen, men gidder ikke å vente på det. Kjøper PS3 versjonen ved lansering og sikkert PC utgaven på Steam når den endelig er tilgjengelig :)

 

Max Payne sin PC versjon ble utviklet samtidig som konsollversjonen og var annonsert av Rockstar, derfor tok det bare en måned. Jeg tror nok desverre at hvis GTA V skulle komme i mai, ville vi ikke sett en PC-versjon før nærmere jul tidligst.

 

Uannsett om det faktisk bare hatt tatt en måned, hadde jeg faktisk ikke klart å vente, det er ingen spill i verden jeg kan glede meg til like mye som et nytt GTA :)

 

Og for å være helt ærlig, både GTA IV, RDR og LA Noire ser faktisk helt greit ut på PS3 etter min mening

 

BTW: 8 November er dagen Gameinformer slipper sin 18 sider(!!) artikkel digitalt, det er bare 1 1/2 uke til! :D

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Om skribent har nynorsk som hovedmål, har han vel like stor rett til å bruke det som det du har til å spy ut usaklige ting på bokmål?Ta deg ei banan!
De har jo rett til å publisere på aserbajdsjansk om de vil det. Betyr ikke nødvendigvis det er lurt dog. Det hever jo terskelen for å lese artikkelen, så får man vurdere hvor viktig det er.AtW

 

Saklig. Sist jeg sjekket så var ikke aserbajansk et mål i norge. Og hvorfor må du signere hvert enkelt innlegg? DET er irriterende det!

 

Nynorsk>signere sine egne innlegg som om vi ikke ser hvem som har skrive det. Og så kan du spekulere hvor viktig jeg synst nynorsk er.

 

AtW

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Om skribent har nynorsk som hovedmål, har han vel like stor rett til å bruke det som det du har til å spy ut usaklige ting på bokmål?Ta deg ei banan!
De har jo rett til å publisere på aserbajdsjansk om de vil det. Betyr ikke nødvendigvis det er lurt dog. Det hever jo terskelen for å lese artikkelen, så får man vurdere hvor viktig det er.AtW

 

Saklig. Sist jeg sjekket så var ikke aserbajansk et mål i norge. Og hvorfor må du signere hvert enkelt innlegg? DET er irriterende det!

 

Nynorsk>signere sine egne innlegg som om vi ikke ser hvem som har skrive det. Og så kan du spekulere hvor viktig jeg synst nynorsk er.

 

AtW

 

Det er saklig, fordi du later som dette har noe med rettigheter å gjøre, det har det ikke. Ingen sier det skal være forbudt for folk å skrive på nynorsk, samisk, bokmål, kauldervelsk eller hva det skal være. Det er man lov til uansett om det er mål i norge eller ikke.

Videre er poenget mitt korrekt, nynorsk hever terskelen for å lese en tekst.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Om skribent har nynorsk som hovedmål, har han vel like stor rett til å bruke det som det du har til å spy ut usaklige ting på bokmål?Ta deg ei banan!
De har jo rett til å publisere på aserbajdsjansk om de vil det. Betyr ikke nødvendigvis det er lurt dog. Det hever jo terskelen for å lese artikkelen, så får man vurdere hvor viktig det er.AtW
Saklig. Sist jeg sjekket så var ikke aserbajansk et mål i norge. Og hvorfor må du signere hvert enkelt innlegg? DET er irriterende det!Nynorsk>signere sine egne innlegg som om vi ikke ser hvem som har skrive det. Og så kan du spekulere hvor viktig jeg synst nynorsk er.AtW
Det er saklig, fordi du later som dette har noe med rettigheter å gjøre, det har det ikke. Ingen sier det skal være forbudt for folk å skrive på nynorsk, samisk, bokmål, kauldervelsk eller hva det skal være. Det er man lov til uansett om det er mål i norge eller ikke.Videre er poenget mitt korrekt, nynorsk hever terskelen for å lese en tekst.AtW

 

Om du klarer å lese og forstå litt sarkasme, så hadde dette vert litt lettere. På tide å få hue ut av din egen bakende, og slutte å ta deg så høgtidlig på forum. Latterlig hvor enkelt du klarer å kverulere på ubetydelige ting, som har svært lite med den røde tråen i en tekst å gjøre.

 

For å oppklare litt så du klarer å henge med, så er jeg helt enig at lov er en ting. Og at språk bør tilpasses forbruker. Og igjen så mener jeg at jeg heller leser gode artikler på nynorsk, enn å lese søppel på bokmål.

 

AtW

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nynorsk er et konstruert møkkaspråk ala esperanto som dessuten nedvannes år for år til å ligne på bokmål.

 

Gamer.no praktiserer valfritt skriftmål, og debatten (samt denne konklusjonen) finst i tilbakemeldingsforumet her på bruket.

 

Feilinformasjonen du kjem med i sitatet, derimot, bør ikkje få stå uimotsagt. Nynorsk er eit organisk skriftmål - "konstruksjonen" er berre ein kodifisering og konsolidering av eit sett samla bruksnormer for samlinga talemål med røtter tilbake til felles, vestnordiske talemål som nynorsken i utgangspunktet er basert på. Bokmål er i mykje større grad ein konstruksjon, tilpassa opp igjennom århundra for å favne om dansk tale- og skriftspråk, med sterke innslag av lågnedertysk. Grunnen til at dei sentrale austlandsdialektane er som dei er, er ein aktiv talemålstilnærming blant dei høgare samfunnslaga for å høyrest mest mogleg ut som administrasjonsspråket (dansk), som så etter frigjeringa vart kodifisert som eit "norsk" skriftspråk. Noko å tenkje på ein haustdag, hm? :)

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Nynorsk er et konstruert møkkaspråk ala esperanto som dessuten nedvannes år for år til å ligne på bokmål.

 

Gamer.no praktiserer valfritt målføre, og debatten (samt denne konklusjonen) finst i tilbakemeldingsforumet her på bruket.

 

Feilinformasjonen du kjem med i sitatet, derimot, bør ikkje få stå uimotsagt. Nynorsk er eit organisk skriftmål - "konstruksjonen" er berre ein kodifisering og konsolidering av eit sett samla bruksnormer for samlinga talemål med røtter tilbake til felles, vestnordiske talemål som nynorsken i utgangspunktet er basert på. Bokmål er i mykje større grad ein konstruksjon, tilpassa opp igjennom århundra for å favne om dansk tale- og skriftspråk, med sterke innslag av lågnedertysk. Grunnen til at dei sentrale austlandsdialektane er som dei er, er ein aktiv talemålstilnærming blant dei høgare samfunnslaga for å høyrest mest mogleg ut som administrasjonsspråket (dansk), som så etter frigjeringa vart kodifisert som eit "norsk" skriftspråk. Noko å tenkje på ein haustdag, hm? :)

 

Litt artig at du velger å omtale nynorsk som et målføre, når hele resten av innlegget ditt handler om at nynorsk er et skriftspråk. For ja, det er nettopp et skriftspråk, og da må man huske at begrepet "målføre" kun tar for seg muntlige talemåter, og er synonymt med dialekt.

 

Nynorsk er en målform, ikke et målføre.

Lenke til kommentar
Om skribent har nynorsk som hovedmål, har han vel like stor rett til å bruke det som det du har til å spy ut usaklige ting på bokmål?Ta deg ei banan!
De har jo rett til å publisere på aserbajdsjansk om de vil det. Betyr ikke nødvendigvis det er lurt dog. Det hever jo terskelen for å lese artikkelen, så får man vurdere hvor viktig det er.AtW
Saklig. Sist jeg sjekket så var ikke aserbajansk et mål i norge. Og hvorfor må du signere hvert enkelt innlegg? DET er irriterende det!Nynorsk>signere sine egne innlegg som om vi ikke ser hvem som har skrive det. Og så kan du spekulere hvor viktig jeg synst nynorsk er.AtW
Det er saklig, fordi du later som dette har noe med rettigheter å gjøre, det har det ikke. Ingen sier det skal være forbudt for folk å skrive på nynorsk, samisk, bokmål, kauldervelsk eller hva det skal være. Det er man lov til uansett om det er mål i norge eller ikke.Videre er poenget mitt korrekt, nynorsk hever terskelen for å lese en tekst.AtW

 

Om du klarer å lese og forstå litt sarkasme, så hadde dette vert litt lettere. På tide å få hue ut av din egen bakende, og slutte å ta deg så høgtidlig på forum. Latterlig hvor enkelt du klarer å kverulere på ubetydelige ting, som har svært lite med den røde tråen i en tekst å gjøre.

 

For å oppklare litt så du klarer å henge med, så er jeg helt enig at lov er en ting. Og at språk bør tilpasses forbruker. Og igjen så mener jeg at jeg heller leser gode artikler på nynorsk, enn å lese søppel på bokmål.

 

AtW

 

Innlegget ditt hadde to setninger, hvor den andre var "ta deg en banan". At jeg svarer på den andre setningen, har ikke svært lite med den røde tråden å gjøre i det hele tatt. Ei heller er det kverrulering. Stå for det du skriver, istedet for å drive tullepåstander om kverrulering.

 

Men hva foretrekker du av gode artikler på bokmål og gode på nynorsk, og hva tror du snittet av leserene foretrekker?

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...