Gå til innhold

Får ikke logget meg på min egen PC med mitt eget passord! (Like før acern ryker ut ruta nå!)


Anbefalte innlegg

Får plutselig denne når jeg skal logge inn:

 

"Mislykket pålogging for User Profile Service-tjenesten.

Brukerprofilen kan ikke lastes inn."

 

Har tydeligvis vært noe tull som har blitt innstallert eller noe (?)

 

Anyway, problemet er at jeg ikke kommer noe vei. Trykker F8 under oppstart, og har både prøvd "reparer maskinen" (systemgjennopprett) og et par varianter av sikkerhetsmodus MEN det hjelper ikke fordi jeg ender bare tilbake til innlogginga og samme melding som før ved innlogging med passord: Mislykket pålogging for User Profile Service-tjenesten.

Brukerprofilen kan ikke lastes inn.

 

Skal det altså ikke være MULIG å komme seg inn på maskinen på en eller annen måte, og få endret passord, eller slettet et eller annet som forårsaker dette?

 

(NB: Trykker jeg tilbakestill passord ved innlogg, får jeg melding om å putte inn en ekstern hardisk men når jeg gjør det så får jeg bare samme melding igjen. Når jeg prøver systemopprett får jeg bare valgmuligheter av tidspunkt som er ETTER problemet intraff..)

 

*Passelig dritlei og fortvilt nå ja*.... :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, da blir det knotete. Det er dessverre den eneste måten jeg veit om som gjør at du kan få tak i filene dine så lenge Windows er fullstendig låst, sett at du ikke har backup av alt du trenger selvsagt. Jeg er ikke sikker på hvordan du får kobla opp disken så lenge det er fra en bærbar, har aldri hatt behov for det selv.

Lenke til kommentar

Før vi går så drastisk til verks og formaterer med sine følger så kan du prøve Hiren's boot cd (høyre klikk - lagre som) for å fjerne passordet til brukeren din.

 

- Instruksjoner -

 

 

 

-------------

Eventuelt kan du laste ned Windows 7 ISO her, bare husk å velg riktig versjon.

 

Så kan du bruke USB verktøyet til Microsoft, som du kan laste ned her (høyre klikk - lagre som).

 

 

Da har du en backup av Windows 7, i original forstand selvfølgelig. Med USB'n kan du reparere, gjenopprette og formatere.

Lenke til kommentar

Før vi går så drastisk til verks og formaterer med sine følger så kan du prøve Hiren's boot cd (høyre klikk - lagre som) for å fjerne passordet til brukeren din.

 

- Instruksjoner -

 

 

 

-------------

Eventuelt kan du laste ned Windows 7 ISO her, bare husk å velg riktig versjon.

 

Så kan du bruke USB verktøyet til Microsoft, som du kan laste ned her (høyre klikk - lagre som).

 

 

Da har du en backup av Windows 7, i original forstand selvfølgelig. Med USB'n kan du reparere, gjenopprette og formatere.

 

Ka du ta den hirens varianten steg for steg?

 

1) Last ned, legg på penn

2) Trykk F8 under oppstart og velg noe derfra (?)

3) Videre?..

Lenke til kommentar
Får plutselig denne når jeg skal logge inn: "Mislykket pålogging for User Profile Service-tjenesten. Brukerprofilen kan ikke lastes inn."

En skadet harddisk kan gi slike feil. Det trenger ikke nødvendigvis være en Windows-feil.

(Et program som SpinRite kan muligens fikse det, men det er kanskje billigere å kjøpe en ny disk ...)

 

(NB: Trykker jeg tilbakestill passord ved innlogg, får jeg melding om å putte inn en ekstern hardisk men når jeg gjør det så får jeg bare samme melding igjen. :

Jeg tror det her er meningen at du skal bruke en 'password reset disk' som du da skulle ha laget på forhånd, før feilen oppsto. Hvis hvem som helst kan putte inn en disk og resette passordet ditt, så er det jo ikke mye vits i det.

Lenke til kommentar

Det er mulig å aktivere adminkontoen. Dette vil fungere så lenge adminkontoen ikke har et passord. Ikke endre noe på i registeret uten at du er helt sikker på at du er på riktig sted.

 

 

Gjør som beskrevet i hvis du har install-CD, hvis ikke må du ha en annen PC og koble HDD i den.

Å sku ut HDD er ikke mye knot i en laptop.

 

http://4sysops.com/a...ws-7-and-vista/

Endret av Chris93
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ka du ta den hirens varianten steg for steg?

 

1) Last ned, legg på penn

2) Trykk F8 under oppstart og velg noe derfra (?)

3) Videre?..

 

Har lastet ned HIRENS programmet og pakket det ut på minnnepennen, og puttet den i maskinen det gjelder. Men hvordan bruker jeg den? Eneste muligheter jeg har for å i det hele tatt gjøre noe, er å trykke F8 under oppstart, og da får jeg en rekke alternativer (sikkerhetsmodus etc.) men ingen "hirens boot" mulighet...

 

Hva kan jeg gjøre? :/

 

Ka du ta den hirens varianten steg for steg?

 

1) Last ned, legg på penn

2) Trykk F8 under oppstart og velg noe derfra (?)

3) Videre?..

Før vi går så drastisk til verks og formaterer med sine følger så kan du prøve Hiren's boot cd (høyre klikk - lagre som) for å fjerne passordet til brukeren din.

 

- Instruksjoner -

 

 

 

-------------

Eventuelt kan du laste ned Windows 7 ISO her, bare husk å velg riktig versjon.

 

Så kan du bruke USB verktøyet til Microsoft, som du kan laste ned her (høyre klikk - lagre som).

 

 

Da har du en backup av Windows 7, i original forstand selvfølgelig. Med USB'n kan du reparere, gjenopprette og formatere.

Har lastet ned HIRENS programmet og pakket det ut på minnnepennen, og puttet den i maskinen det gjelder. Men hvordan bruker jeg den? Eneste muligheter jeg har for å i det hele tatt gjøre noe, er å trykke F8 under oppstart, og da får jeg en rekke alternativer (sikkerhetsmodus etc.) men ingen "hirens boot" mulighet...

Hva kan jeg gjøre? :/

Lenke til kommentar

Har du satt maskinen til å starte fra minnepinnen?

Hvis ikke så må du sette dette opp/aktivere dette. Se litt mer her om hvordan du får tilgang på din maskin.

Der må du sette maskinen til å starte fra minnepinnen.

 

atlef.

 

Hei Atlef

 

Satt til booting fra penna via BIOS, men får bare sort skjerm og blinkende hvit markør øverst i venstre hjørne.. og slik blir den bare stående.. :/

 

Any idea?

Lenke til kommentar

Hva gjorde du når du pakket ut Hirens?

 

En ISO er en bildefil av en CD eller DVD, man pakker den ut ved hjelp av et program. De utpakkete filene legges på (gjerne av programmet selv) en plate eller minnepinn. Dette må du gjøre med Hirens, det er mulig det ikke er en ISO, men pakkes ut må den likevel. Ser ut som on dter en en ISO-fil pakket inn i en ZIP-fil.

 

Du kan også prøve det jeg foreslo.

Lenke til kommentar

En linux variant f.eks nyeste til Ubuntu vil gi deg tilgang til filene på harddisken din.

Last ned Linux ISO fila og brenn den til en cd plate evt lag en bootbar minnepenn.

Start opp maskina fra cd eller minnepenn.

Da kjører du linux i minnet på maskina og har tilgang til alle filene på harddisken din, plugg så inn en ekstern harddisk og kopier de filene du trenger.

Lenke til kommentar

Hva gjorde du når du pakket ut Hirens?

 

En ISO er en bildefil av en CD eller DVD, man pakker den ut ved hjelp av et program. De utpakkete filene legges på (gjerne av programmet selv) en plate eller minnepinn. Dette må du gjøre med Hirens, det er mulig det ikke er en ISO, men pakkes ut må den likevel. Ser ut som on dter en en ISO-fil pakket inn i en ZIP-fil.

 

Du kan også prøve det jeg foreslo.

 

Pakket ut det som var mulig å pakke ut av de filene på pennen, desverre samme problem, sort skjerm og blinkende markør i venstre hjørne.. kommer seg ikke videre :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...