Gå til innhold

Tips: Fem smarte tips til Android-mobilen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan virke som om Touchwiz har sin egen måte å ta screenshot på. Power + volum ned fungerer på stock Android og kan lett gjøres med en hånd. Power + Home gjør det samme på blant annet S2, og er helt klart mer klønete med en hånd.

 

Ellers er det også slik at de idiotiske "skallene" som HTC, Samsung osv legger på gir litt vansker for dere når tips som dette skal skrives. Som vi ser for både screenshot og snarveier. På stock Jelly Bean får man ikke opp et alternativ for snarveier ved å holde fingeren inne på bakgrunnen For å legge til en snarvei er løsningen derfor å finne widgeten "Ring" å dra den til en ledig plass på startskjermen.

 

Personlig tror jeg at om jeg ringer en person så ofte at jeg trenger en egen widget, så er den personen mest sannsynlig høyt oppe på ringelisten uansett. Da vil jeg heller bruke den begrensede plassen på startskjermen til noe mer fornuftig.

 

Løsningen med G+ og bilder er vel og bra, men har åpenbare mangler. Det skaper en del støy på G+ kontoen, og bildene blir forminsket og komprimert. Et bedre alternativ er å bruke Dropbox, som fungerer på samme måte, men beholder den originale filen. Fungerer for screenshot, bilder og video.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...