Gå til innhold

Hvordan finne ut hvem som overvåker meg?


Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg. I går lastet jeg ned et program som avslører Key Logger program på datamaskinen. Rapporten viste at jeg blir overvåket. Dette gjør meg utrolig frustrert og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet hvem denne personen er og jeg ønsker å gå videre med dette slik at han i det minste får en advarsel. Han vil aldri innrømme det om jeg konfronterer han.

Det jeg lurer på er om jeg på noen måte kan finne et lite bevis som kan peke på hvem eller fra hvor dette har blitt gjort.

 

Finnes det noen program jeg kan laste ned? Er det noen jeg kan betale en sum for å hjelpe meg med å finne ut av dette?

 

Tusen takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fjernet keyloggeren? Dersom du ikke har fjernet den, ville jeg prøvd følgende:

 

Aktiver virtuelt tastatur. (Dette klarer ikke en keylogger å logge).

Last ned et program som recorder alle incoming connections.

La programmet stå på i bakgrunnen, mens du unngår å bruke pcen.

Når vedkommende da prøver å hente ned siste loggfil vil ipadressen hans komme opp i loggen.

 

Når du har ipadressen hans kan du kjøre en whois for å få opp området han er i.

 

 

PS: Nå har ikke jeg en inngående forståelse i hvordan keyloggere fungerer, men jeg regner med at vedkommende henter en siste versjon med jevne mellomrom.

Dersom personen bruker en proxy vil du ikke klare å se riktig IP, noe vedkommende mest sannsynlig gjør.

 

 

Vennligst arrester meg dersom jeg har nevnt noe som ikke stemmer her.

Lenke til kommentar

Hai,

 

dette høres veldig rart ut. Kan du gi oss svar på følgende:

 

Hva heter det programmet som har vist deg at du/din PC overvåkes av en lokal installert Keylogger. Har du noe logg fra dette funnet?! Hvis ja post det.

 

"Jeg vet hvem denne personen er". Hvordan kan du koble den installerte Keyloggern til denne kjente personen?!

 

Hvis du er sikker på at du er offer for en kriminel kutter du Internet forbindelsen med en gang tar en "Image" (kopi) fra hele systemet som du da bruker som bevis når du går til politet og anmelder denne saken. De kan finne ut hvem som har installert dette og hvilken IPadresse tilkobler seg til Keyloggern.

Endret av TheGenius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...