Gå til innhold

Anmeldelse: Pokémon Black Version 2 (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil faktisk påstå fordel med at Gamefreak følger den samme formelen slavisk hver eneste gang, når man kjøper et Pokémon-spill til Nintendos håndholdt konsoll er man i det minste sikker på at man får et godt gjennomført spill som er perfeksjonert så langt det går an.

 

Noe annet som er positivt er hvordan disse spillene aldri presser på deg prestasjoner eller strategier, det er opp til deg om du velger å powerlevele ildpokemonen din for å slå sten-gymmen eller om du fanger en Fighting-type og trener denne for å knuse gymmen. Kampsystemet til Pokemon er også rimelig dypt, og det finnes mange måter å spille på. Slikt øker potensialet for å spille spillet flere ganger uten at det blir kjedelig.

 

Det blir noe av det samme som Call of Duty, serien innoverer ikke noe særlig, men det hindrer ikke serien fra å være god.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er vel det at staten tvinger nynorsken over hodene på stakkars østlendingsungdom som verken kan eller vil se poenget med "den derre andre norsken vi aldri kommer til å bruke". Greit nok, det var/er kjipere enn vogonsk poesi, men voks opp. pliiiiz?

 

Men kanskje jeg skulle gått for en DS snart? Burde vel gå på billigsalg når den er på vei til å fases ut.

Lenke til kommentar

*Ser Pokemon anmeldelse, gleder seg til å lese*

*Ser det er skrevet på nynorsk, driter i å lese anmeldelsen*

Hver J*vla gang :/

Drit i nynorsken? pliiiiz?

 

Altså, når du først skal klage på språk, og proklamere bokmål, så kunne du kanskje vært litt nøye med rettskrivning og tegnsetting. Jeg tror mange har større problemer med å lese innlegg som du selv skrev enn anmeldelser på nynorsk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Øystein har skrevet på nynorsk for Gamer.no i ti år nå, og vi håper han vil gjøre det i (minst) ti nye år. Bruk av nynorsk på Gamer.no er uansett et tema man får ta andre steder enn i diskusjonstrådene til individuelle anmeldelser. Videre off-topic-snakk om nynorsk vil bli slettet.

Endret av Joachim_F
  • Liker 6
Lenke til kommentar
*Ser Pokemon anmeldelse, gleder seg til å lese**Ser det er skrevet på nynorsk, driter i å lese anmeldelsen*Hver J*vla gang :/Drit i nynorsken? pliiiiz?
110% enig....
Skal då ikkje vere så vanskeleg og forstå nynorsk dersom du har fullført grunnskulen? Dersom dykk får til å lese denne kommentaren kan dykk også klare å lese anmeldelsen.

 

I følge en undersøkelse utført av Webforum så foretrekker over 95% av alle de som har svart Bokmål.

 

http://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/4836-hva-foretrekker-du-av-bokm-l-og-nynorsk-3.html

 

Jeg synes det også er irriterende når noen skriver en artikkel jeg har lyst til å lese på Nynorsk. ikke alle har gode Nynorsk ferdigheter f.eks meg siden jeg har hat fritak fra Nynorsk. Min mening er at det er bare tull å skrive en artikkel på Nynorsk vis det er bare 5 % av befolkningen som foretrekker det.

Ps. Mild Dykseleksi

Lenke til kommentar

Her var det ikke mye diskusjon om Pokemon eller anmeldelsen. Må si meg helt enig med arni90. Eneste jeg ikke liker med de siste Pokemon-spillene er at de er 3D, liker å se slike spill fra 2D. Og at CoD får så god score gang på gang med deres veldig repiterende gameplay og deres hyppige releaser skjønner jeg ikke.

 

Men for å slenge meg på hoveddiskusjonen. Jeg foretrekker helt klart å lese på engelsk, men det er noe jeg ikke kan forvente av en norsk side som strekker seg ut til norske lesere. Engelske sider finnes det uansett mer en nok å velge i (og uten store dialekt/bokmål/sidemål/slang-problemer) :)

 

Tror alle fint klarer å lese nynorsk (og svensk og dansk som er enda lenger vekk fra bokmål), men som de fleste andre foretrekker jeg å lese bokmål, for min del fordi jeg leser det raskere. Synes det er irriterende at vi skal ha to "språk" i Norge, og ser på dette som bortkastet tidsbruk på skolen. For meg er det samme om Norge hadde bestemt seg for nynorsk eller bokmål, men trenger vi virkelig to?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...