Gå til innhold

[Løst] Verdi-pc: i7 920 d0-stepping, H70 kjøler, 12GB RAM, HD5870, 64GB SSD, 1TB HDD, 750W


Anbefalte innlegg

Vurderer å selge min snart 3 år gamle gaming-pc. De fleste delene er kjøpt på komplett, dustin home og netshop i januar 2010. Stabilt bygg som jeg aldri har hatt problemer med

 

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 12GB

WD Caviar Black 1TB 3,5" HDD

Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler

INTEL CORE I7 920 2.66GHZ 8MB S-1366

Corsair SSD Extreme X64 2,5" 64GB

CORSAIR HX 750W ATX12V

Lian Li PC-B25FB, Miditower, Sort

Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Microsoft Windows 7 Pro OEM

ASUS RAMPAGE II EXTREME X58 S-1366 ATX

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner

 

Prosessoren er en intel core i7 d0-stepping som er lett å overklokke. Akkurat nå kjører den på 3,2Ghz, men det er mulig å presse den enda lenger. Hovedkortet tilbyr mange muligheter for de som er glad i overklokking.

 

Nypris: 16389,- Hva kan jeg få for den i dag?

post-85750-0-89145900-1351058290_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ennå en bra maskin, og man må opp i 5 - 6000 for å finne noe nytt som er like bra, så jeg synes noe omkring 5K er en bra pris.

 

Takk for svar -alias-! Hvis jeg slenger med min Benq 24" skjerm så burde kanskje 5k være realistisk? Hvor anbefaler du å selge den? Finn.no eller bruktmarked på hardware?

Lenke til kommentar

5000 kroner er å strekke det, men fult mulig hvis du er heldig :) En pris på 4000 tusen m/skjerm er mer realistisk. Det er heller ikke billig, men en fin pris med tanke på hva man får for pengene.

 

Solgt selv en gamer pc for ikke så lenge siden til 7000 kroner med ny pris per dags dato på over 13 tusen kroner. Altså nesten 50% avslag, utstyrt blant annet med HD7970, ny prosessor osv, men likevel gikk det over en måned før den ble solgt.

 

Hvis du kikker litt på finn.no ser du mange som selger pc'er til mellom 10-15 tusen (brukt) som ikke engang er verdt 40-50% av det folk forlanger, men igjen så er det en grunn til at dem ikke blir solgt.

Lenke til kommentar
5000 kroner er å strekke det, men fult mulig hvis du er heldig :) En pris på 4000 tusen m/skjerm er mer realistisk. Det er heller ikke billig, men en fin pris med tanke på hva man får for pengene.

 

Du kan jo sammenligne med denne http://www.komplett.no/k/config.aspx Jeg vil vel påstå at maskinen TS vil selge er ganske mye bedre, og vel verdt sine 5K, men dette er selvsagt et subjektivt valg fra min side.

Lenke til kommentar
5000 kroner er å strekke det, men fult mulig hvis du er heldig :) En pris på 4000 tusen m/skjerm er mer realistisk. Det er heller ikke billig, men en fin pris med tanke på hva man får for pengene.

 

Du kan jo sammenligne med denne http://www.komplett.no/k/config.aspx Jeg vil vel påstå at maskinen TS vil selge er ganske mye bedre, og vel verdt sine 5K, men dette er selvsagt et subjektivt valg fra min side.

 

Nå får jeg ikke sett på linken, defekt kanskje? Jeg har heller aldri sagt at han ikke kan selge pc'n til 5K, for min del så må han gjerne sette den til 7K, men det er et veldig viktig punkt mange glemmer å tenke på før dem velger å selger pc'n sin, og det er: det DU som person ønsker for en pc må stemme overrens med hva folk er villig til å betale for produktet i brukt tilstand.

En NY pc med nesten tilsvarende ytelse som koster (for eksempel) 6500 kroner, er lettere å få solgt og som regel mer attraktivt på markedet, det er mange grunner til dette og ytelse er den siste. Men heller garanti, ny vare leveranse, følelsen av å eie ett nytt produkt osv, osv....

De aller fleste vil alltid betale 2-3K ekstra for et nytt produkt med samme ytelse, men også med lavere. Og det er grunnen til at hans/hennes pc per dags dato er realistisk sett ikke verdt 5K, men igjen slik jeg har sagt flere ganger, alt er mulig!

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg skal tenke litt på det og legge den ut på finn.no. Legger den ut for 5000 også får jeg se hvilken respons jeg får på annonsen. Har solgt en del ting på finn i det siste (mobiler og kamerautstyr), og ender alltid med å gå litt ned på prisen for å få solgt ting.

Lenke til kommentar

Ps. har dere noe tips om hva som er viktig å huske på når jeg skal selge pc'en? Hvordan kan jeg sikre at data er slettet slik at det ikke er mulig å gjennopprette noe fra harddisken og ssd. Og bør jeg stille inn bios med standard innstillinger. Dvs sette alt på stock.

Lenke til kommentar

Ps. har dere noe tips om hva som er viktig å huske på når jeg skal selge pc'en? Hvordan kan jeg sikre at data er slettet slik at det ikke er mulig å gjennopprette noe fra harddisken og ssd. Og bør jeg stille inn bios med standard innstillinger. Dvs sette alt på stock.

Det vil alltid være mulig å finne dataene på en harddisk med mindre du ødelegger den 100% ;)
Lenke til kommentar
5000 kroner er å strekke det, men fult mulig hvis du er heldig :) En pris på 4000 tusen m/skjerm er mer realistisk. Det er heller ikke billig, men en fin pris med tanke på hva man får for pengene.

 

Du kan jo sammenligne med denne http://www.komplett.no/k/config.aspx Jeg vil vel påstå at maskinen TS vil selge er ganske mye bedre, og vel verdt sine 5K, men dette er selvsagt et subjektivt valg fra min side.

 

Nå får jeg ikke sett på linken, defekt kanskje? Jeg har heller aldri sagt at han ikke kan selge pc'n til 5K, for min del så må han gjerne sette den til 7K, men det er et veldig viktig punkt mange glemmer å tenke på før dem velger å selger pc'n sin, og det er: det DU som person ønsker for en pc må stemme overrens med hva folk er villig til å betale for produktet i brukt tilstand.

En NY pc med nesten tilsvarende ytelse som koster (for eksempel) 6500 kroner, er lettere å få solgt og som regel mer attraktivt på markedet, det er mange grunner til dette og ytelse er den siste. Men heller garanti, ny vare leveranse, følelsen av å eie ett nytt produkt osv, osv....

De aller fleste vil alltid betale 2-3K ekstra for et nytt produkt med samme ytelse, men også med lavere. Og det er grunnen til at hans/hennes pc per dags dato er realistisk sett ikke verdt 5K, men igjen slik jeg har sagt flere ganger, alt er mulig!

Naturligvis. :)

Ny-Pris jeg fikk opp for en slik maskin ligger på rundt 8000kr uten skjerm.

slenger man på bruktpris og det faktum at kunder gjerne vil ha noe nytt, så synes jeg 5000kr MED skjerm høres ut som en grei pris det. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg skal tenke litt på det og legge den ut på finn.no. Legger den ut for 5000 også får jeg se hvilken respons jeg får på annonsen. Har solgt en del ting på finn i det siste (mobiler og kamerautstyr), og ender alltid med å gå litt ned på prisen for å få solgt ting.

 

Slik er det, dessverre. Nå er det slik at det er mye lettere å selge en mobiltelefon eller et kamera med tanke på at det er mer interesse for slikt. Gamer pc'er har forsåvidt alltid vært for spesielt interesserte og dermed er det et vanskelig marked.

Det er alltid en fordel å starte med en pris som er litt høyere enn det man ønsker da alle pruter uansett, men igjen så er det viktig å ikke prise seg for høyt da dette ofte skremmer folk vekk.

Hvis du ønsker minimum 4K så ville jeg satt den tilsalgs for 5,5K (med skjerm). Da har du noe å gå på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...