Gå til innhold

BioWare øser ut med Dragon Age III-detaljer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muligheter til detaljstyring høres bra ut for min del. Lar tvilen komme Bioware til gode mht Dragon Age 3.

 

Er det bare meg, eller hørtes dette litt rart ut?

"...har brukt mye tid på å fleske ut verdenen.."

 

'fleshing out' er jo et kjent uttrykk, men fungerer ikke like bra når man oversetter direkte til norsk. :)

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

Muligheter til detaljstyring høres bra ut for min del. Lar tvilen komme Bioware til gode mht Dragon Age 3.Er det bare meg, eller hørtes dette litt rart ut?"...har brukt mye tid på å fleske ut verdenen.."'fleshing out' er jo et kjent uttrykk, men fungerer ikke like bra når man oversetter direkte til norsk. :)

 

Godt poeng. Blandet nok 'fleske til' med det engelske uttrykket også. Erstattet med 'fete opp'. Takk for grundig tilbakemelding. :)

Lenke til kommentar

Skal bli interessant å se hvordan det blir, kommer ikke til å stille meg i kø for å kjøpe dette spillet etter at de har klart å levere to spill som seriøst ikke innfridde forventningene. Detaljene som avsløres virker jo som de har tenkt igjennom en ting eller to, dog de må virkelig bevise at de leverer noe bra denne gangen.

 

Det med at man skal ha ett slott som man er egen herre i kan være en god ting, avhengig av hvordan de legger opp historien rundt dette så skal det bli spennende å se hva de får til. Måtte flire litt av denne setningen her "ett av områdene i det nye spillet skal faktisk være like massivt som alle arealene i Dragon Age II." Strengt tatt ikke alt for vanskelig å lage ett område som er større enn alle arealene i DA2 da DA2 var langt fra massivt. Skal bli spennende å se om de tillater fri utforsking eller om spillet er like linjært som DA2. Det med bakgrunnshistoriene er en kurant ting, bare håper det valget man tar har like mye å si som i Origins.

Lenke til kommentar

Det er under 1 år til release, og alt de har å vise er konsepter og ideer. Holder ikke pusten for dette spillet i det hele tatt.

 

Det er forskjell på hva de "har" å vise og hva de VIL vise. Spillet har visstnok vært i utvikling siden 2010, så jeg tror de bare har valgt å holde kortene tett til brystet til vi kommer nærmere release.

Med ett år igjen av produksjon så er nok ikke kampsystem og lignende finpusset noe på enda, så hvorfor vise noe uferdig og risikere en klagestorm? Det tror jeg ikke de har råd til etter DA2.

Lenke til kommentar

Gleder meg! Synes Origins var et meget bra spill, og DA2 er et av favorittspillene mine hele denne konsollsyklusen. Vet at BioWare leverer kvalitet, så det er jeg ikke bekymret for!

 

Det kaller jeg nerd-baiting! :p

 

Rofl! ;) Tydeligvis ikke nerds her siden ingen har tatt agnet enda.

 

Er ikke noe annet min oppriktige mening. Synes Dragon Age 2 er helt latterlig bra. Utrolig irriterende å se den negative tilbakemeldingen det har fått fra så mange. Tror mange av de hadde bestemt seg på forhånd at spillet skulle være dårlig, og da måtte det vel bli sånn.

Lenke til kommentar

sthusby :

Nå skal det sies at jeg har spillt igjennom det meste fra Black Isle og Dragon Age utviklerne og jeg mener at utviklingen innen sjangeren generelt har vært preget av :

 

*Stadig mer fokus på det som "selger" eller er "kult" (dvs selger). Pupper , sex og kulle "finish off" har blitt mer vanlig.

*Resirkulering av materiale som er brukt i tidligere spill, feks så er ikke det å ha sitt eget slott egentlig noe nytt, det hadde man jo allerede til en viss grad i Baldurs Gate II utvidelsen eller litt tydeligere i Neverwinter Nights I (eller var det II).

*Stadig mer forenkling av kampsystemet og strategi delen. I eldre rollespill måtte man gjerne prøve å finne ut svakheten til fiendene man kjempet mot , Beholders var generelt vanskelige å bruke magi mot og kunne jo drepe med et av øyene om du var litt uheldig. I tidligere spill hadde man gjerne en større gruppe av Helter som man kunne utvikle som det passet deg og dermed fylle forskjellige viktige roller, i dag har man desverre max 2-3 figurer som følger deg i nyere spill ( Mass Effect, Dragon Age og noen andre slike spill).

 

Når man i tillegg pøser på svært mye repetisjon av de samme kampene så er det forståelig at folk gikk lei når de så at den samme grafikken og utformingen av et nivå var brukt for n'te gang. For meg så var og er Dragon Age et svært dårlig spill og havner kanskje på en 4 / 10.

 

De må med andre ord gjøre svært mye riktig i Dragon Age 3 for å rette opp i problemene som utvikleren har vist de siste årene , gi meg dybde , en god historie og kom med masse nytt som imponerer oss så skal jeg på nytt vurdere om jeg har lyst til å kjøpe DA3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gleder meg! Synes Origins var et meget bra spill, og DA2 er et av favorittspillene mine hele denne konsollsyklusen. Vet at BioWare leverer kvalitet, så det er jeg ikke bekymret for!

 

Det kaller jeg nerd-baiting! :p

 

Rofl! ;) Tydeligvis ikke nerds her siden ingen har tatt agnet enda.

 

Er ikke noe annet min oppriktige mening. Synes Dragon Age 2 er helt latterlig bra. Utrolig irriterende å se den negative tilbakemeldingen det har fått fra så mange. Tror mange av de hadde bestemt seg på forhånd at spillet skulle være dårlig, og da måtte det vel bli sånn.

 

Jeg var en som gledet meg veldig til DA2 og jeg ble ekstremt skuffet, har ikke giddet å spille gjennom det enda dessverre. Det føles som et helt annet spill og det er ikke noe positivt med det.

 

Dragon Age: Origins er så mye bedre på alle måter.

Lenke til kommentar

Gleder meg! Synes Origins var et meget bra spill, og DA2 er et av favorittspillene mine hele denne konsollsyklusen. Vet at BioWare leverer kvalitet, så det er jeg ikke bekymret for!

 

Det kaller jeg nerd-baiting! :p

 

Rofl! ;) Tydeligvis ikke nerds her siden ingen har tatt agnet enda.

 

Er ikke noe annet min oppriktige mening. Synes Dragon Age 2 er helt latterlig bra. Utrolig irriterende å se den negative tilbakemeldingen det har fått fra så mange. Tror mange av de hadde bestemt seg på forhånd at spillet skulle være dårlig, og da måtte det vel bli sånn.

 

Jeg var en som gledet meg veldig til DA2 og jeg ble ekstremt skuffet, har ikke giddet å spille gjennom det enda dessverre. Det føles som et helt annet spill og det er ikke noe positivt med det.

 

Dragon Age: Origins er så mye bedre på alle måter.

 

Ganske uenig. Synes historien i Dragon Age 2 er langt mer personlig og interessant. Synes også det kunstneriske uttrykket er langt bedre i DA2. Kampsystemet er også et av de beste jeg har vært borti i et RPG. Visuelt sett er jo kampene helt råe å se på.

 

Anbefaler deg å spille gjennom hele spillet. Synes spesielt konflikten med Arishoken er svært interessant og forseggjort. Rett og slett et glimrende spill. Dessverre er det ikke noen gode romansevalg i spillet, og det er suspekt at karakterene ikke endrer klær eller aldres.

Lenke til kommentar

[klipp] Kampsystemet er også et av de beste jeg har vært borti i et RPG. Visuelt sett er jo kampene helt råe å se på.[klipp]

 

Ja det kan så være, men med DA2 skjønte jeg endelig hva dette med sandwich combat er.

Når kampen har startet er det jo bare å rusle rundt å gjøre andre ting for så å komme tlbake til pc-skjermen når gruppen din har vunnet kampen helt alene.

Også overdrevent fastpaced til å være crpg.

Lenke til kommentar

For meg så var og er Dragon Age et svært dårlig spill og havner kanskje på en 4 / 10.

 

De må med andre ord gjøre svært mye riktig i Dragon Age 3 for å rette opp i problemene som utvikleren har vist de siste årene , gi meg dybde , en god historie og kom med masse nytt som imponerer oss så skal jeg på nytt vurdere om jeg har lyst til å kjøpe DA3.

 

Er nok ikke bare for deg. :p

 

Dybde, gode historier og et gameplay tilrettelagt for PC som gjør at kampsystemet faktisk har et taktisk potensiale (Jeg ser blant annet på deg, isometriske kameravinkel) skaffer ikke penger i EAs kasse. Det er 3PS-kamera tilrettelagt for konsoller med håndkontroller, awesomebutton, romanser med samme kjønn og fantasifulle raser med fantasiløst store pupper, underbygget av et sterkt fokus på historie (les romanse), få dialogvalg, maks 3, helst 2, gjerne understreket med sterke farger så man vet om valget er "godt" eller "ondt" for ikke å forvirre spilleren. Om man kan resirkulere fiender og områder og gjerne spawne dem i løse lufta for å kunne gi spilleren en tilfredsstillelse av at tonnevis av fiender faller når man trykker på awesomebutton, så er jo det enda bedre. Taktikk på høyt nivå. Jeg trykker jo på en knapp og karakteren min gjør noen fancy moves når jeg trykker på denne knappen. Sparer penger gjør det jo også, penger man kan bruke til å utvikle nye romansemuligheter i en ny galakse, langt langt borte.

 

Bioware har nok blitt slukt, og doktorene har forlatt skuta, samtidig som de gir masse penger til Obsidians kickstarter. Er nok det siste håpet igjen for fans av gamle Black Isle og Bioware.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...