Gå til innhold

Passord på en Dell 5030 inspiron


oddboy

Anbefalte innlegg

Jeg er selvsagt ingen tyv. Men saken er at jeg fant en laptop på skroten, ja du leste riktig. Batteriet hadde strøm og forbauset la jeg den i bilen og kjørte hjem. Men noe passord har jeg selvsagt ikke og hvis jeg dukker opp hos en datguru så tar han vel laptopen fra meg, eller? Hva kan jeg gjøre ? Er det mulig i det hele tatt å låse opp en slik maskin. Maskinen var ikke i noe låst modus (men det har jeg fått til nå... ) så jeg tror ikke noen kriminelle har prøvd seg på maskinen tidligere. Hva gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok noe ekstra med disse dellmaskinene. Den vil ha administrators passord. Det er ikke mulig å aktivere Cd eller Usb stick. Har prøvd å demontere harddisk, minneplater, og minibatteriet inni men det hjalp ikke noe. Man kan vel ikke ha noe strømkilder påkoblet maskinen når man fjerner CMOS batteriet ?

Endret av oddboy
Lenke til kommentar

Oppstart eller boot passord kan ikke fjernes med noe program...

Dette passordet er lagret i en chip (vanligvis i en 24C02 sot8 chip) på hovekortet...

Denne chipen er ikke den samme som lagrer BIOS innstillinger...

Du kan google så finner du sikkert svar...

Du må få tak i en ny identisk chip, er ikke veldig vanskelig å lodde av denne og lodde på en ny...

Har også lest at det muligens skal la seg gjøre og kortslutte to av bena på denne chipen for å få fjernet pw...

Lykke til..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...