Gå til innhold

Rykte: flere nyheter blir sluppet til uken fra Canon ?


Anbefalte innlegg

Det er blitt nevnt før og under Photokina at Canon ikke ville annonsere nye kameraer før under photoplus-messen som begynner 23/10.

 

Så langt sier ryktene:

 

kameraer som er nevnt den siste tiden.

1Ds

3D

4D

7D MkII

 

Og objektivene.

 

200-400 x1,4 L, 500 f/4L IS MkII, 600 f/4L IS MkI Iog 35 f/1.4L MkII.

 

Dette er bare løse rykter men det skal bli spennende å se hva som skjer og om Canon kommer med den nye croppsensoren før antatt også.

 

Edit:1Dc og et par objektiver som kanskje blir annonsert som tilgjengelig i butikkene snart.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, Akam har ikke mottatt noen invitasjon til pressekonferanse fra Canon Norge i alle fall.

De har et par dager til på seg og invitere dere, de vil nok ikke "annonsere" før det er helt nødvendig.

 

Edit: Hvis det kommer helt nye nyheter da, eller kanskje det bare blir annonsert at eldre nyheter endelig blir tilgjengelig.

 

3D er vel megapikselmonsteret, men hva er 4D?

 

Og hva er 1Ds? Er det med APS-H?

 

Det kan hende navnet blir 1Dc og tror dette blir et 4K FF.

 

Det er flere som tror at det blir lansert minst to kameraer før året er over, et FF til og et Crop-kamera.

 

Edit: 1Dc blir annonsert tilgjengelig på Photoplus.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Tilgjengligheten er jo en ting, men du bør uansett sjekke kilder og sjekke litt rundt først før du skriver. Det var vel det jeg ville frem til...da hadde du sluppet unna denne setningen, som de aller fleste oppegående har allerede har fått med seg er fakta.

 

Det kan hende navnet blir 1Dc og tror dette blir et 4K FF.

 

 

PS: Canon 500mm f4L IS mkII og 600mm f4L IS mkII har og vært mulig å få kjøpt en stund.

Endret av KristianJV
Lenke til kommentar

 

Hva er det for noe rart, "x1.4"?

 

 

Jeg siterer fra objektiver-annonseringen fra Akam.

 

I tillegg annonserte også Canon i dag at de arbeider med utviklingen av et annet interessant (og sikkert dyrt) objektiv, nemlig Canon EF 200 400mm f4L IS USM Extender 1x. Som navnet mer enn antyder dreier det seg om en telezoom på 200-400 mm med fast blender 4, som i tillegg har en innebygget telekonverter på 1,4x. Den kan slås av og på, men ikke fjernes, og vil når den er i bruk gjøre om objektivet til et 280-560 mm f/5.6. Bildestabilisator og det andre vanlige er selvsagt på plass, men det meste av andre spesifikasjoner er ennå ikke spikret, og du vil derfor heller ikke finne dette objektivet i vår produktguide, inntil videre. Pris er heller ikke kjent for øyeblikket,

 

Er styggredd for at dette vil koste over 60K, selv om jeg håper på at det blir liggende på rundt 30K.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Vel, Akam har ikke mottatt noen invitasjon til pressekonferanse fra Canon Norge i alle fall.

De har et par dager til på seg og invitere dere, de vil nok ikke "annonsere" før det er helt nødvendig.

 

Canon pleier å sende invitasjoner minst en uke eller to på forskudd, av og til enda lenger. Nikon kan finne på å gi kortere varsel, men også de ligger som oftest på mer enn to dager.

Lenke til kommentar

Er styggredd for at dette vil koste over 60K, selv om jeg håper på at det blir liggende på rundt 30K.

 

Optimist!

 

I følge ryktene jeg har hørt vil det havne på godt over 100k, kanskje opp mot 150k.

 

Det er mye penger. Da skal den være svært så mye bedre enn en Sigma 120-300 f2.8 med 1,4 x telekonverter for å selge i noe antall. Tror ikke det blir en kioskvelter, for å si det sånn

Lenke til kommentar

Og objektivene.

 

500 f/4L IS MkII, 600 f/4L IS II

Begge er på markedet, om enn i svært beskjedent antall.

 

selv håper jeg på at 200-400 x1.4 blir tilgjengelig snart, den ble introdusert for ca 2 år siden.

Det ble bare annonsert at den var under utvikling.

Nå håper man at at den faktisk blir annonsert med tilgjengelighet forholdsvis raskt med tanke på alle testeksemplarene som var i London 2012.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...