Gå til innhold

Anmeldelse: Forza Horizon (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist. Jeg har testet demoen en del, og liker ikke retningen den går. Her var det alt for mye arkadeelementer og scriptede hendelser til at dette var gøy.

 

De engelske stemmene er hakket bedre, men det eksisterer ikke noe menyvalg for å endre språk, så du må i så fall endre lokasjonsinnstillingene til konsollen.

 

Seriøst? Er det eneste mulighet for å bli kvitt norsk språk? Jeg ble rett og slett flau over de dårlige oversettelsene både i tale og menysystemene. Håper Turn10 kommer sterkt tilbake med Forza Motorsport 5, og at dette ikke er retningen serien utvikler seg i!

Lenke til kommentar

Playground Games Turn 10 kan herved dra til helvette!

Hvorfor ødelegger de en av tidenes bilspill serier, hvorfor?! Hva er dette for noe søppel!? Fra "simulator" til renspikket arkade, bra jobbet!

 

Nå sank humøret mitt med flere hakk..

 

Jeg har gledet meg til dette helt siden de annonserte det, men jeg har heletiden fryktet at de vil gå mer mot EA sine elendige Need for speed spill..

Blir sikkert kjøp, men er redd for at det kommer til å bli stående i hylla etter et par timers prøving.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Ops, det var jeg ikke klar over! :) Men, uansett så er dette helt feil retning å gå imo. Det er tonnevis med Arkade spill der ute, for de som liker det.. Men, veldig få spill som konkurerer med Forza/Gt seriene.

Dette er helt klart et forsøk på å nå massene spør du meg. Blir litt som å pisse de som elsker serien midt i trynet.

 

Krysser fingrene for at det kommer noe i fremtiden som kan bære navnet Forza Motorsport 5, med æren i behold! :)

Lenke til kommentar

Noe Forza Motorsport er det ikke, men jeg har nå hatt det mye gøy med spillet så langt likevel.

 

Kjørefølelsen er fortsatt meget god, og når en kombinerer det med milevis av variert landevei blir det litt som Testdrive Unlimited, bare at det er kult å kjøre og har langt mer realistisk bilfølelse.

 

Så langt er det eneste jeg virkelig savner muligheten til å tune bilene mine skikkelig selv. Mens det i de andre Forza-spillene er mulig å få en maks-trimmet billigbil til å fungere skikkelig med litt riktig tuning, må man i Horizon være langt mer forsiktig med hvilke deler man hiver inn i bilen.

 

I de tidligere Forza-spillene har jeg drevet mye med drifting, gjerne med en blodtrimmet AE86. Med riktig tuning kan den godt ha 5-600 hk og fortsatt være meget håndterbar. I Horizon ble den samme bilen med de samme delene helt umulig å holde kontroll på. Jeg savner muligheten til å justere ting som giring, hjulvinkler og differ.

 

Jeg fikk vært en tur på E3 i sommer, og da bortfoklarte utviklerne det med at dette var en "action racer" og at det skulle være mer lett tilgjengelig. Ser ikke helt at ikke det burde vært mulig å ha med tuning uansett, så kan de som ikke skjønner seg på det holde seg til standardoppsett. Med tanke på at de har mye av den samme motoren i bunn burde det jo ikke vært så vanskelig å implementert det for oss som liker å fikle med den slags...

 

Uansett, Forza Horizon er et kult spill, og for de med over middels interesse for bilspill/sim er det et langt bedre alternativ enn Need for Speed eller TDU. Fett nok til at jeg har tatt meg tida til å kjøre alle veiene på kartet i alle fall, og samlet snart alle rabattskiltene. :p

Lenke til kommentar

Ehhhh, det heter Forza Horizon, ikke Forza 5. Litt som Dirt Showdown. Gøy det også, men ikke Dirt 4.

 

Syntes det er bra at man prøver forskjellige ting jeg og ikke bare kjører fast oppsrkift hver gang. De trenger å fornye seg på flere områder. Men dette er jo et sidespor som de kanskje følger opp om 2 eller 3 år. Forza 5 blir nok noe annet.

 

Lenke til kommentar

Synes det var akkurat dette serien trengte. Hvordan kan man lage Forza 5 på dagens konsoller uansett? Forbedringene vil være så minimale at det ikke er verdt det. Uansett, dette er det Forza-spillet jeg setter desidert mest pris på. Utrolig gøy, rett og slett.

 

Forstår ikke hvorfor folk klager så fælt. Alternativet er at du ikke får noe Forza-spill. Gjett hvorfor dette kommer nå da? Er selvfølgelig for Turn 10 jobber med Forza 5 til Durango.

 

Ikke klag når dere får servert det beste racingspillet på flere år. Det blir for dumt. But then again, dere er jo gamere, og vi vet alle hvor barnslige og kresne de fleste gamere er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke klag når dere får servert det beste racingspillet på flere år. Det blir for dumt. But then again, dere er jo gamere, og vi vet alle hvor barnslige og kresne de fleste gamere er.

 

Aaah, en fantastisk kommentar som definitivt viser at casual-gamere/ikke-gamere er mer voksne og ukresne. :)

 

 

Jeg får nesten se det ann om dette blir et kjøp eller ikke. Per i dag ut i fra hva jeg har lest på en del forskjellige forum blir det neppe kjøp før den tid det faller ned i 200,- kassa til Elkjøp. Også om Horizon 2 kommer så får vi håpe at T10 hører på samfunnet sitt og lar oss få det mange savner ved Horizon.

 

Når det kommer til FM5 så tar jeg det nesten som en selvfølge at de fortsetter i den retningen det alltid har gjort og ikke lar seg påvikre av Horizon.

Lenke til kommentar

Håper bare at FH har samme muligheter for sosialisering som FM4, med car club og slikt.

 

Det har car club samt egen free roam modus hvor du kan kjøre over hele verden med venner eller fremmede og utføre challenges eller være kreative å skape egne (ikke egen modus. Men feks sette opp felles gps punkt å ha kappløp etc)

 

Tror absolutt dette blir en frisk ny pust til Forza serien. Selv tror jeg dette kan bli utrolig artig for min del. Ha de mulighetene som er i forza (minus fin tuning) i en åpen verden kan absolutt bli en hærlig opplevelse. Siden jeg er mer interessert i street racing enn banekjøring vil nok dette falle i god smak hos meg. Samt har savnet åpen verden som ihvertfall har litt realisme. TDU var ikke stort å skryte over. Konseptet var bra. Men kjørefølelsen etc ødela hele spillet.

 

Tror det beste man gjør er å ikke tenke på dette som Forza motorsport. For det er jo ikke det. Dette er som mange her sier en spinn off. Et forsøk i en ny bane. Noe jeg personlig syns er flott. For det betyr jo at Turn 10 kan fokusere på motorsport som mest sannsynelig kommer til neste genereasjon. Mens playground kan bygge videre på kritikken dette spillet for å forberede en evnetuelt oppfølger til å bli bedre.

Lenke til kommentar

Elsker denne typen spill, bare synd det går utover realismen og at du ikke kan koble til Logitech G25 / G27 da jeg mener det er must i slike spill. Om noen kunne fått til en skikkelig åpen verden, med flott grafikk, realistisk fysikk og trafikk så er det jo rene mekkah!

 

Manglende støtte for Xbox 360 i G25/G27 er fullstendig Logitechs feil og ikke noe hverken MS, Turn 10 eller Playground Games kan gjøre noe med.

Til gjengjeld er rattene fra Fanatec mange hakk råere enn G25/G27 og du får ratt med støtte for 360/PC/PS3, i samme rattet. Du kan velge mellom h-gir og sekvensielt gir, evt giring med spaker bak rattet. Det finnes forskjellige typer pedaler å velge i, blant annet pedaler med ABS-vibrasjon i bremsepedalen og masse mer.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Elsker denne typen spill, bare synd det går utover realismen og at du ikke kan koble til Logitech G25 / G27 da jeg mener det er must i slike spill. Om noen kunne fått til en skikkelig åpen verden, med flott grafikk, realistisk fysikk og trafikk så er det jo rene mekkah!
Manglende støtte for Xbox 360 i G25/G27 er fullstendig Logitechs feil og ikke noe hverken MS, Turn 10 eller Playground Games kan gjøre noe med. Til gjengjeld er rattene fra Fanatec mange hakk råere enn G25/G27 og du får ratt med støtte for 360/PC/PS3, i samme rattet. Du kan velge mellom h-gir og sekvensielt gir, evt giring med spaker bak rattet. Det finnes forskjellige typer pedaler å velge i, blant annet pedaler med ABS-vibrasjon i bremsepedalen og masse mer.

 

Nå er det kommet en konverter til rundt 800,- som lar deg bruke g25/27 på x360. Så det går faktisk an nå vis man kjøper den konverteren

Lenke til kommentar
Elsker denne typen spill, bare synd det går utover realismen og at du ikke kan koble til Logitech G25 / G27 da jeg mener det er must i slike spill. Om noen kunne fått til en skikkelig åpen verden, med flott grafikk, realistisk fysikk og trafikk så er det jo rene mekkah!
Manglende støtte for Xbox 360 i G25/G27 er fullstendig Logitechs feil og ikke noe hverken MS, Turn 10 eller Playground Games kan gjøre noe med. Til gjengjeld er rattene fra Fanatec mange hakk råere enn G25/G27 og du får ratt med støtte for 360/PC/PS3, i samme rattet. Du kan velge mellom h-gir og sekvensielt gir, evt giring med spaker bak rattet. Det finnes forskjellige typer pedaler å velge i, blant annet pedaler med ABS-vibrasjon i bremsepedalen og masse mer.

 

Nå er det kommet en konverter til rundt 800,- som lar deg bruke g25/27 på x360. Så det går faktisk an nå vis man kjøper den konverteren

Sure, du tenker på F1 Converter? (http://xcm.cc/f1_converter.htm)

Fungerer, men det blir ikke ekte Force Feedback.

Lenke til kommentar
Elsker denne typen spill, bare synd det går utover realismen og at du ikke kan koble til Logitech G25 / G27 da jeg mener det er must i slike spill. Om noen kunne fått til en skikkelig åpen verden, med flott grafikk, realistisk fysikk og trafikk så er det jo rene mekkah!
Manglende støtte for Xbox 360 i G25/G27 er fullstendig Logitechs feil og ikke noe hverken MS, Turn 10 eller Playground Games kan gjøre noe med. Til gjengjeld er rattene fra Fanatec mange hakk råere enn G25/G27 og du får ratt med støtte for 360/PC/PS3, i samme rattet. Du kan velge mellom h-gir og sekvensielt gir, evt giring med spaker bak rattet. Det finnes forskjellige typer pedaler å velge i, blant annet pedaler med ABS-vibrasjon i bremsepedalen og masse mer.
Nå er det kommet en konverter til rundt 800,- som lar deg bruke g25/27 på x360. Så det går faktisk an nå vis man kjøper den konverteren
Sure, du tenker på F1 Converter? (http://xcm.cc/f1_converter.htm)Fungerer, men det blir ikke ekte Force Feedback.

Var den jeg tenkte på ja. Aner ikke hvor bra den fungerer. Men hadde en følelse at den ikke intergrerte seg så godt. Så har egentlig styrt unna den. Men for de som vil så finnes muligheten ihvertfall :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...