Gå til innhold

Tilbakemeldinger til fotballforumet


Latias

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-404071
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Ser at fotballartikler fra VG nå postes rett inn i dette forumet. Bra! Det vil nok hjelpe med å øke aktiviteten enda litt mer. 

Men hvis det blir like hyppig fremover som i dag, så bør kanskje disse få et underforum? Slik som i spill-delen for eksempel. Ellers vil fotball-kategorien etterhvert kun bestå av disse artiklene som pusher de andre trådene nedover, og på side 2.

Kanskje, men så var det igjen det med underforum. Vi ser det an, og justerer etter behov. Da trenger vi også tilbakemeldinger fra dere som bruker forumet aktivt. :) 

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Øystein skrev (5 minutter siden):

Kanskje, men så var det igjen det med underforum. Vi ser det an, og justerer etter behov. Da trenger vi også tilbakemeldinger fra dere som bruker forumet aktivt. :) 

Ja sant, jeg tror dog underforum for kamptråder og artikler kan fungere fordi det er en helt annen aktualitet og naturlig vil postes nye tråder ofte. Men sant som du sier, så er det jo bare sånn at man må se det an. Liker endringene som skjer :) 

Lenke til kommentar

Det har blitt mye bedre med tanke på aktivitet, men jeg synes som Snik at kamptråder og artikler bør ha et eget underforum. Jeg leser mer eller mindre aldri VG artikler og nå føler jeg egentlig at jeg nesten blir tvunget til det. Blir også veldig uoversiktlig og om noe gjør det egentlig bare at jeg bokmerker flere tråder så jeg slipper å gå innom hovedforumet (og det er vel ikke akkurat det dere prøver å oppnå?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
KANE2009 skrev (51 minutter siden):

Det har blitt mye bedre med tanke på aktivitet, men jeg synes som Snik at kamptråder og artikler bør ha et eget underforum. Jeg leser mer eller mindre aldri VG artikler og nå føler jeg egentlig at jeg nesten blir tvunget til det. Blir også veldig uoversiktlig og om noe gjør det egentlig bare at jeg bokmerker flere tråder så jeg slipper å gå innom hovedforumet (og det er vel ikke akkurat det dere prøver å oppnå?).

Takk for tilbakemelding, også om aktivitet. Dersom dere trenger hjelp til å promotere tråder, så ta kontakt med meg. Jeg skal følge med på hvordan artikkelpubliseringen fungerer, men ønsker å se det an over litt tid.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Idrettsforeningen skrev (1 time siden):

Vi som har emigrert over fra gamle vgd: tror jeg snakker for de fleste av oss når jeg skulle ønske det var underforumer for eks britisk, italiensk, og norsk fotball. Jeg skulle gjerne holdt meg oppdatert på alle tråder og klubber innen norsk fotball og føler da alt annet blir litt forstyrrende.

Såvidt jeg husker var det flere slike underkategorier før. Grunnen til at de forsvant, var nok at aktiviteten over hele forumet gikk drastisk ned, spesielt etter at Facebook og lignende tok av.
Men hvis mye av den store brukermassen på VGD flommer inn her, kan det jo bli behov for dem igjen. Akiviteten der borte var en annen verden enn det som har vært her.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som vi har en sjuk influx av nye brukere? Helt greit det altså, men hadde vært greit med en mod eller admin på fotballforumet så ting holdes i litt organiserte former og vi kan slippe en haug av nye tråder hver eneste dag når noen kommer opp med et nytt tema (som sikkert hadde passet fint inn i en av de ørten lignende trådene som finnes fra før av). Eksempel: trenger vi egentlig to forskjellige Arsenal klubbtråder?

Endret av KANE2009
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
KANE2009 skrev (38 minutter siden):

Virker som vi har en sjuk influx av nye brukere? Helt greit det altså, men hadde vært greit med en mod eller admin på fotballforumet så ting holdes i litt organiserte former og vi kan slippe en haug av nye tråder hver eneste dag når noen kommer opp med et nytt tema (som sikkert hadde passet fint inn i en av de ørten lignende trådene som finnes fra før av). Eksempel: trenger vi egentlig to forskjellige Arsenal klubbtråder?

Det er nok foretrukket at det blir opprettet flere tråder framfor "samletråder" slik at mer aktivitet blir skapt på forumet. Samletråder gjør at det kun blir aktivitet i nevnte tråder framfor å spre det ut noe som ikke akkurat er hensiktsmessig. Så jeg vil nok tenke meg at det er positivt at man ser flere tråder framfor færre. :)

Lenke til kommentar

Men nå har det seg sånn at på fotballdelen så har vi alltid brukt samletråder. For eksempel finnes det egne overgangstråder for hver klubb istedenfor at det opprettes egne tråder for hver eneste overgang. Og igjen, det nevnte eksempelet: vi trenger ikke mer enn en klubbtråd per klubb. Hvordan mener du at det blir skapt mer aktivitet på forumet ved å opprette en haug av tråder? Om noe så splitter det bare diskusjonen, gjør forumet mindre oversiktlig og i verste fall fører til frafall av brukere "in the long run".

Akkurat fordi fotballforumet fungerer litt annerledes enn resten av forumet hadde det vært greit med 1-2 mods til (som er i fotballdelen) da aktiviteten nå potensielt får seg en kraftig oppsving og det kan bli en del å gjøre. Da hjelper det med mods som har vært en del på fotballforumet og vet hvordan ting fungerer her 🙂

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (8 timer siden):

Det er nok foretrukket at det blir opprettet flere tråder framfor "samletråder" slik at mer aktivitet blir skapt på forumet. Samletråder gjør at det kun blir aktivitet i nevnte tråder framfor å spre det ut noe som ikke akkurat er hensiktsmessig. Så jeg vil nok tenke meg at det er positivt at man ser flere tråder framfor færre. :)

Foretrukket av hvem? Dette ble prøvd noen år tilbake uten særlig hell. 

Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (18 minutter siden):

Men nå har det seg sånn at på fotballdelen så har vi alltid brukt samletråder. For eksempel finnes det egne overgangstråder for hver klubb istedenfor at det opprettes egne tråder for hver eneste overgang. Og igjen, det nevnte eksempelet: vi trenger ikke mer enn en klubbtråd per klubb. Hvordan mener du at det blir skapt mer aktivitet på forumet ved å opprette en haug av tråder? Om noe så splitter det bare diskusjonen, gjør forumet mindre oversiktlig og i verste fall fører til frafall av brukere "in the long run".

Akkurat fordi fotballforumet fungerer litt annerledes enn resten av forumet hadde det vært greit med 1-2 mods til (som er i fotballdelen) da aktiviteten nå potensielt får seg en kraftig oppsving og det kan bli en del å gjøre. Da hjelper det med mods som har vært en del på fotballforumet og vet hvordan ting fungerer her 🙂

Det finnes mods her, men ingen mod har tid eller kapasitet til å gå gjennom samtlige innlegg/tråder som skrives. Vi er avhengige av at regelbrudd rapporteres inn. Arsenal-tråden du sikter til ble rapportert inn i dag, og stengt noen minutter senere.

Utover det ser jeg ikke helt hvor vi har tillatt en haug an nye tråder hver eneste dag? Mange av trådene som har blitt opprettet den siste uken har blitt stengt evt. slått sammen med eksisterende klubbtråder. Det er jo heller ingen som oppretter egne tråder for hver eneste overgang. Jeg ser en Haaland-tråd, men såpass må vi tåle når vi for en gangs skyld har en svært ettertraktet verdensstjerne. Dersom man ser duplikat-tråder så er det bare å rapportere de inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakker spesifikt om alle disse nye trådene som er blitt opprettet (og heldigvis blitt stengt igjen etter rapportering), ikke utover det. Tror ikke dette er noe som går seg til eller blir bedre. Arsenal tråden for eksempel ble jo opprettet til tross for at brukeren var fullt klar over at det fantes en Arsenal tråd fra før av her. Er det mulig med noen forebygging? En egen "Ny på forumet? Les her først!" tråd hvor man kan gå igjennom litt basic ting for fotballforumet og som er festet? Jeg mener ihvertfall det kunne vært greit med noe sånn 😁

Edit: fotballsesongen har ikke startet enda for de store ligaene og aktiviteten kommer til å dra seg opp kraftig når sesongene sparkes igang. Innen da er det greit at både nye og gamle forummedlemmer er innforstått med felles kjøreregler, igjen etter min mening. 

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (18 minutter siden):

Det er ikke så mye aktivitet i fotballforumet at det gjør noe da. Knapt nok sett at det er nye tråder der.

Det var at det lå an  til at en mengde VDG'ere kom til å etablere seg her, da ville det nok blitt behov. Men nå har de visstnok fått seg et nytt forum istededfor sies det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (3 minutter siden):

Det var at det lå an  til at en mengde VDG'ere kom til å etablere seg her, da ville det nok blitt behov. Men nå har de visstnok fått seg et nytt forum istededfor sies det.

Om det stemmer så er det jo null stress i såfall. Da kan man egentlig se bort ifra det jeg skrev. 

Lenke til kommentar

Jeg synes at flere mer spesifikke tråder er greit, og det kan dra opp aktiviteten litt. Det er sikkert også ønskelig med tanke på å tiltrekke aktivitet via søkemotorer og sånt. Jeg synes også samle-kamptråder lignende den for EM ofte er praktisk, ellers blir det mye scrolling og veldig mange nye tråder, gjerne med lite aktivitet i hver.

Men for å ta et eksempel er en tråd om Old Trafford overflødig når man har en tråd om Manchester United. Eller for eksempel er en tråd om bunnkampen i Championship unødvendig når man har en generell Championship-tråd. Til det er det bare ikke aktivitet nok.

Ellers helt knall med flere nye medlemmer! Bra med mer aktivitet her, det var veldig dødt en periode for en liten stund tilbake :) 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...