Gå til innhold

Microsofts nettbrett følger iPad-prisene


Anbefalte innlegg

"Mosquito", legg fra deg den eplekjekke tonen og de anstrengte smileyene, ikke minst de ubrukelige innleggene dine. Du stråler av desperasjon etter å vinne debatten på kjekkasaktige personangrep. Innse at slaget er tapt. Folk ler ikke lengre AV deg engang. :fun::scared::wow::yucky:

Jeg tror nok de fleste rundt deg ikke ser på meg som problemet her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og de koster jo ikke det samme. Sammenlign også andre parametre som f.eks. tilkoblingsmuligheter, tastatur og lagringsplass. ;)

Lol det var litt av en liste du, skrevet av en side som har MSN, Hotmail og Bing i headern? :D

 

1. Windows 8 is more personal than iOS

- Sales pitch. Folk personaliserer veldig lite utenom å bytte bakgrunn.

 

2. Faster multitasking on Windows 8

- Pisspreik. Multitap eller edgesweep, går for det samme.

 

3. People App: Beyond the Address Book

- Blir morsomt å se hvordan den håndterer forskejllige personer med samme fornavn og etternavn. (ja det er et problem for meg) Uansett så hater jeg at device automatisk "fikser" sånnt fordi den klarer det aldri bra, hverken MS, Google, eller Apple.

 

4. Windows 8 gives swifter access to Settings

- Krampeaktig "noe må vi da finne som er bedre en iOS" uttalelse. Hvor ofte trenger man å gå inn på settings? Jeg kobler til nye wifi nett toppen en gang i måneden, og er inne på settings en gang i uken.

 

5. You can access and attach files in Windows 8

- Fair point, Win8 gjør kansje dette bedre enn iOS. Men den beveger seg da mot en proff marked, og det er jeg usikker på om det er en bra strategi. En iPad trenger svært skjelden denne funksjonaliteten, da den brukes mest som underholdningsplatform hjemme i stua eller lignende, og ikke som en arbeidsdevice.

 

6. Windows 8 lets you snap apps next to each other

- Den menneskelige hjerne kan ikke multitaske. Period. Og den kan det ikke noe mer om en selger mener du kan det.

 

7. Internet Explorer 10 Is a super fast browser

- Det er fremdeles internet Explorer.

 

8. Windows 8 is optimized for keyboard use

- LOL er ikke hele greia med touch at du slipper det jævla keyboardet da? De fremmer det som et salgspoeng men det er jo bare en mangel. Om den er optimalisert for keyboard, må den jo være suboptimal for touch. =/ Og de som mener keyboard OG touch er tingen, de er hjernedøde. En skjerm nært nok til å ta på, er for nært til å kunne bruke et keyboard komfortabelt. Det hele virker lite gjennomtenkt og bare et forsøk på å selge ting basert på the latest and greatest buzzword.

 

9. Xbox is built in

Rettelse, en xbox live profile viewer er bygget inn....

 

10. Windows 8 supports more devices

- Her kan jo historien tale for seg selv....

ipad-vs-netbook.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Zepticon: Det er tøvete å si at bare fordi hjernen ikke multitasker i tradisjonell forstand, så er det meningløst å ha mer enn en bit med informasjon ved siden av hverandre. Jeg er også rimlig uenig at customization er noen "sales pitch".

 

Personlig ser jeg på dette som ett nisjeprodukt, en tablet som er mer egnet som "hybrid" enn konkurrentene. Antakelig ikke noe for meg, men jeg ser at den kan appellere til enkelte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Zepticon: Det er tøvete å si at bare fordi hjernen ikke multitasker i tradisjonell forstand, så er det meningløst å ha mer enn en bit med informasjon ved siden av hverandre.

Jeg sa heller ikke det, jeg er bare skeptisk til nytteverdien av dette. Selv er den eneste gangen jeg bruker en slik arbeidsmetode (på desktop windows) når jeg skal overføre data fra ett program til et annet. Som feks data fra tekniske tegninger over i et 3D program. Poenget er, muligheten har vært der på windows i årevis men den brukes skjeldent etter min erfaring. Mer useriøse bruksmåter er en ekstra skjerm for skype og msn, mens man spiller. Men dette kan og burde løses anderledes på en tablet.

 

Jeg er også rimlig uenig at customization er noen "sales pitch".

Etter å ha jobbet i post i butikk i 5 år så har jeg sett en del telefoner, og jevnt over så er det ikke mange av dem som er customized ut voer en ny bakgrunn. De typiske stock Sense og Touchwiz skjermene er i stort flertall.

 

Personlig ser jeg på dette som ett nisjeprodukt, en tablet som er mer egnet som "hybrid" enn konkurrentene. Antakelig ikke noe for meg, men jeg ser at den kan appellere til enkelte.

Jeg føler det er mer "Netbook forsøk 2"

Lenke til kommentar

Og de koster jo ikke det samme. Sammenlign også andre parametre som f.eks. tilkoblingsmuligheter, tastatur og lagringsplass. ;)

Lol det var litt av en liste du, skrevet av en side som har MSN, Hotmail og Bing i headern? :D

Problemet er vel å finne en Apple-side som tørr å innrømme det samme. ;)

 

Om iPads skjerm med den høye oppløsning virkelig er noe bedre enn skjermen på Surface diskuteres jo av de siste anmelderne. Men personlig vil jeg heller ha en dobbel lagringskapasitet. Og om en stund får man sikkert begge deler.

Lenke til kommentar

Hvorfor setter du inn ting når du siterer meg? Og nei, det var ikke ett godt virkemiddel for å øke bevistheten, noe som blir kraftig bevist av både tallene fra USA og at det var minimal forskjell mellom nedgangen i EU i perioden BB var oppe og perioden BB ikke fungerte.

Hvorfor tror du jeg bruker fet, rød tekt til å rette opp faktafeil? Si meg, har du vært borti retting av oppgaver eller tekster før? :roll: Flertallet av mine "dumme" kunder som har visst hva en nettleser er, har visst det fordi de har netopp har fått opp det nettleservalget. Og tror du ikke slik informasjon sprer seg ovr landegrensene til f.eks. USA? Det er selvfølgelig bare en observasjon. Men uendelig bedre en ditt hjemmelagde statestikk-møl tør jeg påstå at det er likevel...

Ett forum fungerer ikke på samme måte som oppgaver eller tekster. På ett forum så skal du sitere og så fortelle hva som er feil, eventuelt skrive "Det rette å si er .....". Når det du også setter inn er regelrett feil så blir det bare tåpelig. Det var ikke "ett mindretall av kundene" det ikke fungerte for, men "ingen" av de som egentlig skulle få opp BB i perioden fikk den opp. Det er for øvrig ikke mitt "hjemmelagede statestikk-møl", det er for øvrig "statistikk.(Ser du hvordan det blir så mye bedre på denne måten?). Det er data hentet fra StatCounter.com, og teorien din om at ordet om BB gjorde at ting endret seg også i USA er også helt på jordet all den tid IE hadde ett kraftig fall allerede i 1. kvartal av 2009, ett fall den ikke har vert i nærheten av siden den gang. Og dette var over ett år før BB kom ut. Så du må nok ha noe bedre å komme med.
Lenke til kommentar

Det var et forholdsvis lite antall som ikke fikk opp BB iforhold til antallet som HAR fått det opp.

 

Og tallene du henter ut er sikker riktige det - men du trekker en konklusjon ut av dem som det åpenbart ikke er dekning for, og fastslått det som faktum. Der kommer møl-biten inn i bildet.

 

Jeg har heller ikke sagt at BB har ført til noen nedgang av IE-bruk i USA, jeg påpekte bar en av de mange hullene i ditt gigantiske hopp fra to tall til et "uangripelig faktum". Mor Lille er tross alt ikke en sten.

 

Ting fungerer på et forum slik brukerne bruker forumet. Det er veldig vanlig å rette på enkle feil på den måten, i stedet for å skrive en A4-sider lang avhandling. Du er nok (heldigvis eller dessverre?) i like liten grad i stand til å bestemme hvordan folk skal bruke forum, som du er i stand til å argumentere ut i fra statistikk, skal man dømme ut i fra den første posten din.

Lenke til kommentar

BB har slitt fra februar 2011 til juli 2012, og antallet som opplevde det er store nok til at EU har hoppet på pengetoget igjen.

 

 

Når vi ser så klare trender som vi gjør :

 

- IE har sitt største fall før BB blir innført

- Nedgangen i USA og EU er jevn på tross av at BB bare er tilgjengelig i EU

- IE faller ikke raskere i EU etter BB enn før

- Problemer med BB påvirker ikke grafene

.

 

Så har jeg godt nok grunnlag for mine påstander til at du faktisk må kunne komme med ett konkret motargument, men ser ut til at du i stedet tyr til personangrep sier egentlig det meste.

 

 

 

 

Og nei, det er ikke vanlig å rette på feil på den måten hverken på forum, eller i diskusjoner generelt. Når du sitterer noen så endrer du ikke på den originale tesksten. Det bør en som er så intellektuell, smart og sofistikert som du ønsker å fremstå som vite. Metoder brukt for retting av oppgaver har ingenting i diskusjoner å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg sa heller ikke det, jeg er bare skeptisk til nytteverdien av dette. Selv er den eneste gangen jeg bruker en slik arbeidsmetode (på desktop windows) når jeg skal overføre data fra ett program til et annet. Som feks data fra tekniske tegninger over i et 3D program. Poenget er, muligheten har vært der på windows i årevis men den brukes skjeldent etter min erfaring. Mer useriøse bruksmåter er en ekstra skjerm for skype og msn, mens man spiller. Men dette kan og burde løses anderledes på en tablet.

 

Det finnes mange bruksområder til slik multitasking/split view. Selv klarer jeg meg ikke uten, særlig i jobbsammenheng. Det er ofte behov for å se på et dokument mens man skrive mail/melding. Et annet bruksområde er når du vil se på en video/nyhetssending etc samtidig som du gjør noe annet (leser/skriver mail, surfer etc). Da er det alle tiders å ha split view.

 

Og så gjelder jo alltids dette: det er bedre å ha funksjonen tilgjengelig enn å ikke ha den... Tenk deg hvordan man nå prøver å trykke Microsoft ned i søla ved å argumentere hvor få apps de har tilgjengelig ved release, mens man fremhever hvor mange apps Apple har tilgjengelig. Jeg regner med du er temmelig fjernt unna å bruke flere hundre tusen apps? Eller sågar 1000 apps? Selv har jeg 53 apps på min iphone. De fleste av disse har jeg bare brukt en eller to ganger. Skal jeg da konkludere med at jeg er skeptisk til nytteverdien av flere hundre tusen apps?

Lenke til kommentar

Og nei, det er ikke vanlig å rette på feil på den måten hverken på forum, eller i diskusjoner generelt. Når du sitterer noen så endrer du ikke på den originale tesksten. Det bør en som er så intellektuell, smart og sofistikert som du ønsker å fremstå som vite. Metoder brukt for retting av oppgaver har ingenting i diskusjoner å gjøre.

Dett er i allefall noe jeg har sett brukt ganske så mye her på forumet, og på andre forum rundt om i verden. Forstår virkelig ikke the big deal her. Det er jo tydelig og klart hva som er orginalteksten. Faktisk er denne måten veldig grei for å få kommentarene satt i de avsnittene som de gjelder. Han kunne jo også sitert ett og ett avsnitt og så kommentert under sitatboblene, men det blir mer jobb.

Lenke til kommentar

Det finnes mange bruksområder til slik multitasking/split view. Selv klarer jeg meg ikke uten, særlig i jobbsammenheng. Det er ofte behov for å se på et dokument mens man skrive mail/melding. Et annet bruksområde er når du vil se på en video/nyhetssending etc samtidig som du gjør noe annet (leser/skriver mail, surfer etc). Da er det alle tiders å ha split view.

 

Og så gjelder jo alltids dette: det er bedre å ha funksjonen tilgjengelig enn å ikke ha den... Tenk deg hvordan man nå prøver å trykke Microsoft ned i søla ved å argumentere hvor få apps de har tilgjengelig ved release, mens man fremhever hvor mange apps Apple har tilgjengelig. Jeg regner med du er temmelig fjernt unna å bruke flere hundre tusen apps? Eller sågar 1000 apps? Selv har jeg 53 apps på min iphone. De fleste av disse har jeg bare brukt en eller to ganger. Skal jeg da konkludere med at jeg er skeptisk til nytteverdien av flere hundre tusen apps?

Nei, er enig i at det er greit å ha en funksjon tilgjengelig, men det var ment som en argumentasjon mot artikkelen, ikke nødvendigvis win8. Når en slik funksjon, som kansje er marginal på en liten skjerm, blir trukket fram som en av 10 funksjoner som gjør dette til en iPad killer, så er det skrallt arbeid av artikkelforfatter, eller så har ikke tableten så mye å stille opp med.

 

Så poenget: nei, en slik funksjon gjør ikke dette til en iPad killer, til det er bruken for spisset.

Lenke til kommentar

BB har slitt fra februar 2011 til juli 2012, og antallet som opplevde det er store nok til at EU har hoppet på pengetoget igjen.

 

 

Når vi ser så klare trender som vi gjør :

 

- IE har sitt største fall før BB blir innført

- Nedgangen i USA og EU er jevn på tross av at BB bare er tilgjengelig i EU

- IE faller ikke raskere i EU etter BB enn før

- Problemer med BB påvirker ikke grafene

.

 

Så har jeg godt nok grunnlag for mine påstander til at du faktisk må kunne komme med ett konkret motargument, men ser ut til at du i stedet tyr til personangrep sier egentlig det meste.

Se der, nå ble jeg nesten enig med deg. :wee: Jeg tror imidlertid du undervurderer effekten selve prosessen med BB hadde - nettaviser som ellers aldri villle skrevet om "slik velger du en bedre, sikrere nettleser" skrev tildels mye om rettssbråket mellom EU og MS og kravet om BB. Men det kan være at kundene mine som BB faktisk har hatt noen effekt for, er sjeldenheter. Imidlertid vil jeg ikke konkludere med det før noen kan vise til tall for hvor mange som valgte noe annet enn IE i BB-en - og helst hvor mange av dem som bruke noe annet enn IE som hovednettleser fra før. Pluss de som skiftet nettleser etter å ha lest artikler i forbindelse med BB eller EU vs. MS. Det er jo egentlig det som er relevant - hvorfor de som skiftet, skiftet. Ikkehvor mange, isolert. De "oppegående" internettbrukerne brukte jo noe annet enn IE lenge før BB, men hvorfor kom så mange Ola Nordmenn etter?

 

Og nei, det er ikke vanlig å rette på feil på den måten hverken på forum, eller i diskusjoner generelt. Når du sitterer noen så endrer du ikke på den originale tesksten. Det bør en som er så intellektuell, smart og sofistikert som du ønsker å fremstå som vite. Metoder brukt for retting av oppgaver har ingenting i diskusjoner å gjøre.

Det er den normale måten å rette artikler og tekster på, og det er svært vanli på de fleste forum også, når det får frem poenget mye tydeligere og enklere enn å skrive et langt innlegg.

 

Ellers, beklager min litt overdrevne krasse tone, humøret mitt smittet viss dessverre litt av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...