Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du selvdisiplin nok til å ligge i samme seng som en ung lettkledd jente uten å ha en seksuell tilnærming?


Gjest medlem-82119

  

290 stemmer

  1. 1. Hadde du hatt selvdisiplin nok til ikke å ha forsøkt en seksuell tilnærming om du lå i en seng med en lettkledd/naken jente på 14-15-16?

    • Ja
      158
    • Nei
      40
    • Avhenger av situasjonen
      83
    • Vet ikke
      9
  2. 2. Hvor gammel er du?

    • 10-15 år
      4
    • 16-20 år
      112
    • 21-25 år
      110
    • 26-30 år
      34
    • 31-35 år
      12
    • 36-40 år
      9
    • 41-45 år
      1
    • 46-50 år
      2
    • 51-55 år
      2
    • 56-60 år
      1
    • 61-65 år
      0
    • 66-70 år
      0
    • Over 70 år
      3


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Kontroversielt spørsmål, men når jeg leser nyheter om folk som er dømt eller mistenkt for seksuelle overgrep så lurer jeg alltid på hva andre ville gjort om de var i samme situasjon. Så se for deg følgende:

 

Du er på tur med en jente på 14-16 år som ikke er din datter. Dere skal overnatte i samme seng, og dere overnatter like lettkledde eller nakne som normalt.

 

Hadde du sett på henne som et sexobjekt, tenkt på henne som sexy/deilig, forsøkt å tilnærme deg seksuelt om så bare for å kline, hadde du spionert på henne eller på annet vis gjort noe usømmelig?

 

Eller hadde du lagt deg med ryggen til og hendene oppå dyna og sovnet uten videre?

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv 22, syntes ikke det er noe attraktivt ved 14-16-åringer. Selv om de kan se like gamle ut som en jente på min alder, er det noe ved den mentale tilstanden som er helt off. Hadde nok tatt sofaen jeg.

 

Det som er skummelt med jenter på den alderen er at oppførsel er svært varierende. Jeg kjenner jenter på 16 år som lett kan oppfattes som eldre, og jeg kjenner jenter på godt over tjue som man ikke skulle tro hadde begynt på videregående. Jeg hadde uten problemer funnet ei jente på 16 som hadde lurt deg.

 

Det tror jeg du skulle hatt problemer med. Altså, fra 14-19 år er det vanskelig å vite nøyaktig hvor gammel jenta er, den er jeg med på. Har en søster som er vandt til å diskutere og prate med sine storebrødre og foreldre, og som en konsekvens av dette har blitt veldig moden for sin alder.

 

Det jeg mener er at ingen jenter, selv om de skulle være 25 år gamle som oppfører seg 18 "har sjans" hos meg. Som akademiker faller det ganske fort igjennom om personen man prater med har høyere utdannelse. Har møtt mange jenter i 16-19 års alderen gjennom min praksis som lektorstudent, aldri møtt noen som jeg kunne trodd var medstudenter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Forutsetningen for spørsmålet er jo at man ligger i samme seng. Mange vet at de ikke ville klart å ha så stor selvdisiplin og ville derfor booket to hotellrom eller lagt seg på sofaen. Men synes jo det også er et svar. Om man legegr seg på en sofa for å unngå seksuelle tilnærminger så er jo det en form for erkjennelse at det kan skje om man havner i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Om man legegr seg på en sofa for å unngå seksuelle tilnærminger så er jo det en form for erkjennelse at det kan skje om man havner i en slik situasjon.

Så lenge man har den erkjennelsen er det i mine øyne heller ikke galt. Det er positivt å kjenne seg selv såpass godt at man kan ta hensyn til det.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Er enig i det, men når jeg leser nyheter som omhandler slikt så er det veldig fort en total fordømmelse av personene. Jeg synes jo man burde tatt noen forhåndsregler for å unngå å havne i en slik situasjon, men synes samtidig at det er forståelig når slike ting oppstår når man nå engang er i en slik situasjon.

 

Igjen så mener jeg at om jeg hadde vært i en slik situasjon og hadde lagt meg på benken for å unngå en slik situasjon, så hadde jo det sagt noe om meg at jeg tar slike tiltak for å unngå slike situasjoner. Om det var HELT uproblematisk og HELT utenkelig med seksuelle tilnærminger, så hadde man jo aldri behøvd å legge seg på sofaen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mangler et "vet ikke"-alternativ. For det er nok svaret mitt: Jeg vet faktisk ikke. Jeg liker å tro det, men tro er en ting. Og derfor ville jeg ikke funnet på å legge meg i samme seng som en mindreårig jente.

 

Nå er jeg 55, og det var lenge siden det var en aktuell problemstilling.

 

Geir :)

 

La til vet ikke.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja, men jeg ville aldri lagt meg i sengen. Såpass dømmekraft bør en person over 20 fremvise i en sånn situasjon.

En ting er sine egne hender, men hva med 16-åringen sine?

 

At en ordfører har så dårlig dømmekraft er rett og slett utrolig...

 

Tror det handler mye om tilgjengelighet og fristelser. Selv om du ikke er en tyv, så kan du fristes til å ta en stabel penger om de ligger ubevoktet. Ligger du ved siden av en lettkledd/naken jente så er det lettere å bli fristet selv om man aldri ville sjekket opp en vilt fremmed på samme måte.

 

Å være ordfører betyr ikke at man er moralsk perfekt. Selv presidenter har skaffet seg en blowjob :-)

Lenke til kommentar

Forutsetningen for spørsmålet er jo at man ligger i samme seng. Mange vet at de ikke ville klart å ha så stor selvdisiplin og ville derfor booket to hotellrom eller lagt seg på sofaen. Men synes jo det også er et svar. Om man legegr seg på en sofa for å unngå seksuelle tilnærminger så er jo det en form for erkjennelse at det kan skje om man havner i en slik situasjon.

Mitt poeng var at da ser det ikke feil ut, ikke at jeg ikke klarer å holde meg.

Men dette er jo en hypotetisk situasjon uansett..

Lenke til kommentar

At en ordfører har så dårlig dømmekraft er rett og slett utrolig...

 

Tror det handler mye om tilgjengelighet og fristelser. Selv om du ikke er en tyv, så kan du fristes til å ta en stabel penger om de ligger ubevoktet. Ligger du ved siden av en lettkledd/naken jente så er det lettere å bli fristet selv om man aldri ville sjekket opp en vilt fremmed på samme måte.

 

Å være ordfører betyr ikke at man er moralsk perfekt. Selv presidenter har skaffet seg en blowjob :-)

 

Forhåndsdefinerte grenser trakker man sjelden/aldri over. Uansett hvor full etc. man måtte bli. De mer vage grensene er lett å trakke over, spesielt ved redusert dømmekraft (trøtt, full sulten osv.)

En dame som har bestemt seg for å ikke ligge med deg kan du skjenke/overtale/etc. En dame som ikke vil ligge med noen vil du ikke klare å overtale. Det viktige er å ha klare grenser.

 

Ang. ordføreren: jeg har ikke påstått at ordførere har bedre moral enn andre, men å utvise så dårlig dømmekraft... :nei:

Ordføreren slår meg ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...