Gå til innhold

Halo 4 lekket flere uker før lansering (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om noen klarer å forsvare denne formen for piratkopiering og tyveri også. Kom igjen, overrask meg.

 

Dette er jo helt rimelig...:p Hvorfor skal ikke forbrukerne vite hva de driver med? Dagens store spillselskaper bryr seg bare om penger og produktet de leverer er derfor halvferdig. Dette burde vi få vite om før vi kjøper. (Og nei, dette kommer ikke fram ved tester fordi testens spilletid gjerne er for kort...) Produktet som er lekket er kanskje ikke representativt for det ferdige spillet, men i noen tilfeller er det slik. Ta bf3 f.eks. hvor alphatesten var bedre enn både beta og release... spillet er fortsatt full av bugs og virker uferdig. Dette er ting som ikke kommer frem av den åpne beta testen, fordi denne var på kart som var finkjemmet for kjipe bugs.

Lenke til kommentar
Alltid noen som skal ødelegge!
Hva er det de ødelegger, egentlig?
Piratkopiering fører til mer og mer tullete mot-tiltak fra publishere og utviklere. Derfor ødelegger det for oss lovlydige.

 

Du har et prakteksempel på dette, og det heter Diablo 3. For å spille det, må en har nettverkstilkobling og dårlig nett fører til at spillet lagger... Men dette kan du ikke gi piratene skylden for. Dette er en avgjørelse Blizzard har tatt. De må bare innse at de ikke kan holde på slik, det fører ingen vei. Det er som med musikk og alt annet. De som laster ned ulovlig hadde mest sannsynlig ikke kjøpt produktet uansett... 300 ulovlige nedlastede kopier er ikke lik 300*prisen på produktet i tap!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Alltid noen som skal ødelegge!
Hva er det de ødelegger, egentlig?
Piratkopiering fører til mer og mer tullete mot-tiltak fra publishere og utviklere. Derfor ødelegger det for oss lovlydige.
Du har et prakteksempel på dette, og det heter Diablo 3. For å spille det, må en har nettverkstilkobling og dårlig nett fører til at spillet lagger... Men dette kan du ikke gi piratene skylden for. Dette er en avgjørelse Blizzard har tatt. De må bare innse at de ikke kan holde på slik, det fører ingen vei. Det er som med musikk og alt annet. De som laster ned ulovlig hadde mest sannsynlig ikke kjøpt produktet uansett... 300 ulovlige nedlastede kopier er ikke lik 300*prisen på produktet i tap!

 

QFT

Lenke til kommentar
Alltid noen som skal ødelegge!
Hva er det de ødelegger, egentlig?
Piratkopiering fører til mer og mer tullete mot-tiltak fra publishere og utviklere. Derfor ødelegger det for oss lovlydige.
Du har et prakteksempel på dette, og det heter Diablo 3. For å spille det, må en har nettverkstilkobling og dårlig nett fører til at spillet lagger... Men dette kan du ikke gi piratene skylden for. Dette er en avgjørelse Blizzard har tatt. De må bare innse at de ikke kan holde på slik, det fører ingen vei. Det er som med musikk og alt annet. De som laster ned ulovlig hadde mest sannsynlig ikke kjøpt produktet uansett... 300 ulovlige nedlastede kopier er ikke lik 300*prisen på produktet i tap!

 

Hvordan kan man la være å legge noe av skylden på piratene, når Blizzard velger å gjøre dette for å prøve å unngå ulovlig nedlastning?

Er det ikke ranere sin feil at butikkene installerer sikkerhets-gitter foran vinduene?

 

300 ulovlige nedlastede kopier er ikke nødvendigvis 300 x prisen på produktet i tap, nei, men alikevel er det snakk om en stor pengesum som produsenten har krav på når noen velger å skaffe seg produktet til nevnte produsent.

Det blir for tynt å si "de fleste hadde ikke kjøpt det uansett" og bruke det som et argument, viljen og lysten til å ha produktet er jo der, det er bare at folk rett og slett ikke gidder å bruke penger på det, ergo tar de heller og finner på latterlige og tynne unnskyldninger for at de ikke skal virke som tjuvradder.

 

En ting er om man er ærlig og sier: "Jeg gidder ikke å kjøpe ting, jeg tar det heller", en annen om man prøver å rettferdigjøre handlingen.

Det faller på sin egen urimelighet at produsentene har stor til all skyld i at folk velger å stjele produktene deres, for som nevnt, viljen og lysten er der.

 

Er jeg enig i at det er tull at man må være tilkoblet internett for å spille et enspiller-spill?

Ja.

Er jeg uenig i hvem sin skyld det er?

Definitivt.

 

På samme måte som etterspørselen skaper markedet, så blir det konsekvenser av visse handlinger.

 

Kultur er ingen menneskerettighet, det er et gode for de som har råd.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Lurer på om noen klarer å forsvare denne formen for piratkopiering og tyveri også. Kom igjen, overrask meg.

 

Melkeku nummer fire i en spillserie som aldri har vært bra. Careface.

 

Er det femte spillet i serien. Sjette hvis du regner med ODST. Uansett, du har sikkert aldri spilt noen av spillene. Var i samme båt som deg for bare en måned siden, men etter å ha hørt om Halo 4 på Bombcast kjøpte jeg Reach gjennom Games on Demand.

 

Rett og slett et fantastisk spill. Noe av det aller beste jeg har spilt på lenge. Gleder meg helt utrolig til Halo 4, siden det virker som det blir en mørkere affære med dypere historie. Det gledes!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...