Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ting man fester på eksospotta for kulere lyd


*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare kjøpe en bil med 600hk?

Fordi kjære War, ungdommer i dag har ikke råd til å eie en bil godkjent registrert på norske veier.

Jeg er sikker på at hadde de hatt det, så var det nettop det de ville kjøpt.

 

På alle mine eldre biler jeg har kjørt har det vært deler i luftfilteret som får luften til å sirkulere inni luftfilterboksen. Disse har jeg fjernet og fått en dypere, "grommere" lyd fra riktig ende av bilen. Folk trodde jeg hadde 200 gamp i en 1.4 Corsa B. Høres dog bare når man gir gass. Powerfilter gir nok samme effekten.

 

Du kan prøve å skru av bakre lyddemper, hvis du får denne av, og høre hvordan den høres ut da? Hvis du liker den lyden er det bare å kristre på straker rør. Forsikre deg om at dette ikke overgår bilens maksimale tillatte støyforhold for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Har erfart dette selv.

Så the island, fikk lyst på dodge magnum.

Kontaktet butikk som sa at prisene lå på 19-28K dollar , + import og vanlige avgifter.

 

Så kom vi frem til at jeg ville ha HEMI 5.7-6.4 ish så ble det stille i andre enden før han sa at det hadde blitt 1.2 mill i avgifter på en bil som koster 19.000 dollar.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe en bil med 600hk?

Ungdommen har kun råd til slitne, gamle, rustne, usikre rullende dødsvrak. Den norske avgiftspolitikken for kjøretøy har mange feil og mangler, og er ikke helt gjennomtenkt.

Bilparken i Norge er gammel. Veiene er elendige. Og dette er trygt, og miljøvennlig :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe en bil med 600hk?

Ungdommen har kun råd til slitne, gamle, rustne, usikre rullende dødsvrak. Den norske avgiftspolitikken for kjøretøy har mange feil og mangler, og er ikke helt gjennomtenkt.

Bilparken i Norge er gammel. Veiene er elendige. Og dette er trygt, og miljøvennlig :yes:

 

Ja, takk og pris for at 18-åringer ikke kjører rundt i 600-hestere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvorfor ikke bare kjøpe en bil med 600hk?

Ungdommen har kun råd til slitne, gamle, rustne, usikre rullende dødsvrak. Den norske avgiftspolitikken for kjøretøy har mange feil og mangler, og er ikke helt gjennomtenkt.

Bilparken i Norge er gammel. Veiene er elendige. Og dette er trygt, og miljøvennlig :yes:

 

Ja, takk og pris for at 18-åringer ikke kjører rundt i 600-hestere.

 

Selv mener jeg at man ikke kan dra alle under en kam. Tro det eller ei, det finnes faktisk bilfrelste og ansvarlige 18-19åringer der ute.

Lenke til kommentar

Skal du ha sprek bil, bytt bil/motor eller monter pustehjelp.

 

Om "sportsluftfilter" hjelper kan diskuteres, da de slipper mer dritt inn i motoren din.

 

Er det lyd du vil ha skaffer du deg ett "effektanlegg".

 

Bilen får ikke mer hester av verken luftfilter eller en annen potte, med mindre det er strupet noe sted..

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe en bil med 600hk?

Ungdommen har kun råd til slitne, gamle, rustne, usikre rullende dødsvrak. Den norske avgiftspolitikken for kjøretøy har mange feil og mangler, og er ikke helt gjennomtenkt.

Bilparken i Norge er gammel. Veiene er elendige. Og dette er trygt, og miljøvennlig :yes:

Drar alle under en kam? Er 19 selv og kjører 2001 TT mk1 uten tegn til rust, nylig service ( 120k) og er i tipp topp stand generelt. Også mine nærmeste venner kjører bilder som er forsvarlige på veien. Er ikke påstanden din litt på villspor? Eneste jeg ser enig med er om du tar i betrakning gruppen "rånere" som bare bryr seg om lyd og faenskap, utenom kjører de aller fleste forsvarlige biler.

 

 

Er ts ute etter bedre lyd anbefaler jeg milltek sporteksos. Skal man ha skikkelig god lyd går man ikke for noe til hundrelappene på biltema, som gir falsk motorlyd.

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe en bil med 600hk?

Ungdommen har kun råd til slitne, gamle, rustne, usikre rullende dødsvrak. Den norske avgiftspolitikken for kjøretøy har mange feil og mangler, og er ikke helt gjennomtenkt.

Bilparken i Norge er gammel. Veiene er elendige. Og dette er trygt, og miljøvennlig :yes:

Drar alle under en kam? Er 19 selv og kjører 2001 TT mk1 uten tegn til rust, nylig service ( 120k) og er i tipp topp stand generelt. Også mine nærmeste venner kjører bilder som er forsvarlige på veien. Er ikke påstanden din litt på villspor? Eneste jeg ser enig med er om du tar i betrakning gruppen "rånere" som bare bryr seg om lyd og faenskap, utenom kjører de aller fleste forsvarlige biler.

 

 

Er ts ute etter bedre lyd anbefaler jeg milltek sporteksos. Skal man ha skikkelig god lyd går man ikke for noe til hundrelappene på biltema, som gir falsk motorlyd.

Påstanden min er ikke på villspor.

Det som hadde vært det beste for folket er at nye biler ble billige, ergo avgiftene må ned på dyre biler. Det som bør beskattes er hestekrefter som overskrider det nødvendige, en form for luksusskatt om du vil.

 

Hva vinner vi på dette? Det er mer miljøvennlig fordi vi vil ha en bilpark som er mye nyere og mer moderne som samtidig sannsynligvis har lavt forbruk og lite lokalt utslipp og mindre lokale og globale konsekvenser. Vi vil også ha mye sikrere og tryggere biler, som er lettere å håndtere, mer komfortable, og sannsynligvis færre som dør i trafikk, noe som resulterer i at vi har flere mennesker som kan være med å bygge opp landet. Rett og slett en investering i folket.

Hvorvidt det er miljøvennlig å produsere mer nye biler kan diskuteres.

 

Jeg snakker ikke om rånere. Jeg snakker om alminnelig norsk ungdom som lever alminnelige normale A4 liv. Det er klart at hvis man er bortskjemt og får en relativt dyr bil, eller om man jobber livet av seg med deltidsjobb, eller har gått yrkesrettet og tar opp lån på lærlinglønn, eller det i det hele tatt å være så dum å bruke mye penger på bil når man er ung når pengene helst burde blitt spart opp slik at man har egenkapital for å komme seg inn på boligmarkedet - så er det ikke noe problem å få seg en OK bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eneste jeg ser enig med er om du tar i betrakning gruppen "rånere" som bare bryr seg om lyd og faenskap, utenom kjører de aller fleste forsvarlige biler.

 

Her skal dere få en ny gruppe.

"Folk som bruker opp biler som egentlig er oppbrukt gruppen"

 

Jeg kjører rundt i en 13-14 år gammel drittbil til 10k.

Når den er ferdig er det dynga og en ny drittbil som er litt bedre enn den forrige drittbilen.

 

Jeg kjenner veldig mange som kjører denne løsningen.

Omlag halvparten i denne gruppa hadde kjøpt seg en nyere/sikrere bil viss det ikke hadde vært for denne absurd høye avgiften.

 

Selv hadde jeg rullet rundt i en opel ampera viss den hadde vært fornuftig avgift på.

(Perfekt til mitt bruk, sikkert 95% av bruk på bare strøm)

 

Det er veldig mange som har sterk motstand mot å gi staten 100 000kr på ett bilkjøp for det er jo som å betale skatt to ganger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel for all del, men jeg sparte et beløp månedlig gjennom videregående, og jobbet ekstra i starten av lærlingstiden, så sitter igjen med bilen uten lån eller lignende.

 

De aller fleste har mulighet til å skaffe seg en grei og brukbar bil som ikke ligger på vippen til vrak om personene gidder eller ønsker det, om man kun vil komme seg fra A-B er det nok ikke like viktig, men et kjørende vrak kan slå igjen på sikkerheten til både passasjerer og andre traffikanter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...