Gå til innhold

Ustabilt skjermkort ved overklokking


Kreepz

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg bygde for ca en måned siden mitt første system. Deriblant et XFX 7970 Black Edition Superclocked. Det skulle i følge XFX egne seg godt å overklokke over over standard OC uten problemer. Men når jeg, vha MSI Afterburner, "juicer" opp kortet mitt med bare en mild klokking på kjernen, sier AMD Catalyst (driveren) stopp og spill og det hele fryser eller klikker vilt i vinkel. Jeg har søkt litt rundt, og ser at andre kjører det med maks OC (1125 core/ 1525 mem) helt fint. Hva tror dere kan være feil?

Spør gjerne om det er noe mer info dere trenger for å evnt kunne hjelpe :D

 

BTW: Har nyeste driver som ikke er BETA (12.8)

 

Fullt system

3770K m/H100

Asus ROG Maximus V Formula

8 GB Corsair Vengeance

XFX 7970 Black Edition Superclocked

OCZ Vertex 3 120 GB SSD

Seagate Barracuda 2TB HDD

Cooler Master M2 "Silent Pro" 720W PS

 

Takker på forhånd på svar :)

 

- Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig XFX har lagt inn en BIOS med minimum VCore for stock frekvenser så kortet kommer bedre ut på strømforbrukstester. Hvor høy spenning får kortet nå?

 

Jeg får ikke sjekket spenningen nå, fordi jeg er på skolen. Men jeg mener at slideren i MSI Afterburner ikke lar meg endre spenningen, kun hvor mye ekstra effekt jeg tillater kortet å dra (altså hvor mange ekstra Watt).

Kommer med en oppdatering angående spenning etc senere i dag :)

 

Edit: Har næ vert inii settings på MSI Afterburner, og der står det at voltage er 1175mV (1,175V). dette kan kun justeres lavere.

Endret av Kreepz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...