Gå til innhold

Bitking - Ett sprang i tid! Javascript/HTML5 spill


Anbefalte innlegg

Hei igjen folken,

 

For en stund siden fikk vi en oppgave på skolen der vi skulle inspirere oss av Trondheim under Vikigetiden/Middeladeren. Vi kunne velge selv hva vi skulle lage. Så jeg og noen venner kom opp med en spill idé. og dermed satte vi igang med å lage "Bitking".

 

 

Vi går Media og Kommunikasjon år 3.

 

Det er jeg(Agne) som har kodet alt i Javascript og HTML5, de andre har laget selve nettsiden og grafikken.

 

Den skal funke i Safari, Chrome, Opera og Firefox. Har ikke prøvd den i andre nettlesere

 

Hva syns folket?

 

Spill link her, og her

 

Edit: Dette har vert ett 2ukers prosjekt

Endret av agne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

digger grafikken, men spillet i seg selv er det ikke så mye å kommentere på?

Jeg så en blå politiboks, skal dette være "Tardis"? Var i hvertfall det første jeg tenkte på, og passer jo med temaet. :)

 

Jauda, Tardis e d. Må ha med litt sånne ting!

Lenke til kommentar

Greit nok dette. Fungerte i Opera.

Men kunne gjerne sett at vanskelighetsgrad ble høyere og høyere. Jeg går forresten på Historie årsstudium ved Uia og det skjer LANGT mer i middelalderen enn dette til å være noe historisk prosjekt. Hørt om ladejarlene? hvilken posisjon i samfunnet hadde dem? Hva gjorde de? Erobringer? territorium? Her er det langt mer å fortelle. Kan også gjøre mye større ut av poengene og lage mer sammensatt poengsystem.

 

Men all honør, bra idè.

Lenke til kommentar

Greit nok dette. Fungerte i Opera.

Men kunne gjerne sett at vanskelighetsgrad ble høyere og høyere. Jeg går forresten på Historie årsstudium ved Uia og det skjer LANGT mer i middelalderen enn dette til å være noe historisk prosjekt. Hørt om ladejarlene? hvilken posisjon i samfunnet hadde dem? Hva gjorde de? Erobringer? territorium? Her er det langt mer å fortelle. Kan også gjøre mye større ut av poengene og lage mer sammensatt poengsystem.

 

Men all honør, bra idè.

 

Dette er først og fremst ett Media og kommunikasjons prosjekt med ett lite snev av historie. Men ja vi kunne lagt til mer! Hadde vi hatt flere uker på oss kunne vi jo såklart ha lagt inn ALT av det som skjer i Trondheim på denne tiden må nå hadde vi bare 2 uker på denne oppgaven, men dette kan vi legge inn litt ettervert, det hadde vert artig og fått lagt inn vertfall 10-20 hendelser til!

 

 

Vi har hatt en god del om dette Temaet i Norsk og Historie faget på skolen, så ja, har hørt om ladejarlene!

Lenke til kommentar

Først og fremst syns jeg det var et bra prosjekt med utviklingsmuligheter. Enten så har jeg ikke sett det eller så har dere ikke skrevet at dere bare hadde 2 uker på dere. Men som sagt, vanskelighets graden kunne vært vanskligere og vanskligere. Men den fungerer ikke i IE? Hvorfor ikke det?

Lenke til kommentar

Først og fremst syns jeg det var et bra prosjekt med utviklingsmuligheter. Enten så har jeg ikke sett det eller så har dere ikke skrevet at dere bare hadde 2 uker på dere. Men som sagt, vanskelighets graden kunne vært vanskligere og vanskligere. Men den fungerer ikke i IE? Hvorfor ikke det?

 

enig med vansklighets graden!

 

IE derimot, aner jeg ikke... men IE er jo den mest ubrukelige nettlesern som fins. er bare så synd at d er den de fleste bruker....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei folkens,

 

siden sist har jeg drevet litt mer med spillet og har kommet litt lenger:

 

- "how to play" knapp

- "about" knapp

- "submit score" knapp

- "top 100" liste

- flere bakgrunns elementer

- du kan nå få tilbake liv om du mister ett ved å hopp opp og ta en "gold helmet" som kommer noen ganger.(men maks 3 liv)

*fiksa bugs

*skrev om timeline koden

 

hva syns dere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Virker som det er fullt mulig å få 1029,

selv fikk jeg 255,

kunne holdt på i evigheter viss jeg hadde giddi,

men ga opp med vilje på 255.

Joda, men det er fortsatt også lett å jukse. Poengsummer av typen 9999999 og 123456789 er nå slettet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...