Gå til innhold

Spill som aldri fikk de oppfølgerne de fortjente


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heavy Rain og Red Dead Redemption burde få oppfølgere. Er flere spill som har fått dårlige oppfølgere, men nevner bare ett spill: Unreal Tournament.

Red Dead Redemption vil nok mest sannsynlig få en oppfølger, antar jeg. Men mener du ikke UT2004 er en verdig oppfølger til UT? Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har spilt det første spillet mer enn noen par timer i multiplayer, men jeg har storkost meg med UT2004 i lange tider. Unreal Tournament 3 derimot ...

Unreal Tournament er, i mine øyne, tidenes FPS spill. Oppfølgerne var dritt(i mine øyne). Kan være de er bra, frittstående spill, men hvis man sammenligner (noe som er naturlig), så når de ikke UT opp til lilletåa engang.

Lenke til kommentar

For min del må jeg vel gå for Grim Fandango. Også er jeg storfan av Suikoden serien, denne serien fikk 5 spill, foruten noen dårlige spin offs, men historien er langt ifra ferdig, noe som plager fans av serien stort, da det virker som Konami ikke vil fortsette serien, derfor gir jeg også Suikoden en stemme her :p

Lenke til kommentar

Heavy Rain og Red Dead Redemption burde få oppfølgere. Er flere spill som har fått dårlige oppfølgere, men nevner bare ett spill: Unreal Tournament.

Red Dead Redemption vil nok mest sannsynlig få en oppfølger, antar jeg. Men mener du ikke UT2004 er en verdig oppfølger til UT? Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har spilt det første spillet mer enn noen par timer i multiplayer, men jeg har storkost meg med UT2004 i lange tider. Unreal Tournament 3 derimot ...

Unreal Tournament er, i mine øyne, tidenes FPS spill. Oppfølgerne var dritt(i mine øyne). Kan være de er bra, frittstående spill, men hvis man sammenligner (noe som er naturlig), så når de ikke UT opp til lilletåa engang.

 

Unreal Tournament, CTF og Instagib! Fikk noen heftige teleregninger pga. dette og dobbel ISDN husker jeg :)

Lenke til kommentar

Full Throttle - et av tidenes beste adventurespill.

Toonstruck - enda et av tidenes beste adventurespill.

Quest for Glory/Hero's Quest - fantastisk crossover adventure/rpg, med utrolig stemning.

Freelancer - fantastisk open ended space sim.

Frontier/Elite - banebrytende open ended space sim.

Sid Meier's Pirates! - genial open ended pirat-sim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Transport Tycooon

Transport Tycoon og Warcraft 3 (RTS) hadde det vært morro å fått oppfølgere av.

Transport Tycoon, Alpha Centauri for min del

Et spill jeg gjerne skulle ha hatt en oppfølger til er Transport Tycoon.

 

Nå lagde Chris Sawyer, mannen bak Transport Tycoon en spirituell oppfølger (hans egne ord) i 2004 kalt Locomotion. Jeg skal ikke si det helt sikkert, men en av grunnene til at det ikke ble hetende Transport Tycoon 2 var pga rettigheter til navnet. Etter Transport Tycoon Deluxe satt Chris igang med å lage oppfølgeren, men dette ble utsatt pga han ble hekta på berg og dalbaner istedenfor. Derfor ble RollerCoaster Tycoon 1 og 2 hans neste spill. Når han så skulle fortsette på TT2 så hadde ting endret seg, Microprose (utgiveren til TT) fantes ikke lengre i samme form og rettighetene var i 2005 usikre:

 

Ken Taylor wrote about his experience trying to establish the true owner of Transport Tycoon in the October 2005 issue of Virtual Railroader. He set about this with the intention of selling legal copies of the Windows version of the game for download.

He found that the original publisher, Microprose, has changed hands several times eventually ending up in the hands of Atari. However, the Microprose software library at some point became the property of Firaxis. When he contacted Firaxis he was informed they had a complete list of the games they owned the rights to and Transport Tycoon was not among them. Chris Sawyer has stated that he does not own Transport Tycoon. Finally, Ken contacted an Atari executive in charge of older games who stated that he did not know which old games they owned and that he felt it not worth his time to find out.

 

OpenTTD har også blitt så utviklet at det nesten kan kalles en oppfølger mtp ekstra innhold og funksjoner.

Endret av ksjoet
Lenke til kommentar

Rart at man klager på for lite nye IPer, men likevel bare vil ha oppfølgere.

Det går an å ha lyst på begge deler. Utrolig, men sant.

 

..og i mange av eksemplene som nevnes her så har det gått såpass lenge siden det forrige spillet kom ut at en oppfølger hadde blitt et friskt pust i dagens spillindustri.

 

Ja, er tross alt mange måneder siden Mass Effect og Dragon Age sist var i sving.

Lenke til kommentar

..og i mange av eksemplene som nevnes her så har det gått såpass lenge siden det forrige spillet kom ut at en oppfølger hadde blitt et friskt pust i dagens spillindustri.

 

Ja, er tross alt mange måneder siden Mass Effect og Dragon Age sist var i sving.

Jeg sa ikke "alle eksemplene". Og fyren som nevnte ME og DA forklarte hvorfor han gjorde det.

 

Kan du vennligst holde deg til trådens tema nå?

Lenke til kommentar

Full Throttle - et av tidenes beste adventurespill.

Toonstruck - enda et av tidenes beste adventurespill.

Quest for Glory/Hero's Quest - fantastisk crossover adventure/rpg, med utrolig stemning.

Freelancer - fantastisk open ended space sim.

Frontier/Elite - banebrytende open ended space sim.

Sid Meier's Pirates! - genial open ended pirat-sim.

 

+1 på freelancer, genialt spill! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...