Gå til innhold

Oppfølger spill som går over til en annen konsoll - Errgelig irriterende


Hell_Frode

Anbefalte innlegg

Dette er så irriterende at noen enkle spill som har kommet til Ps. Og så noen par år kommer oppfølgeren til en helt annen konsoll som du kansje ikke liker i det hele tatt. Så forblir den på den konsollen. Uffattelig irriterende.

 

Sånn som disse spillene:

Bayonetta 2 http://www.playstati...ing-to-ps3.html

Fable 2

det finnes sikkert fler enn de to vet jeg om. De er til og med mine favoritt spill. Vil gjerne ha alle Fable spillene til PC. Og Bayonetta vil jeg så klart ha på Ps3.

 

Hvorfor er det slik med noen enkle spill?

Endret av Hell_Frode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da bare naturlig at Fable II kom ut til Xbox 360. Det hadde vært merkelig om det kom ut til den forrige xboxen så lenge etter 360 ble lansert. Skjønner at du er frustrert over at det ikke har kommet ut til PC, men det er ikke sammenlignbart med Bayonetta 2. Fable har hele tiden vært en xbox-serie(ja, jeg vet at 1'ern kom ut til PC også), Bayonetta gikk over fra xbox/ps til nintendo.

 

Edit:

Angående Bayonetta 2 så har skaperne sagt at spillet ikke hadde eksistert om det ikke hadde vært for Nintendo. Jeg skjønner også her at du er frustrert, men du burde prøve å være glad for at serien har fått en ny sjanse.

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei, så jeg er ikke alene for å errge seg ovenfor dette. :wee:

 

Skjønner enda ikke helt hvorfor dette er slik. Det er jo greit det at et spill kom nesten samtidig som Ps2, så oppfølgeren går til Ps3. Den veien er grei. Liker bare ikke når første spill kommer til Ps og oppfølgeren til Xbox. Xbox håndkontrollen som jeg rett og slett ikke liker. :nei2: :confused: :confused:

Lenke til kommentar

Liker bare ikke når første spill kommer til Ps og oppfølgeren til Xbox.

Jeg bare lurer: Hvilke spill er det du snakker om egentlig?

 

Er ikke Oddworld den eneste serien som har gjort dette? Jeg kommer ikke på noen andre iallefall.

 

Da!! Er det ikke opplakt. Jeg pekker ikke på et bestemt spill da. Jeg snakker om skenerelt spill og sonsoller. Vis du leser enda en gang til, da ser du at jeg ikke peker på et spesielt spill. ^^

Endret av Hell_Frode
Lenke til kommentar

Det er greit, jeg skal la det ligge. Jeg stusset bare litt på at du snakket om serier som har flyttet seg over fra PS til Xbox.

 

For min del var det irriterende da Ubisoft inngikk en avtale med Sony om at Haze skulle være eksklusivt til PS3. Det var riktignok en ny IP, men jeg så virkelig frem til å spille det neste spillet fra skaperne av Timesplitters-serien. Nå endte ikke spillet opp med å bli det helt store, men jeg husker fortsatt hvor irritert jeg ble over annonseringen.

Lenke til kommentar

Ingen som har nevnt Resident Evil ennå? De holdt det gående veldig lenge og var blitt klassikere, men Code: Veronica kom kun til Dreamcast, og Resi 4 kom (av alle ting) kun til GameCube. Det var ikke før lenge etter at Code: Veronica ble portet til andre plattformer som Code: Vernoica X, og da med noen forskjeller. Resi 4 kom også til andre plattformer etterhvert, men først etter flere måneder.

 

Btw Resident Evil: Gaiden kom for øvrig kun til GameBoy.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når produsenter/utgivere følger denne rare veien, da er det demmes egen feil at dem mister faste kjøpere. )=* For å være ærlig, så syns jeg at det er bedre at dem gir ut produkter dem lager til flere konsoler en bare et. Det vil lokke flere kjøpere for å kjøpe demmes produkter. ^^ Det er faktisk tvilsomt om jeg kommer til å ordne meg Bayonette 2.

Endret av Hell_Frode
Lenke til kommentar

Dette er så irriterende at noen enkle spill som har kommet til Ps. Og så noen par år kommer oppfølgeren til en helt annen konsoll som du kansje ikke liker i det hele tatt. Så forblir den på den konsollen. Uffattelig irriterende.

 

Sånn som disse spillene:

Bayonetta 2 http://www.playstati...ing-to-ps3.html

Fable 2

det finnes sikkert fler enn de to vet jeg om. De er til og med mine favoritt spill. Vil gjerne ha alle Fable spillene til PC. Og Bayonetta vil jeg så klart ha på Ps3.

 

Hvorfor er det slik med noen enkle spill?

 

Dette suger hardt. Eksempelvis var det sinnsykt irriterende når Final Fantasy gikk fra Super Nintendo til Playstation, eller da Castlevania gikk fra Snes til Turbografx 16, videre til Mega Drive og til Playstation. Skikkelig kjipt var det med Mega Man som startet på Nes, forstatte på Snes, for så å plutselig gå over til Playstation. Det samme gjald forøvrig Mega Man X-serien som startet på Snes og endte på Playstation. Dragon Quest levde godt på både Nes og Snes, men måtte selvsagt gå over til PS1, det samme gjorde Front Mission, Tales of-serien, Chrono-serien, Street Fighter-serien, Mortal Kombat-serien og Breath of Fire-serien. Og hva skjedde med Tomb Raider som jo først kom ut på Sega Saturn - for så å få oppfølgerne sine eksklusivt på Playstation? Det samme skjedde også med Rayman (3DO) og Resident Evil (Saturn). For ikke å snakke om Metal Gear (MSX, Nes) som også gikk over til Playstation.

 

Med andre ord: Dette skjer hele tiden. Denne gangen gikk det utover det merket du foretrekker, men som jeg vel har vist, har det veldig mange ganger vært ditt merke som har vunnet på det - på bekostning av konkurrerende konsoller. Tror Playstation-fansen er de aller siste som skal være bitre over dette - og som Leflus sa: Bayonetta 2 ville ikke eksistert uten finansiering fra Nintendo.

Endret av taterfyrings
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er da bare å kjøpe seg alle konsollene:P?

 

Er du glad nok i spill så er ikke det noen ulempe. Exclusives er i seg selv god nok grunn, så plukker du opp multiplat titlene som er verdt å få med seg til den konsollen som får den beste versjonen. (For det meste til xbox360 utifra de multiplat spillene jeg har skaffet)

 

Har sjæl ikke rørt andre spill etter at dota2 kom ut riktignok ^_^

Lenke til kommentar

Er da bare å kjøpe seg alle konsollene:P?

 

Er du glad nok i spill så er ikke det noen ulempe. Exclusives er i seg selv god nok grunn, så plukker du opp multiplat titlene som er verdt å få med seg til den konsollen som får den beste versjonen. (For det meste til xbox360 utifra de multiplat spillene jeg har skaffet)

 

Har sjæl ikke rørt andre spill etter at dota2 kom ut riktignok ^_^

 

Lett for deg og si, du liker vist håndkontrollen til Xbox'en du. ^^ Det gjør ikke jeg. Kuppelen under Xbox-håndkontrolleren er i veien for mine lange fingrer. Vis håndkontrollen ikke endres så kjøper jeg ikke Xbox'en.

 

Det samme med Wii U'en, den blir for stor. Jeg vil heller ha den i mindre variant. Da er det mer sansynlig at jeg kjøper den. Jeg har vært bortig Ds XL og sett den i mine egne øyne. Så størelsen på Wii U'en tar kaka. :confused::hmm: :nei2:

Lenke til kommentar

Lett for deg og si, du liker vist håndkontrollen til Xbox'en du. ^^ Det gjør ikke jeg. Kuppelen under Xbox-håndkontrolleren er i veien for mine lange fingrer. Vis håndkontrollen ikke endres så kjøper jeg ikke Xbox'en.

Dersom det er batteripakken du snakker om så går det an å kjøpe kontrollere som ikke har den. Ulempen med disse kontrollerne er at de ikke er trådløse.
Lenke til kommentar

Er da bare å kjøpe seg alle konsollene:P?

 

Er du glad nok i spill så er ikke det noen ulempe. Exclusives er i seg selv god nok grunn, så plukker du opp multiplat titlene som er verdt å få med seg til den konsollen som får den beste versjonen. (For det meste til xbox360 utifra de multiplat spillene jeg har skaffet)

 

Har sjæl ikke rørt andre spill etter at dota2 kom ut riktignok ^_^

 

Lett for deg og si, du liker vist håndkontrollen til Xbox'en du. ^^ Det gjør ikke jeg. Kuppelen under Xbox-håndkontrolleren er i veien for mine lange fingrer. Vis håndkontrollen ikke endres så kjøper jeg ikke Xbox'en.

 

Det samme med Wii U'en, den blir for stor. Jeg vil heller ha den i mindre variant. Da er det mer sansynlig at jeg kjøper den. Jeg har vært bortig Ds XL og sett den i mine egne øyne. Så størelsen på Wii U'en tar kaka. :confused::hmm: :nei2:

 

Kjipern :\ Finnes jo kontrollere i ps stil til box, og omvendt, men er synd å ikke kunne ha originalt tilbehør, og det blir en teit ekstrakostnad.

 

Enda ikke sett wii-u med egne øyne, den er jeg spent på. Litt synd om nintendo lanserer enda en underpowered maskin, sammenlignet med hva man kunne forventet idag. Kunne godt tenkt meg et zelda spill som ikke ser for jævlig ut på en stor tv (slik skyward sword gjorde). Nydelig artwork, men forbaska dårlig oppløsning på ting var litt distraherende, dog ikke fullstendig ødeleggende.

 

Wii-U skal visstnok ha HD, som løser den delen (På tide nintendo!).

Lenke til kommentar

Kjipern :\ Finnes jo kontrollere i ps stil til box, og omvendt, men er synd å ikke kunne ha originalt tilbehør, og det blir en teit ekstrakostnad.

 

Enda ikke sett wii-u med egne øyne, den er jeg spent på. Litt synd om nintendo lanserer enda en underpowered maskin, sammenlignet med hva man kunne forventet idag. Kunne godt tenkt meg et zelda spill som ikke ser for jævlig ut på en stor tv (slik skyward sword gjorde). Nydelig artwork, men forbaska dårlig oppløsning på ting var litt distraherende, dog ikke fullstendig ødeleggende.

 

Wii-U skal visstnok ha HD, som løser den delen (På tide nintendo!).

 

Dersom det er batteripakken du snakker om så går det an å kjøpe kontrollere som ikke har den. Ulempen med disse kontrollerne er at de ikke er trådløse.

 

Aldrig vært bortig det. :omg: :omg: :omg: :omg: :omg:

Endret av Hell_Frode
Lenke til kommentar

Dersom det er batteripakken du snakker om så går det an å kjøpe kontrollere som ikke har den. Ulempen med disse kontrollerne er at de ikke er trådløse.

 

Aldrig vært bortig det. :omg: :omg: :omg: :omg: :omg:

 

Se det vedlagte bildet for et eksempel på dette, den svarte kontrollen er med ledning og den i sølv er trådløs. Den svarte kan også brukes på PC uten en ekstra trådløs mottaker.

 

post-21011-0-51759600-1352058603_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dersom det er batteripakken du snakker om så går det an å kjøpe kontrollere som ikke har den. Ulempen med disse kontrollerne er at de ikke er trådløse.

 

Aldrig vært bortig det. :omg: :omg: :omg: :omg: :omg:

 

Se det vedlagte bildet for et eksempel på dette, den svarte kontrollen er med ledning og den i sølv er trådløs. Den svarte kan også brukes på PC uten en ekstra trådløs mottaker.

 

post-21011-0-51759600-1352058603_thumb.jpg

 

Hem, ja men dæsken. Får se hva jeg gjør med Xbox nå. ^^

 

Men uansett er det ergelig at oppfølgeren til et spill forfløtter seg til en annen konsoll. =(

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...