Gå til innhold

Telenor lover 4G til 9 av 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk... Hva med mobildekning I DET HELE TATT i togtunnellene sørover fra Oslo S? Og hva med mer enn Edge dekning de neste 10 minuttene ut mot Follo? 4G my ass, bygg skikkelig 3G dekning først!

 

Enig, selv får jeg lusne 2/2mbit på "super-3g+ Turbo X-speed" eller hva de nå kaller det, og det er midt i Tromsø. Utpå distriktene er det helt på trynet, klarer ikke streame spotify engang.

Lenke til kommentar

Sukk... Hva med mobildekning I DET HELE TATT i togtunnellene sørover fra Oslo S? Og hva med mer enn Edge dekning de neste 10 minuttene ut mot Follo? 4G my ass, bygg skikkelig 3G dekning først!

 

Enig, selv får jeg lusne 2/2mbit på "super-3g+ Turbo X-speed" eller hva de nå kaller det, og det er midt i Tromsø. Utpå distriktene er det helt på trynet, klarer ikke streame spotify engang.

Var i Tromsø ett par dager nå, på tur hjem nå. Helt grei fart. Men det er vel tilfeldig.

post-18536-0-49555200-1349889103_thumb.jpg

Lenke til kommentar
"så snart man har byttet ut SIM-kortet med et kort som håndterer både 3G og 4G." Har SIM kortet noe å si i denne sammenheng?

For å få tilgang til 4G må man ha et nytt som kort som støtter dette.

Om du har et 4G håndsett så bør du kanskje avvente med å få deg nytt SIM kort. 4G nettene i Norge er p.t kun beregnet for data, men som du ser i artikkelen vil Telenor oppgradere nettet ytterligere i Q4 for å også støtte sømløs overgang mellom 4G og 3G. Da vil terminalen automatisk gå ned på 3G når en samtale kommer inn, og deretter gå opp igjen på 4G data når samtalen avsluttes.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Jeg har ikke engang EDGE på fjellgården.

Jeg synes at de kan oppgradere sendere som står i utkanten, før de gir enda høyere hastigheter til byfolk. De har allerede 3G, så det er ikke synd på dem.

 

Også langs vei og jernbane vil jeg ha 3G eller 4G, slik at folk som reiser miljøvennlig kollektivt slipper å kjede vettet av seg under turen. Jeg har alltid laptop med meg, men det er forferdelig ustabilt.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

1-40Mbps? Da jeg testet NetCom 4G for et års tid siden fikk jeg 80Mbps hjemme i stua... Jeg var riktignok sikkert en av svært få på basestasjonen.

Hvordan er pingen på 4G?

 

Jeg husker ikke tallet presist, men husker at jeg reagerte på at det var overraskende lavt. Uansett, hovedproblemet da jeg testet var at det var et USB-adapter med ganske buggy driver-software som gjorde at man i praksis måtte inn og ut med USB-adapteret én gang i halvtimen på XP-maskinen jeg testet med. Mener å huske at det ikke funka på OS X og det funka i alle fall ikke på Ubuntu.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...