Gå til innhold

Dette er de norske Windows 8-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener det var snakk om lavere priser (selv om disse er lavere en WIN7)? (tenker da ikke på upgrade for de som har kjøpt ny pc).Venter på lansering slik at jeg kan bytte ut WIN7 med WIN8 på iMacen min :)

 

undskyld for jeg sier det men når man installerer windows på en mac så er jo hele konseptet vekk. og faktisk i dag bruker apple dem samme deler som ibm,dell, osv bruker.mac er ikke en mac men en pc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mener det var snakk om lavere priser (selv om disse er lavere en WIN7)? (tenker da ikke på upgrade for de som har kjøpt ny pc).Venter på lansering slik at jeg kan bytte ut WIN7 med WIN8 på iMacen min :)

 

undskyld for jeg sier det men når man installerer windows på en mac så er jo hele konseptet vekk. og faktisk i dag bruker apple dem samme deler som ibm,dell, osv bruker.mac er ikke en mac men en pc.

 

Apple er først og fremst en hardware produsent (du får ikke tak i OS X i retail versjon) og operativsystemet OS X er skreddersydd for maskinvare som Apple enten produserer eller benytter seg av. Dette gjør at det å installere OS X på en tredjeparts PC er en ganske omfattende prosess, og man må velge maskinvare nøye. Det er derimot ingen sak å installere Windows på OS X med bootcamp, og dersom du er avhengig av både programvare som kjører på OS X, og som kjører på Windows, så er det en helt grei måte å løse det på.

Eksempelvis at man bruker OS X på jobb, men ønsker å spille på fritiden, så kan man benytte Windows til å spille med på Mac-en.

 

edit: eller fordi man ikke liker OS X også.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Mener det var snakk om lavere priser (selv om disse er lavere en WIN7)? (tenker da ikke på upgrade for de som har kjøpt ny pc).Venter på lansering slik at jeg kan bytte ut WIN7 med WIN8 på iMacen min :)
undskyld for jeg sier det men når man installerer windows på en mac så er jo hele konseptet vekk. og faktisk i dag bruker apple dem samme deler som ibm,dell, osv bruker.mac er ikke en mac men en pc.
Apple er først og fremst en hardware produsent (du får ikke tak i OS X i retail versjon) og operativsystemet OS X er skreddersydd for maskinvare som Apple enten produserer eller benytter seg av. Dette gjør at det å installere OS X på en tredjeparts PC er en ganske omfattende prosess, og man må velge maskinvare nøye. Det er derimot ingen sak å installere Windows på OS X med bootcamp, og dersom du er avhengig av både programvare som kjører på OS X, og som kjører på Windows, så er det en helt grei måte å løse det på.Eksempelvis at man bruker OS X på jobb, men ønsker å spille på fritiden, så kan man benytte Windows til å spille med på Mac-en.edit: eller fordi man ikke liker OS X også.

 

Hva er dette da?

http://www.amazon.com/Mac-version-10-6-3-Snow-Leopard/dp/B001AMHWP8

Lenke til kommentar
Mener det var snakk om lavere priser (selv om disse er lavere en WIN7)? (tenker da ikke på upgrade for de som har kjøpt ny pc).Venter på lansering slik at jeg kan bytte ut WIN7 med WIN8 på iMacen min :)

Dette mener jeg også å huske, at prisen bare skulle bli en brøkdel av dagens priser på win7. Men Jeg klarer ikke finne noen artikler om det nå selvsagt, så mulig jeg bare har drømt..

 

 

Lenke til kommentar

Disse Microsoft prisene er en dinosaur fra fortiden og jeg kommer ikke til å oppgradere noen Windows 7 til slike priser. Det er på tide at MS også tilpasser seg nåtiden.

 

OSX oppgraderte jeg for 140,- til Mountain Lion og hele prosessen gikk automatisk fra internett og tok rundt 30-45 min (uten nedlastingstiden), Jeg brant da også en kopi av imaget som blir lastet ned som jeg kan bruke på alle maskiner jeg skulle ha uten å betale noe mer.

 

Jeg husker også at MS snakket om at prisene ville bli redusert og tilpasses dagens marked og konkuranse, men det ser ikke ut til at dette skjer med det første. Ergo ingen Win8 her. Win7 lisensene fikk jeg til slikk og ingenting gjennom et studentmedlemskap.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte iMac ene og alene grunnet design og at den er stillegående.OSX liker jeg ikke, og enda mindre nå de har IOSifisert det.Da er MS sin løsning mye bedre.

Liker tankegangen din Thomas der PjallFater! Samme kunne man og tenke om f.eks. den nye AirBook'en. Smekker som fy, men ikke faen om jeg hadde giddet kjøre OsX av den grunn!

 

Men hvem faen kjøper norsk OS? Jeg håper det er mulig å bytte språkpakker fritt slik man kunne på visse versjoner av Win 7 og Fista.

Lenke til kommentar
Mener det var snakk om lavere priser (selv om disse er lavere en WIN7)? (tenker da ikke på upgrade for de som har kjøpt ny pc).Venter på lansering slik at jeg kan bytte ut WIN7 med WIN8 på iMacen min :)
undskyld for jeg sier det men når man installerer windows på en mac så er jo hele konseptet vekk. og faktisk i dag bruker apple dem samme deler som ibm,dell, osv bruker.mac er ikke en mac men en pc.
Apple er først og fremst en hardware produsent (du får ikke tak i OS X i retail versjon) og operativsystemet OS X er skreddersydd for maskinvare som Apple enten produserer eller benytter seg av. Dette gjør at det å installere OS X på en tredjeparts PC er en ganske omfattende prosess, og man må velge maskinvare nøye. Det er derimot ingen sak å installere Windows på OS X med bootcamp, og dersom du er avhengig av både programvare som kjører på OS X, og som kjører på Windows, så er det en helt grei måte å løse det på.Eksempelvis at man bruker OS X på jobb, men ønsker å spille på fritiden, så kan man benytte Windows til å spille med på Mac-en.edit: eller fordi man ikke liker OS X også.

 

Apple en Hardware produsent!? Hahahaha

 

Apple driver med rebranding av hardware.

Lenke til kommentar

Er ikke rart det koster lite å oppgradere OSX når alt de gjør er å oppdatere appstore (som i mine øyne er ubrukelig på mac), diktasjon (dårlig versjon av siri) og integrert facebook VS MS sitt HELT NYE OPPRATIVSYSTEM. Forskjell på en ubetydelig oppdatering og operativsystem fullstendig kodet fra grunnen.

 

Og nei, OSX er ikke designet for "Apples hardware". Apple bruker så og si bare de samme delene som en vanlig PC gjør, bare at de skal ha tolv ganger mer betalt...

 

En "ekte SSD for MacBook Pro" er i virkeligheten en vanlig SSD-disk som Apple har puttet et klistremerke på og som koster dobbelt så mye som en vanlig. Det er det de gjør med minne i tillegg.

Endret av Audun0505
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...