Gå til innhold

Kombinere utdannelse (dataing.) og barn? (Studiested, Timeplaner etc.)


Heidi

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde planer om å søke meg til HIG neste år, for å ta bachelor innen data. (Ingeniørstudiet). Jeg har nå vært inne og sett på timeplanene for i år, og det ble en liten tankevekker. Flere dager i uka er det forelesninger frem til klokken 16.45 og 17.45. Vi kommer til å måtte flytte, vi har ingen kjente i nærheten. Jeg er alene med datteren min som da skal begynne i 3.klasse.

 

Sånn dette ser ut blir det umulig for meg å få til. Hvordan har andre fått til dette? Er det noen studiesteder som har mer komprimerte timeplaner, dvs som heller begynner tidligere på morgenen, men forelesningene slutter rundt vanlig middagstid?

 

Jeg har planer om å starte tidlig for å finne fast barnevakt (feks. annen student som trenger penger), men jeg kan ikke sitte flere dager i uken til fem-seks på skolen. Hun trenger meg også, spesielt på nytt sted uten annen familie.

 

Angående det sosiale: Vet at studentsamfunnene har mye opplegg for studenter, er det noen som passer for de med barn?

 

 

Andre tips tas gjerne i mot.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...