Gå til innhold

[Løst] Lage "Seatmap" (LAN-Party), hvordan?


Anbefalte innlegg

Heisann, er med å arrangere et lokalt LAN en gang i måneden. Og vi har ordnet det sånn at folk kan reservere plasser. Hittil så har jeg laget det sånn her:

 

1289359.jpeg

 

Men det blir ekstremt tungvint da jeg må krysse ut og laste opp et nytt bilde for hver gang en person melder seg på.

 

Så da er spørsmålet mitt, hvordan kan jeg få satt opp seatmap? Basically der folk kan krysse ut selv hvor de skal sitte og det blir automatisk opptadert. Noe lignende som LofotLAN har det.

 

Jeg har letet overalt etter Wordpress-plugins og nettsteder som gjør dette, men jeg har ikke funnet noe bra enda. Vet dere om Wordpress/Joomla plugins, eller nettsteder som gjør susen?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok lære deg php og databasebehandling for å holde styr på hvilke plasser som er ledig og ikke.

 

Les http://www.w3schools.com/php/php_mysql_create.asp og andre sider på w3schools om databasebehandling, pluss det du evt. trenger av php-koding etter det (tror du ikke trenger å lese noe mer, siden eksemplene til w3schools er så gode).

 

For å kunne gjøre noe som helst av ting som å lagre til serveren, så må du bruke php, og man bruker som oftest databaser til slikt.

Lenke til kommentar

Kjører dere, eller kan dere kjøre Drupal på nettsiden? Vi har et seatingsystem vi bruker som vi vurderer å gi ut open source, eventuelt leie ut hosting, til andre. Inkludert seating, gjestelister, billettkjøping (Mulighet for flere billetttyper og priser) og etterhvert kommer det kanskje en form for konkuranseadministrering om vi ikke finner en annen god løsning. Alt er klikk og dra, og systemet er fleksibelt.

 

Har ikke systemet oppe nå, da vi tok det ned for å "pusse" det litt opp, men det bør dukke opp online innen måneden er omme. Haster det veldig? Skal ha et planleggingsmøte til helga tror jeg, skal legge noen tidplaner for dette da.

 

Kan se om jeg har noen screenshots av en gammel utviklingsmodell om det er interessant.

 

Ellers går det som sagt ann å lage noe slikt selv, men det blir fort en del (Veldig relativt) linjer med kode. Tror vårt system ligger på rundt to tusen linjer, og vi er ikke ferdige ennå. Vi bruker også Drupal i bunnen, så vi slipper å bry oss om administrering av brukere, epostsending osv. Kan nok gjøres enklere en det vi har gjort og.

 

Skal det lages selv er nok PHP, MySQL løsningen, samt en del javascript avhengig av hvordan du legger opp dette. Ville anbefalt å skrive dette som en plugin til en CMS, enten det er Drupal, Joomla eller Wordpress. Du får en del gratis på kjøpet, f. eks brukeradministrering, sikkerhet og integrering mot eventuelt andre systemer dere kjører.

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Godeste KristobalM har hjulpet meg ut! Takk til han! Det ser meget lovende ut til vårt bruk, vil poste en link snart på hvordan det ser ut, snart.

 

@hakonvl, jeg kan godt installere Drupal på webserveren, har litt erfaring med det fra før. Det hadde jo vært kjekt å prøve flere seatmap-opplegg. LANet er 19. Oktober, men vi skal ha LAN hver måned, og siden KristobaIM har ordnet et kjekt seatmap system så haster det ikke nei :)

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Godeste KristobalM har hjulpet meg ut! Takk til han! Det ser meget lovende ut til vårt bruk, vil poste en link snart på hvordan det ser ut, snart.

Kjedelig at slikt tas på PM, da det er andre her som kanskje er interesserte i å hjelpe til eller se hva løsningen blir til og hvorfor.

Lenke til kommentar

Godeste KristobalM har hjulpet meg ut! Takk til han! Det ser meget lovende ut til vårt bruk, vil poste en link snart på hvordan det ser ut, snart.

Kjedelig at slikt tas på PM, da det er andre her som kanskje er interesserte i å hjelpe til eller se hva løsningen blir til og hvorfor.

 

Det har du rett i ja, han lagde et PHP-script som jeg fikk bruke, som bruker MYSQL-databaser for å holde orden på navn, nummer og plass osv. Jeg må vente på svar fra han før jeg eventuelt legger ut php-filen her og mer info om hvordan den brukes

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Det har du rett i ja, han lagde et PHP-script som jeg fikk bruke, som bruker MYSQL-databaser for å holde orden på navn, nummer og plass osv. Jeg må vente på svar fra han før jeg eventuelt legger ut php-filen her og mer info om hvordan den brukes

Så lenge du følger det opp så er det fint :) Dessverre er det alt for mange tråder som ender i "fått svar på PM, tråd kan settes som løst". Setter forøvrig tråden som løst da du har valgt en løsning.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...