Gå til innhold

Mists of Pandaria selger millioner (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Temmelig sikker på at "det lave salgstallet" til Mists of Pandaria er på grunn av Cataclysm, som til tross for sitt høyere salgstall var en mye dårligere expansion. Når (om?) den tid kommer, så vil nok neste expansion ha større salgstall enn Mists of Pandaria igjen, da nevnte expansion faktisk er utrolig bra.

Lenke til kommentar

Temmelig sikker på at "det lave salgstallet" til Mists of Pandaria er på grunn av Cataclysm, som til tross for sitt høyere salgstall var en mye dårligere expansion. Når (om?) den tid kommer, så vil nok neste expansion ha større salgstall enn Mists of Pandaria igjen, da nevnte expansion faktisk er utrolig bra.

 

Hva er bra med panda? Jeg har ikke kjøpt det enda, men har spilt samtlige ekspansjoner før det.

 

Synes forøvrig Cataclysm var en helt konge expansion. Det var i hvert fall veldig gøy i starten, mens heroics var vanskelige. På grunn av tidlige eksamener det semesteret hadde jeg nærmest perfekt anledning til å game på fulltid når spillet slapp, og det er da, de første ukene etter nyslipp, at expansions skinner (enormt mye liv i områdene, utfordrende dungeons som er nye for de fleste, etc).

 

Lenke til kommentar

Sorry, men helt siden Pandaren Brewmaster ble introdusert som helt i WC3 har jeg ment at det er fjollete.

 

Nå har de altså lansert en hel rase med de greiene her. Det er ikke skikkelig Warcraft-stil.

 

Æsj. Det blir mer som et hvilket som helst eventyr for barn, og ikke det flotte Warcraft-universet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Temmelig sikker på at "det lave salgstallet" til Mists of Pandaria er på grunn av Cataclysm, som til tross for sitt høyere salgstall var en mye dårligere expansion. Når (om?) den tid kommer, så vil nok neste expansion ha større salgstall enn Mists of Pandaria igjen, da nevnte expansion faktisk er utrolig bra.

 

Kan nok forvente deg ekspansjoner hvert år eller annenhvert år de neste ti årene. Brukerbasen er stor og stabil, og selv om brukertallet faller til en million vil det likevel være profitabelt å fortsette å lansere utvidelser.

Lenke til kommentar

Sorry, men helt siden Pandaren Brewmaster ble introdusert som helt i WC3 har jeg ment at det er fjollete.Nå har de altså lansert en hel rase med de greiene her. Det er ikke skikkelig Warcraft-stil.Æsj. Det blir mer som et hvilket som helst eventyr for barn, og ikke det flotte Warcraft-universet.

 

Er ikke ett spill med 12år som aldersgrense et spill for barn da? i motsettning til pandaren så har jeg enda ikke sett en eneste "Gnome" i WC3 hvorfor er de med i spillet da? Du må nok heller lære deg og tenke at nytt er positivt, hadde de ikke økt levelcap og kommet ut med ny class og race ville de bare ha mistet enda mere spillere, men jeg for min del synes at pandaren er en veldig kul rase, skulle jeg valgt en rase og kvitte meg med hadde valget falt på blood elfs også :p

Lenke til kommentar

Sorry, men helt siden Pandaren Brewmaster ble introdusert som helt i WC3 har jeg ment at det er fjollete.Nå har de altså lansert en hel rase med de greiene her. Det er ikke skikkelig Warcraft-stil.Æsj. Det blir mer som et hvilket som helst eventyr for barn, og ikke det flotte Warcraft-universet.

 

Hadde samme instilling som deg, helt til jeg prøvde MoP.

 

Tenk deg om hvor mange rare raser det egentlig er i WoW, da snakker jeg mest om ikke spillbare raser. Men jeg er forsåvidt enig i at de gjør spillet mer barnevennlig, både i gameplay og utseende.

 

 

Lenke til kommentar

Sorry, men helt siden Pandaren Brewmaster ble introdusert som helt i WC3 har jeg ment at det er fjollete.Nå har de altså lansert en hel rase med de greiene her. Det er ikke skikkelig Warcraft-stil.Æsj. Det blir mer som et hvilket som helst eventyr for barn, og ikke det flotte Warcraft-universet.

 

De fleste tilhengere av det flotte Warcraft universet har vel stukket av fra WoW for en stund siden. Personlig elsket jeg historien i WC3 og synes Blizzard har tatt et utrolig fundament og bestemt seg for å urinere på det.

 

WoW er ikke noe mer enn en money-grab. Activision vet hvor mye penger de kan få ut av WoW, og det kommer til å bli desto mer synlig.

 

Det vi ser av økt abonnentantall kommer til å fallebort så snart folk går lei det som er av nytt materiale, noe som skjer ved hver eneste tilleggspakke.

 

Tror ikke WoW kommer til å dø på en god stund, vi har jo alle sett hvor flinke Activision er til å selge det samme spillet flere ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
De fleste tilhengere av det flotte Warcraft universet har vel stukket av fra WoW for en stund siden. Personlig elsket jeg historien i WC3 og synes Blizzard har tatt et utrolig fundament og bestemt seg for å urinere på det.

 

10 millioner mennesker er uenige med deg. Når gjennomsnittsspilleren er 28 år, så plasserer det snittet midt i generasjonen som fikk vokse opp med de andre warcraft-spillene. At "de fleste" som var tilhengere av universet har stukket av er bare synsing fra din side.

 

WoW er ikke noe mer enn en money-grab. Activision vet hvor mye penger de kan få ut av WoW, og det kommer til å bli desto mer synlig.

 

-snip-

 

Tror ikke WoW kommer til å dø på en god stund, vi har jo alle sett hvor flinke Activision er til å selge det samme spillet flere ganger.

 

Jeg skjønner ikke denne tankegangen. Et spill tjener penger så lenge spillerne liker å spille det. Det øyeblikket spillet blir dårlig i spillernes øyne slutter folk å spille det, og dermed å betale for det. Derfor er det både i spillerne OG activision sin interesse å fortsett levere innhold som er så bra som overhodet mulig.

Endret av KAS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var svært skeptisk til WOW etter den grusomme Cataclysm, der jeg nesten ikke spilte i det hele tatt.

 

Nå flirer jeg fra øre til øre. Blizzard leverer igjen. Det eneste jeg ikke liker, og som irriterer meg med de fleste spill for tida, er det ekstreme achievement fokuset, det gjør jo at spiller oppfører seg som ville dyr i jakten på å være først med alt mulig.

 

Men, heldigvis, er jeg i et community der det nok blir anledning til litt klassisk adventuring "in character" allikevel.

 

Jeg har nok en mistanke om at jeg nå kommer til å kose meg med WOW helt til neste expansion ligger på bordet.

Lenke til kommentar
Sorry, men helt siden Pandaren Brewmaster ble introdusert som helt i WC3 har jeg ment at det er fjollete.Nå har de altså lansert en hel rase med de greiene her. Det er ikke skikkelig Warcraft-stil.Æsj. Det blir mer som et hvilket som helst eventyr for barn, og ikke det flotte Warcraft-universet.
Er ikke ett spill med 12år som aldersgrense et spill for barn da? i motsettning til pandaren så har jeg enda ikke sett en eneste "Gnome" i WC3 hvorfor er de med i spillet da? Du må nok heller lære deg og tenke at nytt er positivt, hadde de ikke økt levelcap og kommet ut med ny class og race ville de bare ha mistet enda mere spillere, men jeg for min del synes at pandaren er en veldig kul rase, skulle jeg valgt en rase og kvitte meg med hadde valget falt på blood elfs også :p

 

Hvorfor det? Jeg kan være enig i at blood elf animasjonene, hværtfall male versjonen ser litt vell feminin ut. Men blod alvene er en rase som har eksistert lengre enn de fleste andre rasene på Azeroth, med tanke på at Troll som var den aller første rasen, utviklet seg til Natt alvene, og Natt alvene utviklet seg så til Høy alver på grunn av arcane magic, og så etter scourge massakren så endret lederne navnet av rasen Høy alvene til Blod alver fordi de skulle starte på nytt igjen og glemme fortiden. Høy alver eksisterer jo enda med tanke på at ikke alle har bestemt seg for å gå med Lor'Themar eller Kael'Thas, å de er jo på Alliansen sin side. Å fjerne High elf/Blood elf fra wow er det samme som å ikke la spillerne begi seg ut på en evig lang historie som har eksistert siden før warcraft 1 og som har vært avgjørende for WoW universet. :p Angående Gnomes så har de eksistert like lenge som Dwarf å Human, disse tre rasene ble skapt av titanene for mange år siden, i WoW universet da. Gnomes skal være der for å si det sånn :p Blizzard vet hva de gjør. Panda er en rase som har eksistert like lenge som Night elf å dermed var det opplagt at de en gang kom til å bli spillbare.

Lenke til kommentar

Sorry, men helt siden Pandaren Brewmaster ble introdusert som helt i WC3 har jeg ment at det er fjollete.Nå har de altså lansert en hel rase med de greiene her. Det er ikke skikkelig Warcraft-stil.Æsj. Det blir mer som et hvilket som helst eventyr for barn, og ikke det flotte Warcraft-universet.

 

Er ikke ett spill med 12år som aldersgrense et spill for barn da? i motsettning til pandaren så har jeg enda ikke sett en eneste "Gnome" i WC3 hvorfor er de med i spillet da? Du må nok heller lære deg og tenke at nytt er positivt, hadde de ikke økt levelcap og kommet ut med ny class og race ville de bare ha mistet enda mere spillere, men jeg for min del synes at pandaren er en veldig kul rase, skulle jeg valgt en rase og kvitte meg med hadde valget falt på blood elfs også :p

 

Aldersgrense? Virkelig? Du skjønner hva jeg mener. Spillet blir fjollet ned sånn at seksåringer snart henger seg på.

 

Alt nytt er ikke positivt. End of story.

 

Gnomes har etter det jeg vet alltid vært en del av "human alliance" i Warcaft-universet.

 

Sorry, men helt siden Pandaren Brewmaster ble introdusert som helt i WC3 har jeg ment at det er fjollete.Nå har de altså lansert en hel rase med de greiene her. Det er ikke skikkelig Warcraft-stil.Æsj. Det blir mer som et hvilket som helst eventyr for barn, og ikke det flotte Warcraft-universet.

 

Hadde samme instilling som deg, helt til jeg prøvde MoP.

 

Tenk deg om hvor mange rare raser det egentlig er i WoW, da snakker jeg mest om ikke spillbare raser. Men jeg er forsåvidt enig i at de gjør spillet mer barnevennlig, både i gameplay og utseende.

 

Jada, det er vel smak og behag.

 

 

Sorry, men helt siden Pandaren Brewmaster ble introdusert som helt i WC3 har jeg ment at det er fjollete.Nå har de altså lansert en hel rase med de greiene her. Det er ikke skikkelig Warcraft-stil.Æsj. Det blir mer som et hvilket som helst eventyr for barn, og ikke det flotte Warcraft-universet.

 

De fleste tilhengere av det flotte Warcraft universet har vel stukket av fra WoW for en stund siden. Personlig elsket jeg historien i WC3 og synes Blizzard har tatt et utrolig fundament og bestemt seg for å urinere på det.

 

WoW er ikke noe mer enn en money-grab. Activision vet hvor mye penger de kan få ut av WoW, og det kommer til å bli desto mer synlig.

 

Det vi ser av økt abonnentantall kommer til å fallebort så snart folk går lei det som er av nytt materiale, noe som skjer ved hver eneste tilleggspakke.

 

Tror ikke WoW kommer til å dø på en god stund, vi har jo alle sett hvor flinke Activision er til å selge det samme spillet flere ganger.

 

Enig med deg. Andre mener kanskje at du tar feil fordi WoW har såpass mange spillere, men det kan det være flere grunner til:

 

- Per dags dato er WoW det nyeste kapittelet i Warcraft-historien: som fan har du ingen andre.

- WoW var et fantastisk spill da det ble lansert, og en del av de opprinnelige spillerne vil ikke bytte. MMORPG går ut på å bygge opp en karakter, og det vil naturligvis bli vanskeligere og vanskeligere å forlate denne karakteren jo mer tid du lar lagt ned i spillet.

Lenke til kommentar

Enig med deg. Andre mener kanskje at du tar feil fordi WoW har såpass mange spillere, men det kan det være flere grunner til:

 

- Per dags dato er WoW det nyeste kapittelet i Warcraft-historien: som fan har du ingen andre.

- WoW var et fantastisk spill da det ble lansert, og en del av de opprinnelige spillerne vil ikke bytte. MMORPG går ut på å bygge opp en karakter, og det vil naturligvis bli vanskeligere og vanskeligere å forlate denne karakteren jo mer tid du lar lagt ned i spillet.

 

Nettopp derfor jeg gadd å prøve. Tviler på at jeg vil spille så lenge som ved tidligere expansions, activision har ødelagt Blizzard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aldersgrense? Virkelig? Du skjønner hva jeg mener. Spillet blir fjollet ned sånn at seksåringer snart henger seg på.Alt nytt er ikke positivt. End of story

Hva legger du i "fjollet ned"? Det kan ikke være vanskelighetsgraden, for det blir lagd innhold nå som er mye mer krevende på et inviduelt plan enn det innholdet som var i vanilla

Lenke til kommentar
Aldersgrense? Virkelig? Du skjønner hva jeg mener. Spillet blir fjollet ned sånn at seksåringer snart henger seg på.Alt nytt er ikke positivt. End of story

Hva legger du i "fjollet ned"? Det kan ikke være vanskelighetsgraden, for det blir lagd innhold nå som er mye mer krevende på et inviduelt plan enn det innholdet som var i vanilla

 

Vel, akkurat det vi diskuterer nå: en ny rase som ligner på noen forbaska kosebamser.

Lenke til kommentar

Haha, det er jo det jeg har sagt hele tiden. WoW vil nå nye høyder med MoP, og komme over 10 millioner subscribers igjen. Idag er en god dag. Så mange forumtroll som spådde en flopp, og nedtur for World of Warcraft med MoP.

 

So long suckers!

 

Man blir ikke troll av å gjøre en negativ spådom.

 

MOP har de dårligste salgstallene for en WoW-utvidelse noensinne til tross for at det antagelig er svært mange som har kommet tilbake til spillet kun pga. utvidelsen, som f.eks meg. Jeg spilte til level 20, så klarte jeg ikke mer. Drepende kjedelig.

 

2,7M solgt etter én uke. Cataclysm solgte 3,3M på én dag, 4,7M den første måneden, og 5M totalt. Altså er minst halvparten, og sansyneligvis rundt 6M av WoWs spillere kinesere som spiller F2P.

 

Jeg er ferdig med dette møkkaspillet for all tid. Har heller ikke god tro på Project Titan. Eller Blizzard forøvrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...