Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Kan ikke se Nett-tv


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i lengre tid slitt med å se nett-tv på blandt annet nrk.no og tvnorge.no. På nrk starter filmen, og jeg hører lyden gjennom hele klippet, men ikke bilde. På tvnorge starter ikke klippene i det hele tatt. I tillegg er siden matprat.no helt tom for bilder. :hrm:

Bruker windows 7 home premium. Flash er oppdatert, silverlight er oppdatert, java oppdatert, adobe oppdatert, media player oppdatert. Har prøvd med firefox, chrome, opera og IE. Samme greia i alle! :glare:

Har feilsøkt, men kan ikke finne noe. Har avinstalert og instalert disse 4 flere ganger, men ingen bedring.

Det må være noe jeg mangler som jeg ikke klarer å komme på selv, noen tips der ute?

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags skjermkort har du? Kan være du må oppdatere drivere til dette.

 

Annet jeg misstenker er at du trenger en bilde-codec. Hvis det er tilfellet så burde en god en slik som er i denne pakken løse problemet: http://www.free-code..._codec_pack.htm

 

Har du testet å bytte til silverlight under innstillinger på nrk nett tv?

Endret av flowerpot
Lenke til kommentar

Jepp, funka ikke å slå av brannmuren. Bruker forsåvidt AVG.

NRK sin nett-tv er en ny versjon, og det går ikke lengre å switche til silverlight. Kan velge mellom flash og html 5, og har prøvd med operas nyeste beta-versjon som skal takkle html 5, og d funka heller ikke.

Har et par ganger fått opp en feilmelding som går ut på at "denne sismo versjonen støttes ikke" eller noe lingnende. Men det aner jeg ikke hva betyr.

 

Flere forslag? Synes jo dette er kjemperart! :confused:

Lenke til kommentar

I flash kan du huke vekk "aktiver maskinvareaksellerasjon"

 

Silverlight har noe som sikkert heter nesten nøyaktig det samme som du kan prøve å deaktivere.

 

Det som er effekten da, er at grafikkprosessoren (HD 5650) ikke vil blande seg inn og prøve å avlaste prosessoren - noe som kan skape problemer som ligner dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...