Gå til innhold

Må velge mellom 3 laptoper, hvilken er mest fornuftig?


Beges

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg trenger en laptop til skolearbeidet, jeg jobber en del med 3D, Photoshop, InDesign og CAD-programmer, men har sett meg lei på datasalen på skolen.

 

Jeg har funnet 3 modeller jeg synes virker veldig bra til mitt bruk, men jeg lurer på hvilke jeg skal velge. Jeg synes det ser ut som spesifikasjonene er veldig like, men prisen varierer ganske masse.

 

1. Multicom Xishan W350E + 120GB SSD = 8244,-

2. ASUS G55VW 8GB = 8990,-

3. Multicom Kunshan P150E = 11995,-

 

 

Hvorfor er det så stor forskjellig i pris? Prosessor og skjermkort er jo likt på 1 og 2, men skjønner at det trekker opp prisen på #3. Ellers synes det det virker som det kun er forskjeller i RAM...

 

 

Hva tror dere, hva lønner seg mest i lengden? Er det veldig stor forskjell på 1 og 2, og kommer #3 til å vare mye lenger enn de andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS-en burde være utlukket, du får så godt som dobbelt minne i Multicom maskinene for nesten samme pris. Det skal sant sies at så høyt minne nesten ikke merkes, men hvorfor ikke få mye for pengene.

 

Uansett hadde jeg gått for Kunshan modellen til Multicom. Er jo en sinnsyk laptop :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser den! Men det er det bare grafikkortet og 4 GB ekstra minne som utgjør den store prisforskjellen?

 

Er også SSD+500 SATA disk i tillegg.

 

Sikkert andre små pluss der også som trekker litt opp, og multicom sine maskiner er ganske bra bygget i følge kommentarer fra folk som har testet eller eiger Multicom maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...