Gå til innhold

Anmeldelse: Resident Evil 6 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sååå mange spill å spille akkurat nå,og stilte meg VELDIG skeptisk etter fiaskoen som var RE5, men testa demoen i går på PS3. Ble veldig imponert av leon kampanjen der. Men lurer på om det er noe snev av survival horror igjen i serien? ( likt dead space i hele tatt) Går det an å spille splitscreen? Grafikken og gameplay som jeg testa var liksom flott. åhhhh jeg klarer ikke bestemme meg :)

Lenke til kommentar

Merket ett par plasser i Leon sin campaign hvor det har vært litt frustrerende, men hvis du har tidligere vært eller e fan av RE4 og RE5 så e RE6 utrolig gøy.

 

Har kun testet solo, men kan tenke meg at både campaign og mercenaries mode over online må være ganske gøy.

 

I tillegg Agent Hunt modusen som e i spillet blir gøy å få testet etterhvert. For min del vil æ si sålangt at spillet e mellom 8 og 9 av 10 i score. Men det e min mening.

 

Akkurat som annmelderen her :)

Lenke til kommentar

Jeg har sååå mange spill å spille akkurat nå,og stilte meg VELDIG skeptisk etter fiaskoen som var RE5, men testa demoen i går på PS3. Ble veldig imponert av leon kampanjen der. Men lurer på om det er noe snev av survival horror igjen i serien? ( likt dead space i hele tatt) Går det an å spille splitscreen? Grafikken og gameplay som jeg testa var liksom flott. åhhhh jeg klarer ikke bestemme meg :)

 

Syns ikke RE6 har vært noe i nærheten av så skummelt som Dead Space, men mye av atmosfæren der syns æ kommer fra at du e omtrent helt alene å går rundt for det meste og i RE5/6 så har du partner du prater med hele tiden.

 

Går foresten helt fint ann å spille splitscreen i RE6

Lenke til kommentar

Jeg har sååå mange spill å spille akkurat nå,og stilte meg VELDIG skeptisk etter fiaskoen som var RE5, men testa demoen i går på PS3. Ble veldig imponert av leon kampanjen der. Men lurer på om det er noe snev av survival horror igjen i serien? ( likt dead space i hele tatt) Går det an å spille splitscreen? Grafikken og gameplay som jeg testa var liksom flott. åhhhh jeg klarer ikke bestemme meg :)

 

Syns ikke RE6 har vært noe i nærheten av så skummelt som Dead Space, men mye av atmosfæren der syns æ kommer fra at du e omtrent helt alene å går rundt for det meste og i RE5/6 så har du partner du prater med hele tiden.

 

Går foresten helt fint ann å spille splitscreen i RE6

 

så du kan spille igjennom storymoden med en venn altså?

Men er dette likt nr5? bare action og ingenting skrekk? ikke at det er noe minus altså men bare lurer.

ser ut som et kult actionspill men klarer ikke å tenke på resident evil uten å tenke litt skrekk:P men etter re3 sa det jo stopp på den siden:/

Lenke til kommentar

For de av dere som faktisk klarer å lese dette skvipet av et språk; hvordan er flerspillerdelen?

 

Er det ikke flaut å blottlege seg som en analfabet (i hvertfall hva angår nynorsk) på nettet? Jeg fikk fem i sidemål, selv om jeg ikke prater noe i nærheten av nynorsk. Alt for mye klaging på folk generelt, og gamere spesielt. Hvis du (og andre som kommenterer på nynorsken) ikke klarer å lese dette, burde du ta deg omgang med deg selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

7,9 på ign, paradoksalt nok. Er enda litt i grenseland om jeg skal kjøpe eller ikke. For meg er flerspillerdelen essensiel. Så en kort vidya review på IGN men har hørt konfliktende meldinger om at campaign er co-op eller bare få deler av campagnen er co-op. Ett av hjørnesteinene i re5 var nettop co-op delen som jeg hadde det så mye gøy med. En ting jeg fikk med meg er at det er en gamemode hvor du kan spille infected, men vet ikke hvor bra det er da. Skulle ønske vaffal gamer.no ville gått litt mer inpå detalj på akkurat dette.

 

Her er forøvrig vidya review på ign (vet ikke om det er lov å linke til andre gamersider, i så fall er det bare å fjerne)

 

http://www.gamespot.com/resident-evil-6/videos/video-review-resident-evil-6-6397436/

Lenke til kommentar

Jeg har full forståelse for at folk irriterer seg over Nynorsken (har bodd 13 år i spania fra jeg var 10 til 23 og slapp derfor unna nynorsken selv) men dette er ikke plassen å ta det.

 

Når det gjelder spillet så har jeg alltid vært en fan av de første RE spillene , men dessverre så har man greid å ødelegge den delen jeg likte best, dvs det å bli overrasket og skremt , nå ligner det for det meste på en semi hjernedød FPS som ikke helt greier å gjøre den jobben ordentlig engang.

Lenke til kommentar

Jeg har full forståelse for at folk irriterer seg over Nynorsken (har bodd 13 år i spania fra jeg var 10 til 23 og slapp derfor unna nynorsken selv) men dette er ikke plassen å ta det.

 

Når det gjelder spillet så har jeg alltid vært en fan av de første RE spillene , men dessverre så har man greid å ødelegge den delen jeg likte best, dvs det å bli overrasket og skremt , nå ligner det for det meste på en semi hjernedød FPS som ikke helt greier å gjøre den jobben ordentlig engang.

 

Smaken er som baken, jeg hoppet glatt over re4 men likte re5 meget godt. Spillmekanikken fra de første re spillene er så godt som brukt opp. Du må forstå at mye av det knotete gameplayet fra de første spillene, som fikserte kameravinkler, plukk her - løp dit - nøkkel mekanikken er erstattet med fast-paced skyte og sikte mekanikk. Et veldig godt eksempel som jeg og synes funker bra er demo mappet til re5, hvor Sheva blir boostet av Chris til å hoppe over til neste bygning fra balkongen, for så å måtte fjerne låsen fra det originale bygget. Da etter sniper/cover fire fra Chris og en mob-event hos Sheeva. Helt genialt og tusen ganger bedre enn å løpe rundt etter dumme nøkler som bare funker på en dør. En annen bra ting som hjelper med til å holde flyt i spillet er random item drops fra fiendene. Hvor du før måtte trykke ja/nei for å plukke opp og så en dialog med akkurat hva det var man plukket, så er det bare å plukke og skyte videre her. Bossene krever mere list til å drepe nå og. Man trenger ikke bare å spamme magnum eller grenade launcher - ofte er det objekter i spillverden som må aktiviseres for å komme videre med bossen. Igjen, helt genialt og funker fjell i multiplayer. Flere ganger i re5 hvor jeg holdt på å pessa på meg pga hoppende licker eller snikende executioner eller leatherface, så skjønner ikke hva du prater om. Om ikke annet er den nye re stilen mere stressende og noia å spille enn noen gang før.

Lenke til kommentar

Jeg forstår faktisk ikke helt hva du kritiserer her, jeg sa at jeg savner den delen der jeg blir "overrasket og skremt" , noe de siste spillene i RE ikke har greid å levere.

Jeg har kanskje blitt litt for gammel eller spilt for mange RE spill, men jeg føler at andre spill har greid å skremme meg mer i det siste (Dead Space 1 & 2 for å nevne 2).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...