Gå til innhold

Wii U får regionlås (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tallene handler om fortiden, vi snakker om fremtiden. Som med alle spådomseksersiser så er muligheten for å ta feil i høyeste grad tilstede, men historiske tall fra 7 år tilbake og framover er ikke nødvendigvis noen god pekepinn.

 

AtW

 

Dette har du selvsagt rett i. Vi får ta diskusjonen igjen om noen år!

 

Er det mulig å importere en wii u fra f.eks usa (tenker på konsoll) og bruke i norge? Må vel sikkert ha en annen strøm adapter, men er det gjennomførbart? Har en bror som reiser dit mange ganger i året, og det å ta med et spill eller to over er vel ikke et stort problem.

 

Ja, men da må du jo også skaffe alle spillene der.

Lenke til kommentar

Kjøper sjelden spill fra andre regioner, så dette vil neppe plage meg mye. Denne generasjonen har det uansett vært ytterst få spill som har måttet importeres fra andre regioner...med mindre en innehar en sær interesse for japanske ekstrem-nisjespill.

 

Som olavalo skrev, er det da heller ingen nyhet at konsoller er sonefrie. PS3 er sonefri, men det er vel heller unntaket enn regelen.

 

Dette er riktignok likevel en bakstreversk strategi, og jeg vet ikke helt hvor mye Nintendo vil tjene på en slik soneinndeling. Jeg kan ikke tro det er veldig mange som fast kjøper spill fra andre regioner, og det er generelt bare veldig gammeldags med soner. I dag er soner bare en kunstig inndeling, for det jeg vil tro, kun gir litt minimal ekstra gevinst til utgiver.

 

Dette har også vært vanlig på DVD og Blu-Ray-spillere også det.PS3 er den eneste av TV-konsollene jeg kjenner til som ikke har regionlås, og her er den kun åpnet for spill, ikke filmer.

 

Blu-ray filmer er både og. Noen har regionlås, men mange kan spilles av i flere regioner. Har noen amerikanske blu-ray filmer som fungerer helt fint på norsk PS3.

 

http://bluray.liesinc.net/

 

 

Lenke til kommentar

nok en spiker i kista for nintendo det her ja, neste full begravelse. kansje like greit, nintendo har utspilt sin rolle, og er ikke lenger relevant med sin nye konsol som har 8 år gammel tegnologi... når nextgen ps4/x720 kommer er det ikke noen som vil kjøpe en wii-u som kjører spill av kvalitet mobil/tablet i forholde til ps4/x720.

 

Skulle nesten tro vi var i 2006 like før Wii lanserte, og ikke i 2012 når Nintendo skal lansere oppfølgeren til denne generasjonens mestselgende konsoll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er riktignok likevel en bakstreversk strategi, og jeg vet ikke helt hvor mye Nintendo vil tjene på en slik soneinndeling. Jeg kan ikke tro det er veldig mange som fast kjøper spill fra andre regioner, og det er generelt bare veldig gammeldags med soner. I dag er soner bare en kunstig inndeling, for det jeg vil tro, kun gir litt minimal ekstra gevinst til utgiver.

 

Jeg vet heller ikke hvor mange dette virkelig gjelder, men for min egen del, så er nesten alle mine DS- og PSP-spill kjøpt fra USA. Selv med frakt blir det likevel mye billigere enn å kjøpe dem her, og jeg ville helt sikkert gjort det samme med Wii U om denne hadde vært sonefri. Så sånn sett, er det vel lurt av Nintendo - men kjipt for meg og andre importører.

Lenke til kommentar

Film, musikk og spill industrien skyter seg selv i foten med å sette opp diverse restriksjoner. De har helle tiden jobbet imot den teknologiske utviklingen og vi alle vet hva det fører til.. Jo, pirat kopiering! Når industrien ikke vil lage like regler for alle, fortjener dem å få produktet kopiert!

 

Hvor irriterendes er det ikke når du skal se en film, serie eller kjøpe et spill og du for den idiotisk meldingen: "not available in your region"?

Lenke til kommentar

Dere kan finne dere i all møkk spillbransjen slenger dere i ansiktet. Jeg venter til denne konsollen er hacka på sett og vis, da kjøper jeg den. Ikke faen om jeg finner meg i sånt som dette. Har hacka wii, jtag 360, og hacka ps3 og jeg kjøper de aller fleste PC spill. Vet dere hvorfor? konsoller har overprisa spill for ingen som helst grunn, og det har ikke PC. Sånt finner jeg meg ikke i. Skulle ønske flere hadde litt mere prinsipper, så hadde vi kanskje ikke vært i situasjonen vi er i nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere kan finne dere i all møkk spillbransjen slenger dere i ansiktet. Jeg venter til denne konsollen er hacka på sett og vis, da kjøper jeg den. Ikke faen om jeg finner meg i sånt som dette. Har hacka wii, jtag 360, og hacka ps3 og jeg kjøper de aller fleste PC spill. Vet dere hvorfor? konsoller har overprisa spill for ingen som helst grunn, og det har ikke PC. Sånt finner jeg meg ikke i. Skulle ønske flere hadde litt mere prinsipper, så hadde vi kanskje ikke vært i situasjonen vi er i nå.

 

Greit nok, men spillbransjen hadde ikke eksistert hvis alle skulle være som deg.

Lenke til kommentar

Dette har også vært vanlig på DVD og Blu-Ray-spillere også det.PS3 er den eneste av TV-konsollene jeg kjenner til som ikke har regionlås, og her er den kun åpnet for spill, ikke filmer.

 

Blu-ray filmer er både og. Noen har regionlås, men mange kan spilles av i flere regioner. Har noen amerikanske blu-ray filmer som fungerer helt fint på norsk PS3.

 

http://bluray.liesinc.net/

Tenker på maskinvaren, den har ofte regionlås. Blu-Ray-filmer kommer oftere ut uten soner enn DVD-filmer, og det hender at, til tross for at produsenter skriver spesifikke soner på coveret, trenger de ikke nødvendigvis å være låst til den sonen.

 

En ting man ofte kan gjøre med maskinvare er å åpne støtte for andre soner. Hadde en Yamaha DVD-spiller tidligere. Der kunne vi (er lenge siden så husker ikke helt) åpne skuffen, taste inn en kode, skru den av med skuffen åpen, skru den på, velge mellom sone 0, 1, 2, osv.

Lenke til kommentar

Film, musikk og spill industrien skyter seg selv i foten med å sette opp diverse restriksjoner. De har helle tiden jobbet imot den teknologiske utviklingen og vi alle vet hva det fører til.. Jo, pirat kopiering! Når industrien ikke vil lage like regler for alle, fortjener dem å få produktet kopiert!

 

Hvor irriterendes er det ikke når du skal se en film, serie eller kjøpe et spill og du for den idiotisk meldingen: "not available in your region"?

Dere kan finne dere i all møkk spillbransjen slenger dere i ansiktet. Jeg venter til denne konsollen er hacka på sett og vis, da kjøper jeg den. Ikke faen om jeg finner meg i sånt som dette. Har hacka wii, jtag 360, og hacka ps3 og jeg kjøper de aller fleste PC spill. Vet dere hvorfor? konsoller har overprisa spill for ingen som helst grunn, og det har ikke PC. Sånt finner jeg meg ikke i. Skulle ønske flere hadde litt mere prinsipper, så hadde vi kanskje ikke vært i situasjonen vi er i nå.

 

Det riktige svaret på deres misnøye mot dette og andre produkter er ikke å piratkopiere spillene, men å la være å kjøpe konsollen. Men det er klart, ingenting er vel som å finne argumenter for å fortsette snyltingen med god samvittighet.

 

Selv om jeg hater slik sperre, så er jeg helt overbevist om at hverken Nintendo eller noen andre bør forsøke å appellere til dem som piratkopierer for å "straffe" produsentene. Disse vil alltid finne en "god grunn" til å fortsette piratkopieringen - slik posten ovenfor illustrerer da han selvsagt har hacket sin SONEFRIE PS3 og piratkopierer der også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Film, musikk og spill industrien skyter seg selv i foten med å sette opp diverse restriksjoner. De har helle tiden jobbet imot den teknologiske utviklingen og vi alle vet hva det fører til.. Jo, pirat kopiering! Når industrien ikke vil lage like regler for alle, fortjener dem å få produktet kopiert!Hvor irriterendes er det ikke når du skal se en film, serie eller kjøpe et spill og du for den idiotisk meldingen: "not available in your region"?
Dere kan finne dere i all møkk spillbransjen slenger dere i ansiktet. Jeg venter til denne konsollen er hacka på sett og vis, da kjøper jeg den. Ikke faen om jeg finner meg i sånt som dette. Har hacka wii, jtag 360, og hacka ps3 og jeg kjøper de aller fleste PC spill. Vet dere hvorfor? konsoller har overprisa spill for ingen som helst grunn, og det har ikke PC. Sånt finner jeg meg ikke i. Skulle ønske flere hadde litt mere prinsipper, så hadde vi kanskje ikke vært i situasjonen vi er i nå.
Det riktige svaret på deres misnøye mot dette og andre produkter er ikke å piratkopiere spillene, men å la være å kjøpe konsollen. Men det er klart, ingenting er vel som å finne argumenter for å fortsette snyltingen med god samvittighet.Selv om jeg hater slik sperre, så er jeg helt overbevist om at hverken Nintendo eller noen andre bør forsøke å appellere til dem som piratkopierer for å "straffe" produsentene. Disse vil alltid finne en "god grunn" til å fortsette piratkopieringen - slik posten ovenfor illustrerer da han selvsagt har hacket sin SONEFRIE PS3 og piratkopierer der også.

 

Du glemte eller oversåg det jeg skrev om overprisa spill gjorde du ikke?

 

Og jeg kjøper konsollen fordi jeg har lyst og spille de ekslusive tittlene til Wii U. Tingen er at prisen på spilla der også vil komme på samme nivå som 360 og PS3 bare fordi det er en konsoll. Det finnes absolutt ingen grunn for at et konsoll spill skal være 100-200 kr dyrere enn et PC spill. Ingen.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Du glemte eller oversåg det jeg skrev om overprisa spill gjorde du ikke?

 

Og jeg kjøper konsollen fordi jeg har lyst og spille de ekslusive tittlene til Wii U. Tingen er at prisen på spilla der også vil komme på samme nivå som 360 og PS3 bare fordi det er en konsoll. Det finnes absolutt ingen grunn for at et konsoll spill skal være 100-200 kr dyrere enn et PC spill. Ingen.

Hvis spillene er eksklusive til Wii U, hvordan kan de være på samme prisnivå som 360/PS3?

En veldig enkel grunn til at konsollspill skal koste mer enn PC-spill er fordi Sony/Microsoft/Nintendo skal ha sin del av kaka når spillet selges i tillegg til at Elkjøp/tilsvarende

Kjøper du PC-spill forresten?

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du glemte eller oversåg det jeg skrev om overprisa spill gjorde du ikke?

 

Og jeg kjøper konsollen fordi jeg har lyst og spille de ekslusive tittlene til Wii U. Tingen er at prisen på spilla der også vil komme på samme nivå som 360 og PS3 bare fordi det er en konsoll. Det finnes absolutt ingen grunn for at et konsoll spill skal være 100-200 kr dyrere enn et PC spill. Ingen.

Så du synes det er helt greit at vi skal betale for spillene du spiller :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du glemte eller oversåg det jeg skrev om overprisa spill gjorde du ikke?

 

Og jeg kjøper konsollen fordi jeg har lyst og spille de ekslusive tittlene til Wii U. Tingen er at prisen på spilla der også vil komme på samme nivå som 360 og PS3 bare fordi det er en konsoll. Det finnes absolutt ingen grunn for at et konsoll spill skal være 100-200 kr dyrere enn et PC spill. Ingen.

Så du synes det er helt greit at vi skal betale for spillene du spiller :roll:

 

Hva i alle dager er det du prater om? har du noen gang lastet opp et spill du har kjøpt? om ikke så kan du holde sånne idiotiske kommentarer for deg selv. Folk som kjøper det og laster opp gjør så frivillig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...