Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Død


Takkformeg

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Kan begynne på begynnelsen.. Kjøpte bilen ferdig trimmet med STI motor etc, en kald vinternatt gikk det galt. Femtegir, trykket nådde 0,5 bar, og skjøt opp til 1,5, bilen rev seg løs fra underlaget som var veldig glatt plutselig... havnet oppå en midtrabatt og hjulstilling ble seende slik ut

35113f8f.jpg

28b4fc9e.jpg

Bakskjermen/døra ble slik

88393f62.jpg

ae279a7e.jpg

Høyre framfelg døde

f07be07d.jpg

Vi var sikre på det var tannstanga som var gåen for vi kunne ikke se noe galt i forstillinga ellers...

Fikk tak i en brukt tannstang fra en høgger på østlandet, byttet rundt, fortsatt like skjev forstilling, så da bytta vi tilbake.. Så la vi merke til dette

IMG_0971.jpg

Fikk bestilt en bærearm fra en legacy 95 modell (subaru er som lego så alle bruker samme understellsdeler bortsett fra sti som har litt mer morosaker)

Pusset den ned og lakket før montering

a8619b3d.jpg

Fikk bilen på veien med litt skjev hjulstilling, men kjørte den i påvente av 4hjuls.

 

 

 

 

 

 

 

996ca8b7.jpg

Følgeskade av vinterkrasjen.. Høyre drivaksling fikk seg en trøkk, så den knakk under en litt hard igangsetting...

Vrei den tvert av... Tilbake til skruing. Bestilte en brukt STI drivaksling og fant ut til min overraskelse at bilen hadde orginale stikkakslinger, for sti akslingen jeg fikk var enda feitere enn de feite akslingene som satt på

Måtte heve bilen et par mm for at jeg skulle få plass til den gigantiske mansjetten på STI akslingen.

Nytt prosjekt med tiden: Få tak i de resterende 3 akslingene i STI....

Gikk i gang med opprydding i et rotete motorrom samt la opp jording i forberedelse for anlegg

86522dbd.jpg

c83b1847.jpg

Flyttet spylervæsketanken tilbake til orginal plassering

e132fd17.jpg

Hjemmelagd catchtank

738ef73a.jpg

6ba4b595.jpg

2d81a6b7.jpg

Fikk nye målere i posten som ble bestilt før jeg smalt bilen...

DEFI advance CR, oljetrykk, oljetemp og turbotrykk

34f313db.jpg

b347c428.jpg

acc1f797.jpg

Alpine spiller ble montert

09c8b548.jpg

Måtte styre unna en elg og parkerte bilen uti grøfta.

Bilen ble litt skrablet under, fikk en liten trøkk i bunnpanna, og reiv en sensorledning til de nye målerene

e3672321.jpg

 

 

 

 

 

 

Fikk en orginal takspoiler med bilen, så da ble det på tide å montere den. Borte i bakluka med blandede følelser...

6f01019f.jpg

e32133c4.jpg

Lakket hullene med hammerite for at de ikke skulle ruste

7deccba3.jpg

Fikk vingen lakket matt svart og monterte.

Lakkerte samtidig dette håndtaket

6a28a4a1.jpg

Med tiden blir hullene til det og bakruteviskeren sveist og alt blir lakket opp.

 

 

 

 

PAKKE

8aa0ceae.jpg

Er foringer til hele bakstillingen, styresnekke og forstilling samt noe som heter whiteline anti lift kit, får litt mer caster av den og bedre stabilitet ved pådrag (mindre løft foran)

Hadde problemer med oljetemperatur, den havna på 130 grader, så måtte ta noen grep før jeg tok turen til vålerbanen for min første banekjøring i mai..

3a4d59fe.jpg

725126bf.jpg

303ccb1e.jpg

Kjørte til vålerbanen, storkoste oss, kjørte turboen rød, oljetempen gikk aldri over 90 grader.

På vei hjem totalhavarerte et hjullager, så vi ble strandet i sandefjord..

Fikk tak i lett brukt spindel fra england

IMG_0015.jpg

Gamle hjullageret

IMG_0017.jpg

Monterte powerflex foring og antilift kit i forstillinga i samme slengen som jeg byttet spindel

IMG_0008.jpg

IMG_0009.jpg

 

 

 

 

 

Du vet bilen er stiv nok når du kan skifte 2 dekk av gangen inv_biggrin.gif

b50d9a03.jpg

 

 

 

 

 

 

Ble på tide med nye, låsbare panserlåser..

c19220c9.jpg

175d0dd2.jpg

40424712.jpg

 

 

 

 

Endelig feriepenger, så da ble det fiks av bakskjermen

9e12950e.jpg

Resultatet

Bakskjerm.jpg

(Nei, døren er ikke fikset. Den blir byttet en gang når jeg har råd.)

Ble altfor blankt der det var nylakket, så hele bilen fikk seg 4 omganger med polering, så carnubavoks...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hva i farsken hvor bra resultat du fikk etter gjennoppretting.. Var det noe særlig rust i den hjulbuen før du begynte og sveiset du inn nytt eller var det bare nedpussing? Og hvilken lakk har du brukt? Ser nesten ut som proft lakkeverksted sitt arbeid haha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...