Gå til innhold

Anmeldelse: Borderlands 2 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synd grafikken suger og gameplayet er ufattelig kjedelig od storien er forferdelig

Det er vel en smaks sak, synes selv grafikk stilen er awsome. Tviler på at jeg blir skuffa med Asus GTX 670 top. Skjønner ikke hvordan du kan kommentere dårlig gameplay og kjedelig story uten å ha spilt det, eller sett faktisk gameplay.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Grafikken er kul den, men jeg kommer neppe til å skaffe spillet. Borderlands 1 falt ikke i smak hos meg. Det var kjedelig, og alt alt for ensformig. Det er jo bare "gå til A og skyt person B" eller "gå til C og hent ting D" så langt ut i spillet jeg kom ihvertfall, våpnene er i praksis bare noen klasser med minimale forskjeller og man dreper uendelig mange av de samme dyrene hele tiden. Men bra at fansen av eneren får sitt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Grafikken er kul den, men jeg kommer neppe til å skaffe spillet. Borderlands 1 falt ikke i smak hos meg. Det var kjedelig, og alt alt for ensformig. Det er jo bare "gå til A og skyt person B" eller "gå til C og hent ting D" så langt ut i spillet jeg kom ihvertfall, våpnene er i praksis bare noen klasser med minimale forskjeller og man dreper uendelig mange av de samme dyrene hele tiden. Men bra at fansen av eneren får sitt.

 

AtW

Men det er det som er så fantastisk, vettu! Gå til A og skyt person B eller gå til C og hent ting D er bare tynne insentiv for å skyte på alt som ser ut som om det rører på seg! Røy og tiur, en elg, en bærplukker eller noe sånt noe? Fryseboksen skal fylles i år, sa fattern!

 

Sitter i disse dager og lever opp igjen svunnen tid med GotY-utgaven og finner FORTSATT salig moro i å leke meg i ti minutter med det ene vanvittig morsomme våpenet før man snubler over et nytt som er enda morsommere, og sånn går no både minuttan, timan og dagan.

 

Dette er ikke jo ikke egentlig noe rollespill, dette er hack'n'slash i FPS-format, og for noen av oss funker det bedre enn smågodt på James Woods.

 

 

Edit: Ser artikkelforfatter (som som sedvanlig leverer en knallanmeldelse) etterlyser følelsen av progresjon med våpnene. Mulig det er jeg som drukner i dopaminkick av å blåse hoder av banditter i alle farger og fasonger, men jeg savner virkelig ikke dette når jeg spiller igjennom på nytt nå. Som Lilith ender man jo ofte opp med å hoppe mellom våpen oftere enn Neo i lobby-scenen i Matrix, og selv om jeg har brukt SMG mer enn noe annet utgjør det ikke SÅ stor forskjell at det kjennes som noe savn. Jeg gleder meg i hvert fall til å se Badass-systemet i praksis. På den annen side regner jeg med det var en grunn til at artikkelforfatter dro det frem.

Endret av JoeDohn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Merkelig anmeldelse. For de som sitter på gjerdet angående dette spillet kan ikke dette ha gitt mye mening. Karakteren er 9, men anmeldelsen sier vel egentlig bare at det er en over the top FPS i en åpen verden. Er det alt spillet er? Er det virkelig bare det som skal til for å få 9 i 2012? (Dumt spørsmål) Ordet "variasjon" er brukt 4 ganger i anmeldelsen, men eneste som nevnes er forskjellige landskap (og flere våpen, oooooh). Er det noen variasjoner i forhold til bare å plaffe ned alt som rører seg? Det hadde jo vært det interessante å ta opp, spesielt i en anmeldelse, som jo bør ha som formål å beskrive spillet for andre enn bare de religiøse. De har jo kjøpt spillet for lenge siden.

 

Spill er kultur indeed.

Lenke til kommentar

Har gledet meg lenge til dette spillet, har desverre ikke bestilt det enda. Men det blir det nok ordning på. Etter å lese litt mere om det så gleder jeg meg enda mere. Fikk meg også en god latter av artikelen da den ble ganske artig enkelste steder, oversatt til engelsk via google. :)

Lenke til kommentar

Merkelig anmeldelse. For de som sitter på gjerdet angående dette spillet kan ikke dette ha gitt mye mening. Karakteren er 9, men anmeldelsen sier vel egentlig bare at det er en over the top FPS i en åpen verden. Er det alt spillet er? Er det virkelig bare det som skal til for å få 9 i 2012? (Dumt spørsmål) Ordet "variasjon" er brukt 4 ganger i anmeldelsen, men eneste som nevnes er forskjellige landskap (og flere våpen, oooooh). Er det noen variasjoner i forhold til bare å plaffe ned alt som rører seg? Det hadde jo vært det interessante å ta opp, spesielt i en anmeldelse, som jo bør ha som formål å beskrive spillet for andre enn bare de religiøse. De har jo kjøpt spillet for lenge siden. Spill er kultur indeed.

 

Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg, men for min del så er kultur et vidt begrep, og rommer mangt. Akkurat som jeg kan sette meg ned å nyte hjernedød action i film, som Expendables eller en god Jackie Chan klassiker, så kan jeg i en annen sinnstemning nyte David Lynch sin Blue Velvet eller Ingmar Bergmans Persona om jeg vil se etter noe mer subtilt. Jeg kan lese Dostojevskijs Idioten side om side med Marvel Zombies, og jeg kan lytte til Rihanna like gjerne som jeg kan sitte timesvis med Rachmaninov på øret.

Poenget er at alt det jeg ramser opp her er kultur. Akkurat som et skyte-loote-spill uten dypere mening.

[edit] Jeg satt forresten selv på gjerdet, og han overbeviste meg :) Men alt kan selvfølgelig ikke fungere for alle.

Endret av OmniMog
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som vanlig leverer anmelder en glimrende artikkel, håper karakteren står i stil til det jeg selv føler for spillet når det kommer ut.

 

Gledet meg veldig over Boarderlands, og har plukket det opp igjen flere ganger oppigjennom. Spillet leverer hver gang. Både Diablo 3, og Torchlight 2 får nok veldig hard konkuranse fra Boarderlands 2. Var selv ekstremt skeptisk til den grafiske stilen i Boarderlands, men den grodde på meg. Den passet utrolig bra sammen med den komiske og absurde verden skap av Gearbox.

 

Alt i alt, gleder meg til fredag!

Lenke til kommentar

Grafikken er kul den, men jeg kommer neppe til å skaffe spillet. Borderlands 1 falt ikke i smak hos meg. Det var kjedelig, og alt alt for ensformig. Det er jo bare "gå til A og skyt person B" eller "gå til C og hent ting D" så langt ut i spillet jeg kom ihvertfall, våpnene er i praksis bare noen klasser med minimale forskjeller og man dreper uendelig mange av de samme dyrene hele tiden. Men bra at fansen av eneren får sitt.

 

AtW

 

Det skal vist være mer flyt nå, gå til A og gjør slik så er du ferdig. Du skal vist slippe å dra "there and back again".

 

Som vanlig leverer anmelder en glimrende artikkel, håper karakteren står i stil til det jeg selv føler for spillet når det kommer ut.

 

Gledet meg veldig over Boarderlands, og har plukket det opp igjen flere ganger oppigjennom. Spillet leverer hver gang. Både Diablo 3, og Torchlight 2 får nok veldig hard konkuranse fra Boarderlands 2. Var selv ekstremt skeptisk til den grafiske stilen i Boarderlands, men den grodde på meg. Den passet utrolig bra sammen med den komiske og absurde verden skap av Gearbox.

 

Alt i alt, gleder meg til fredag!

 

Villsvinland 1 og 2? :):tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...