Gå til innhold

- Snart kommer AMDs neste skjermkort-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Radeon HD 8870 skal yte omtrent som Nvidias GeForce GTX 680, eller rundt 30 prosent bedre enn GeForce GTX 660 Ti. Likevel skal prisen være 20 prosent lavere enn for HD 7870.

 

Radeon HD 8850 skal være omtrent som GeForce GTX 670 rent ytelsesmessig. Prisen her skal være 25 prosent lavere enn Radeon HD 7850.

 

Jeg blir helt svimmel av alle sammenligningene. Sammenligne ytelsen med to typer kort fra Nvidia, og så sammenligne prisen med AMD sitt kort? Det minner veldig om måter man kan "ljuge" med statistikk på.

 

Dere har forresten kopiert feil data til tabellen, der dere har skrevet "279$" på 7870, har kilden deres 349$. Det stemmer også bedre ift at dere skriver prisen er 20% lavere, når den i tabellen deres er lik :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra at Nvidia kommer til å knuse AMD i neste runde og :)

AMD blir vel budsjettvinneren :tease:

Rart, dette er første generasjonen siden 2008 at Nvidia faktisk ikke har blitt knust av AMD på produksjonskostnader.

 

 

En litt interessant observasjon: om AMD holder samme forhold mellom 8870 og 8970 som de hadde med 6970 og 6870 vil 8970 ende opp på 3072 ALUer :eek:

Endret av arni90
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herre, folk prater allerede om "grusing" av kvarandre? Voks opp, folkens. Så enkelt er det jaggu meg ikkje, hverken eine eller andre veien.

 

Litt som å påstå at motstanderen i eit marathon blir "parkert" fordi vinneren maktet å komma tjue cm lenger frem. Det er på ingen måte relevant ordbruk.

 

EDIT: Oops, kom rett etter mod.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bra at Nvidia kommer til å knuse AMD i neste runde og :)

AMD blir vel budsjettvinneren :tease:

 

Hvor har du da det fra? Husk også at dette bare er rykter...

 

Blir spennende å se hva de klarer å koke opp fra begge sider, men jeg kan regne med at det blir ganske så likt, og hvis vi er heldige kan det være at begge parter komme enda nærmere hverandre enn denne runden. AMD og Nvidia sine toppkort er ganske så nærme hverandre, og skal man si det enkelt og greit kan man si at det som skiller toppkortene er at AMD sitt har litt høyere effektforbruk, noe som i følge ryktene skal være godt forbedret til neste generasjon.

Lenke til kommentar

Det blir AMD på meg neste gang fordi jeg ikke kan fordra driverne og softwaren til Nvidia. Skulle teste nVidia Surround (2d), men det funker jo ikke for alt i verden. Fucka resolution fordi polariteten skjermen utgir er forskjellig. Alle skjermene må være like og alle kablene må være like. Jalla løsning på eyefinity spør du meg.

 

Neste gang jeg oppgraderer blir det neste prosessorserie fra Intel og 8900 serien til AMD.

Lenke til kommentar

7970 og GTX680 ser ut til å være tidenes mellomstadie når det kommer til skjermkort. Det visste vi jo egentlig når AMD slapp 7970 med ikke så stor ytelsesforbedring som man forventet, og nVidia ikke lenge etter begynte å snakke om at de kom til å slippe toppkortet sitt først i slutten av 2012 ...

Allikevel ble fristelsen for stor til å kjøpe GTX680 (fra GTX570) :hrm:

Lenke til kommentar

7970 og GTX680 ser ut til å være tidenes mellomstadie når det kommer til skjermkort. Det visste vi jo egentlig når AMD slapp 7970 med ikke så stor ytelsesforbedring som man forventet, og nVidia ikke lenge etter begynte å snakke om at de kom til å slippe toppkortet sitt først i slutten av 2012 ...

Allikevel ble fristelsen for stor til å kjøpe GTX680 (fra GTX570) :hrm:

Hoppet fra 6970 til 7970 var like stort som hoppet fra 4890 til 5870, så jeg lurer litt på hva slags ytelseshopp du trodde vi ville få fra 7970.

 

 

dette er vel litt vel tidlig vel? knapt et år så skal de slippe en serie bedre enn den forrige? blir litt kundesnylting igjen.. amd er gode på å være raske og ta blodpris for å senere kuppe budsjettmarkedet.. litt drøyt...

Sent mener du vel?

Det er ikke vanlig i PC-verden at et kort er på toppen i 13 måneder som GTX 580 var.

Om du ikke har fått det med deg, så synker verdien på alt av elektronikk med tid, om du ikke liker det bør du kjøpe brukte kort fra fjoråret.

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

7970 og GTX680 ser ut til å være tidenes mellomstadie når det kommer til skjermkort. Det visste vi jo egentlig når AMD slapp 7970 med ikke så stor ytelsesforbedring som man forventet, og nVidia ikke lenge etter begynte å snakke om at de kom til å slippe toppkortet sitt først i slutten av 2012 ...

Allikevel ble fristelsen for stor til å kjøpe GTX680 (fra GTX570) :hrm:

Hoppet fra 6970 til 7970 var like stort som hoppet fra 4890 til 5870, så jeg lurer litt på hva slags ytelseshopp du trodde vi ville få fra 7970.

 

 

dette er vel litt vel tidlig vel? knapt et år så skal de slippe en serie bedre enn den forrige? blir litt kundesnylting igjen.. amd er gode på å være raske og ta blodpris for å senere kuppe budsjettmarkedet.. litt drøyt...

Sent mener du vel?

Det er ikke vanlig i PC-verden at et kort er på toppen i 13 måneder som GTX 580 var.

 

trodde de slapp en ny generasjon ca 1.5 år etter hverandre jeg.. hvertfall det nvidia har gjort de siste 5 årene

Lenke til kommentar

Nå har jeg mine tvil om at Radeon HD 8870 skal matche verken GTX 680 eller HD 7970.

Ingen problem med å tro at den slår GTX 680 i både pris og strømforbruk, men i ytelse? Tvilsomt.

 

Radeon HD 8870 har en del dårligere spesifikasjoner enn HD 7970, som jo nettopp er den direkte konkurrenten til GTX 680 i dag. For all del, det kommer nok til å bli et populært kort, som gir meget god pris/ytelse, og jeg tror vi kan glede oss til HD 8900-serien kommer. :)

 

Specsa for HD 7970 (GHz- Ed.) mot HD 8870:

HD 7970 -> 1080 GFLOPS Double Precision compute power

HD 8870 -> 246,5 GFLOPS Double Precision compute power

 

HD 7970 -> 288GB/s memory bandwidth

HD 8870 -> 192GB/s memory bandwidth

 

HD 7970 -> 134,4 GT/s (Texture fillrate)

HD 8870 -> 123,2 GT/s (Texture fillrate)

 

 

HD 7970 -> 33,6 GT/s (pixel fillrate)

HD 8870 -> 35,2 GT/s (pixel fillrate)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...