Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Gym nazi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, uten gymtøy så kan du jo ikke være med på timen, og dermed så blir det jo en form for fravær. Hørtes i og med ut som en rimelig normal straff, som i prinsippet er litt kjipt, da jeg også synes du burde fått en ordensanmerkning isteden.

 

Men i det hele og store så har det vel ikke så mye å si. Du har brutt reglene som skolen har satt, og det er jo i prinsippet opp til læreren hva du skal få i straff. De må naturligvis holde seg innenfor visse normer og rammer satt av norges regler og skolen. Det er såpass med fleksibilitet at jeg går ut fra at det alltid vil være visse forskjeller fra skole til skole.

Har selv opplevd begge deler. Noe som i og for seg ikke er så rart siden det går litt under både ordensanmerkning og fravær.

 

Kan jeg spørre om hvilken klasse du går i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

xD går vg2 indusri teknologi og ja jeg skulket norsk de site 4 årene

Du har skulket timer i over 4 år, og så bryr du deg om en time ekstra fravær? :roll:

En rent hypotetisk arbeidsgiver (og den er VELDIG hypotetisk) ville nok langt mer sett alvorlig på at du ikke kan skrive, enn om du tilfeldig skulle til å nevne at du ikke fikk vært med på en gymtime pga gjenglemt tøy.

 

Med 38 ukers skoleår, og kanskje noe rundt 7 timer norsk i uka så har du jo allrede passert 1000 timer med fravær, eller noe rundt 200 dager. :ninja:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg synes det er trist med folk som mener det er tøft å "glemme" gymtøy, og skulke norsktimer osv. Du kunne oppnådd så mye mer i livet hvis du hadde arbeidet litt med fagene. En stor del av årsaken til dette ligger i miljøet. Det er kanskje tøft blant vennene dine å være dum. I min vennekrets blir man derimot sett opp til dersom man får karakteren 6, eller generelt oppnår noe i livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan jo hende han får lov å drive med noe smått sveisearbeid eller fjerne metallstøv eller lignende i en eller annen avkrok i industriverdenen. Ikke veldig kult med andre ord.

 

Men med en som skulker fordi han synes noe er hardt, vanskelig eller kjedelig så er det jo begrenset hvor mye arbeidsoppgaver man vil ønske å gi dem. For ikke å snakke om lønn eller stilling i det hele tatt.

 

Det er dog mulighet til å redde stumpene som fortsatt er igjen.

F. eks få bygd opp litt ryggbein i militæret, og så satse på noen av de få bedriftene (som er igjen), der det ikke er noe krav at du kan skrive normert norsk. :)

Lenke til kommentar

hey jeg fikk fraver 2 timmer for ikke ha me meg gym tøy er det låv?

Tydeligvis ikke bare gymtimen du ikke har deltatt på.

 

Snill vi er i dag da.

Forumets svar på de unnasnylterene som skulker i et sett og som klager,og prøve å finne en måte å slippe unna eller bare ødelegge for lærere som gjør jobben sin. F. eks ved å (prøve) å anklage dem for å ha begått lovbrudd.

Lenke til kommentar

hey jeg fikk fraver 2 timmer for ikke ha me meg gym tøy er det låv?

Tydeligvis ikke bare gymtimen du ikke har deltatt på.

 

Snill vi er i dag da.

Forumets svar på de unnasnylterene som skulker i et sett og som klager,og prøve å finne en måte å slippe unna eller bare ødelegge for lærere som gjør jobben sin. F. eks ved å (prøve) å anklage dem for å ha begått lovbrudd.

 

Sant det, men synes likevell vi ikke bør stemple folk etter skrivefeil.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det blir en vurdering om ts blir utsatt for noe som helst, eller utsetter seg for det samme ...

 

Her synes jeg ts har utsatt seg selv, og tilbakemeldingene har vært over norm "snille".

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...