Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg igjen prøver å forklare deg. Alle kunder kjøper selv på nett. Jeg videreselger ingenting. Jeg og kundene mine betaler samme pris. 30% avslag på fullpris.

 

Les du kva du sjølv skriv? Om du har kundar vil det jo sei at du videresel produkta du kjøper. At du påstår du ikkje videresel noko beviser jo at du ikkje følger Nu Skin sin eigen regel om sal til minst 5 personar i månaden. Herremann så forvirra du virkar.

 

Jeg ser han skriver det ja. Men jeg tviler sterkt. Jeg kjenner mange, veldig mange, meg selv medregnet (fra neste måned), som har gått i overskudd og vel så det. Det er derfor min ERFARING sier meg at man kanskje ikke skal stole blindt på alt som står på nett.

 

Korrekt, ein skal ikkje stole blindt på alt som står på nett. Men når ein person publiserer ei gratis ebok i sitt eige namn og har drive 18 år med research som ein i dag finn i boka hans, då bør ein klare å tenke rasjonelt og logisk nok til at det kanskje er til å stole på likevel. Taylor har utdanning innan statistikk, matematikk, religion samt ein MBA og PhD. I tillegg har han mykje erfaring innan direkteseljing og oppstarting av nye bedrifter. Alt dette og meir bør vere grunn nok til å stole på hans research.

 

Så det du sier er at du kun stoler på det som står på internett?....

 

Nei, igjen så vrir du på kva eg seier sånn at det stemmer med din persepsjon. Om du les noko på internett, tenkjer du med ein gong at dette er bullshit då? Sidan det er på internett tenkjer eg. Det må jo vere usant då. Ja, vér kritisk til stoff på nettet, men ikkje utan grunn. Les og gjer deg opp ei meining. Gjer det meining at me ikkje alltid kan stole på sansane våre? Ja. Kvifor? Les dette og tenk over kor vidt det stemmer:

 

"After all, the senses tell us that the earth is flat and we don't believe that anymore. The senses tell us that the ground that we stand on is stationary and we know it's spinning at dizzying speeds and hurtling through outer space at thousands of miles an hour. The senses tell us things have a certain taste, smell, size, texture. Maybe that's not the way they really are."

 

Kjelde: http://ascension-research.org/reality.html

 

Litt sånn er Nu skin også, du ser kontekstene og konturene, det er bygd som en pyramide men er peridag ikke dømt for noe, det betyr jo forsåvidt ikkje at det er verken lovelig eller ulovelig, kor vidt det er etisk eller uetisk er et annent spørsmål.

 

Nettopp. Viss eg stjeler frå mange og gjer pengane vidare til dei i nød vil det framleis ikkje vere rett. Kanskje dei eg tok pengar frå no vil vere i nød.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Les du kva du sjølv skriv? Om du har kundar vil det jo sei at du videresel produkta du kjøper. At du påstår du ikkje videresel noko beviser jo at du ikkje følger Nu Skin sin eigen regel om sal til minst 5 personar i månaden. Herremann så forvirra du virkar.

 

 

 

 

Puh....Jeg kjøper ingen produkter som jeg videreselger. Dette er en nettbutikk. Mine kunder er registrert under meg. De kjøper produktene selv......JEG HAR IKKE LAGER....

 

 

"forvirra....ikkje etter denne episoda".....(fra "soap")...men den er du for ung til å huske.....

 

 

 

 

 

Nei, igjen så vrir du på kva eg seier sånn at det stemmer med din persepsjon.

 

Morsomt at det skal komme fra deg....;-)

Lenke til kommentar

Hvilke selskaper bygges IKKE som en pyramide?

 

Hehe, det der er seriøst det dummaste argumentet som finst innan MLM. [...] Ja, vårt samfunn er bygd opp hierarkisk, som ein pyramide. Men det er ikkje noko galt med det. Pyramiden er fin den, ein god bygningsstruktur som ein finn i Egypt. Problemet er at ordet pyramide er blitt brukt så ofte i pyramidespel-samanhengar at varsellampar automatisk blinkar når ein høyrer ordet pyramide.

 

Enig der. T5PC har ødelagt veldig mye for vår måte å jobbe på i Norge

 

Pyramide struktur finnes overalt. Det er ikke ulovlig. Ta Reitangruppen og franchise-systememet...det ligner også på en pyramide. Det meste gjør faktisk det.....

Nu Skins modell ligner mer på en halv pyramide med toppen kuttet av. det sitter ingen "Reitan" der, men derimot mange flotte mennesker som har jobbet for sine mål. Jeg skal snart være der selv...;-)

PyramideSPILL derimot......men så var det definisjonen da Priime

 

Så du seier deg einig i at argumentet om at det finst pyramidar overalt er dårlig, men fortset her å bruke det? Du må seriøst slutte å motseie deg sjølv, stiller deg i eit dårleg lys.

 

Han her har "skjønt det". Det er ikkje pyramidespel, det liknar meir på... Sjå frå 5:50 i videoen og få deg ein god latter :).

Ok da må jeg oversette:

 

Multi betyr flere

Level betyr nivå

 

Altså nivå med mennesker....det får man ikke ved bare selge produkter. Man samarbeider med andre om å selge produkter. Man får betalt for det som omsettes i sin organisajon. det er MLM

 

;-)

 

Rekruttering med andre ord. Det heiter trass alt Multi Level Marketing, altså å marknadsføre eit produkt i mange levlar der rekruttering av nye menneske er essensielt. Du veit det eigentleg, men vil ikkje innrømme det.

 

Haha! No fann eg noko litt morosamt frå Nu Skin sjølv (lenkje):

 

CLUE #12

In our business recruiting solves all problems. If your group isn't growing as quickly as you'd like, get out there and recruit new blood! Lead by action.

 

Ein annan plass skriv dei dette (lenkje):

 

Bonuses are never paid for recruiting. The only way to earn bonuses is through the sale of products.

 

Contradictory terms? Oh yes.

Lenke til kommentar

Puh....Jeg kjøper ingen produkter som jeg videreselger. Dette er en nettbutikk. Mine kunder er registrert under meg. De kjøper produktene selv......JEG HAR IKKE LAGER....

 

 

"forvirra....ikkje etter denne episoda".....(fra "soap")...men den er du for ung til å huske.....

 

 

 

Morsomt at det skal komme fra deg....;-)

Eg har aldri sagt at du har eit lager. Men eg har påpeika at som alle andre Nu Skin-distributørar er du pålagt 100 PSV og sal til minst 5 distributørar i månaden. Du benektar jo Nu Skin sin eigen regel gong på gong. Og forresten, for at ein skal ha ein kunde MÅ ein kjøpe produkt og videreselje. Viss eg her tar feil i noko, korriger meg gjerne, men prøv å unngå personangep og motseiing.

 

Hehe, hugsar nok ikkje det nei. Kor gamal er du?

Lenke til kommentar

Eg har aldri sagt at du har eit lager. Men eg har påpeika at som alle andre Nu Skin-distributørar er du pålagt 100 PSV og sal til minst 5 distributørar i månaden. Du benektar jo Nu Skin sin eigen regel gong på gong. Og forresten, for at ein skal ha ein kunde MÅ ein kjøpe produkt og videreselje. Viss eg her tar feil i noko, korriger meg gjerne, men prøv å unngå personangep og motseiing.

 

Hehe, hugsar nok ikkje det nei. Kor gamal er du?

 

Beklager personangrep...er ikke egentlig sånn.

 

Salg til mine kunder/distributører foregår på følgende måte. De er registrert under meg på mitt ID-nr. Når de kjøper produkter på nett får de produktpoeng. Disse poengene får også jeg. Sink linkes deres kjøp via nett til meg.

 

Av disse poengene regner man ut min provisjon.

 

og ja...jeg kunne vært din far....;-)

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Beklager personangrep...er ikke egentlig sånn.

 

Salg til mine kunder/distributører foregår på følgende måte. De er registrert under meg på mitt ID-nr. Når de kjøper produkter på nett får de produktpoeng. Disse poengene får også jeg. Sink linkes deres kjøp via nett til meg.

 

Av disse poengene regner man ut min provisjon.

 

og ja...jeg kunne vært din far....;-)

 

Ja, det skjønar eg. Å kalle dei dine kundar blir som at min sjef kallar sine ansatte kundar. Dei må kjøpe produkt for 700,- NOK kvar månad på same måte som deg, og noko av det går i di lomme, klar over det. Det eg lurte på var korleis du seljer DIN PSV til minst 5 personar kvar månad. Og korleis kan Nu Skin faktisk kontrollere at distributørar faktisk konsumerer eller seljer 80% av innkjøpet pr månad?

 

At du er eldre enn meg skulle ikkje ha noko betydning for diskusjonen. Du har forresten ikkje sagt nøyaktig kor gamal du er.

 

Hvor finner du at jeg sier det?

 

Det står svart på kvitt i posten min. Ikkje leik blind.

Lenke til kommentar

Ja, det skjønar eg. Å kalle dei dine kundar blir som at min sjef kallar sine ansatte kundar. Dei må kjøpe produkt for 700,- NOK kvar månad på same måte som deg, og noko av det går i di lomme, klar over det. Det eg lurte på var korleis du seljer DIN PSV til minst 5 personar kvar månad. Og korleis kan Nu Skin faktisk kontrollere at distributørar faktisk konsumerer eller seljer 80% av innkjøpet pr månad?

 

Du blander sammen begrepene. PSV står for personlig salgsvolum, altså 100 psv pr måned (ca.- 700,-)

 

Du tenker nok på GSV som er samlet det jeg selv kjøper og det mine distributører/kunder kjøper.

 

Alt foregår elektronisk på nett så det burde vel være en smal sak å overvåke. Jeg skjønner ikke helt hva det motsatte vil si.....

 

Det står svart på kvitt i posten min. Ikkje leik blind.

 

Jeg har aldri sagt at pyramide er dårlig. Jeg refererte til T5PC som et eksempel på et klassisk pyramideSPILL. Pyramider er flott. Vi har det overalt.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Du blander sammen begrepene. PSV står for personlig salgsvolum, altså 100 psv pr måned (ca.- 700,-)

 

Du tenker nok på GSV som er samlet det jeg selv kjøper og det mine distributører/kunder kjøper.

 

Alt foregår elektronisk på nett så det burde vel være en smal sak å overvåke. Jeg skjønner ikke helt hva det motsatte vil si.....

 

 

 

Jeg har aldri sagt at pyramide er dårlig. Jeg refererte til T5PC som et eksempel på et klassisk pyramideSPILL. Pyramider er flott. Vi har det overalt.

 

Du benektet jo at Nu skin var hverken en Pyramide eller et pyramidespill.

 

Dog er det som og si at narko er flott, men at narkotika er forferdelig, det er akkurat det samme, du sløyfer bare den siste biten av ordet.

Lenke til kommentar

Du benektet jo at Nu skin var hverken en Pyramide eller et pyramidespill.

 

Dog er det som og si at narko er flott, men at narkotika er forferdelig, det er akkurat det samme, du sløyfer bare den siste biten av ordet.

 

Jeg skiller mellom pyramide og pyramidespill. Pyramide kan være så mangt. Fra et byggverk til en struktur. Pyramidespill er klart definert. Aske kom nettopp med et kjennetegn på pyramidespill.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...