Gå til innhold

Innkalling til forsvaret


Hveding

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått innkalling, som mange andre der ute har. Men jeg har blitt lagt inn på sjøforsvaret, å dit vil jeg IKKE.

Gikk gjennom sesjon før rundt 3 år å var i dårlig form, var liten å tynn sammenligned med nå etter 3 år med trening.

Så kan hende det har med den dårlige formet at jeg ble lagt inn der.

 

Men vet dere noe om man kan få endret det via en tlf samtale med dem ?

Sku til å ringe nå, men fant ut at de hadde stengt klokken 15.00, så får ikke ringt dem før å mårn. Har sendt en mail å håper på svar, men det kan jo ta sin tid det.

 

Så er det noen andre som vet eller har fått endret plasseringen ?

Å isåfall, vet dere om en "verdig vinner" i forsvaret som er brukbar ?

Har HØRT at Sjøforsvaret, Grensevakten og Garden er noe av det kjedeligste du kan komme inn på.

 

Mvh Patrick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket innrykk til sjø har du?

 

Ring 03003 imorgen så kan du mest sannsynlig få flyttet deg til en annen avdeling. Fikk selv endre innrykk ifjor da jeg heller ville inn i oktober istedenfor august.

 

Spørsmål 2 om en "verdig vinner", så ville jeg si det blir et litt for subjektivt spørsmål. Alle avdelinger og grener har sine positive og negative sider, men det blir til syvende og sist din egen holdning til tjenesten som avgjør hva du får ut av den. Ja du får erfaring uansett hvilken tjeneste du velger, men så klart noen tjenester kan kanskje gi deg større utbytte hvis du søker til en tjeneste som er relatert til hva du ønsker å holde på med i fremtiden.

 

Jeg ville drite i hva du hører fra andre folk å heller ta fatt på fgtj. med godt humør, gode holdninger og et ønske om å få noe ut av året. De med denne innstillingen får oftest de beste stillingene og de beste erfaringene. Ser man på fgtj. som noe bortkastet så kan jeg love deg at du vil ikke få noe ut av det heller. Militæret gir til dem som er motivert og spytter ut dem som er umotivert.

 

Mvh Nydimma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Hehe. Jeg liker krig, gjørmekryping og mye styrketrening. Hvor må jeg inn ? x) Føler ikke sjøforsvaret eller flyforsvaret kan dekke det behovet, utifra hva man faktisk gjør der. Å grensevakten fikk jeg høre av en kompis at de satt utrolig mye på vakt.. Veldig mye sitte på ræva å spille pc spill og ps3.

Lenke til kommentar

Da bør du nok søke deg til en av disse avdelingene:

 

2 bataljon

Artilleri

Etterretning

 

Alle tre har opptak i januar.

Men likevel syns jeg det beste er egentlig å lese om hver avdeling inne på forsvaret.no, det er den beste måten å både lære om avdelingene samt da vet du også hva du evt. søker deg inn til.

Fremrykningsmetoder og styrketrening vil du få lært samt utøvd uansett hvor du tjenestegjør. Selvfølgelig er nok infanteri avdelingene samt de fleste som tjenestegjør som jegere dem som har mest av slike ting.

Som sagt, les deg litt opp før du tar et valg. Her inne på forumet vil alle ha en egen formening om hva du bør velge, til syvende og sist er det ditt valg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Luftforsvaret med Nasjonal innsatstyrke kan jo også være noe om man har lyst de rekrutterer januar og juli innrykket:

 

Er ikke så mye gjørme i NIS, men de fleste befalene i på basesettet(som NIS er en del av) mener det er viktigere at vi lærer noe av øvelsene enn meningsløs kravling i en hinderbane. Berett løpet vårt var en 3 dagers jakt, der vi ble satt ut i Østfolds skoger (uten befal de hadde vi bare radio kontakt med når terrenget var på vår side) og måtte komme oss til et hus også sette opp OP, før vi ble jaget av hundepatruljer fra ørlandet i 2 dager, mens vi strevde med å komme oss til Rygge flystasjon dette var dog hundefører troppen, men som sagt det gir en pekepinn på hva man mener om læring vs. meningsløse oppgaver i basesett2.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...