Gå til innhold

Problemer med Java.


Mariehelene

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke inn på nettbanken. Denne beskjeden kommer opp "En sårbarhet ble funnet i programvaren Java (som du bruker når du logger inn i nettbanken) som ondsinnede kan prøve å utnytte.

Feilen er rettet, og vi anbefaler deg å oppdatere til siste versjon av Java - det er fort gjort!"

 

Jeg oppdaterer java men det funker fremdeles ikke. Har også prøvd å avinstallere og så installere på nytt men det hjelper ikke. Funker heller ikke i Internet explorer. (bruker chrome til vanlig)

 

Når jeg går inn på denne siden: http://www.java.com/...d/installed.jsp kommer beskjeden "No working Java was detected on your system. Install Java by clicking the button below." Når jeg klikker på knappen så kommer denne beskjeden : en annen versjon av dette produktet er allerede installert.

 

Jeg kommer forresten inn på nettbanken når jeg slår av brannmuren på zonealarm, men beskjeden om Java står jo der enda.

Hjelp? :/

Endret av Michi90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. :)

 

Gjorde alt som du sa men det var en ting jeg ikke fikk fjerna på programmer og det heter "java 7 update 7"

Prøvde flere ganger men den forble i lista over programmer.

 

Fortsatte med å gjøre resten men denne beskjeden kommer fortsatt." No working Java was detected on your system. Install Java by clicking the button below."

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ikke gjøre det vanskeligere en nødvendig:

 

1 -Avinstaller java (om du har den) på vanlig måte

2 -Fjern rester som beskrevet i vedleget. Java ligger vel i sun mapper, slett da hele mappa som inneholder java mappa.

3 -Last ned offlineversjonen av java http://www.java.com/en/download/manual.jsp i 32-bit versjon og installer den.

 

Om det fortsatt er problemer, så legg inn firefox eller opera.

Sletting av rester etter avinnstalleringer.doc

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Gjort det du sa men funker fremdeles ikke.

 

jeg får ikke avinstallert et program som heter java 7 update 7.

Prøver jeg å laste ned offlineversjonen så kommer det opp en beskjed om at jeg allerede har Java.

 

Får du beskjed om at du har java når du laster ned installasjonsfilen????? Merkelig... Om gammel java er avinstallert, og rester er fjernet fra skjulte mapper og register så skal jo java være helt borte. Må være noe annet, antivirus eller noe annet som blokkerer.

Lenke til kommentar

Nå kan det hende at du er i en slik situasjon der Java7 nekter å funger.

 

jeg hjalp et par stykker med dette.

Da fungerte det å installere Java6

 

 

Har gjort det og da funker Java i IE, ikke chrome. Så nå har jeg hvertfall java som funker. =)

Gjort det du sa men funker fremdeles ikke.

 

jeg får ikke avinstallert et program som heter java 7 update 7.

Prøver jeg å laste ned offlineversjonen så kommer det opp en beskjed om at jeg allerede har Java.

 

Får du beskjed om at du har java når du laster ned installasjonsfilen????? Merkelig... Om gammel java er avinstallert, og rester er fjernet fra skjulte mapper og register så skal jo java være helt borte. Må være noe annet, antivirus eller noe annet som blokkerer.

Ja, jeg skjønner ingenting. Men java 6 funker i IE da. Får klare meg med den. Det viktigste er at jeg kommer inn i nettbanken nå.

Endret av Michi90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...