Gå til innhold

Forza Horizon - Den hittil knøttlille tråden!


Dofty

Anbefalte innlegg

Er virkelig ikke lenge igjen til Forza Horizon, det er planlagt lansert 26. oktober. Det skal være den samme gode fysikken som er i Forza Motorsport 4 som vi kjenner så godt.

 

Dette er trolig spillet flere av mine kamerater og jeg har drømt om i årevis. Realistisk kjørefysikk satt i en åpen verden med forskjellige underlag med lisensierte biler med både dag- og nattkjøring. Jeg klarer ikke å vente!

 

Turn10 vil ikke skremme bort sin harde kjerne av fans, så sånne ting som poengtelling for å krasje gjennom gjerder osv, dubstep og utallige hjelpemidler kan man trolig skru av.

 

Forzamotorsport.net - Forza Horizon

 

Stance Works om Forza Horizon (Veldig god artikkel som oppsummer det FH er!)

 

Biler som er i spillet hittil (med bilder)

 

Offisiell trailer fra årets E3

 

 

 

Behind the scenes - Episode 1

 

 

 

Behind the scenes - Episode 2

 

 

 

 

Intervju med Greenawalt og gameplay

 

 

 

 

Mer eller mindre den samme upgrade-modellen som vi kjenner fra FM4 med motorbytte, body kits osv..

Car packs hver måned, starter ved lansering.

Større DLC 18. desember i år.

 

 

Må si jeg liker stemninga i spillet.

 

Mikrotransaksjoner for de som liker det..

 

 

 

Mustang vs. Mustang gameplay

 

 

Endret av Dofty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg har å utsette er ikke spillet har 60 FPS etter det jeg har hørt/lest. Hos meg er det must i bilspill.

Når Burnout Paradise kjøres i 60 FPS i en veldig stor by med events, så burde dette og gjøre det samme.

Vet at Burnout Paradise er i et mer arkadepreg i kjørefysikken men det er det som ikke er poenget mitt :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Den artikkelen frelste meg også! Legger den i førstepost.

 

Ang. framerate, det var jeg faktisk ikke klar over. Det er en big deal å ha 60 fps i bilspill for meg også, men jeg tror faktisk det er noe jeg får leve med. Litt skuffa, men forstår egentlig godt hvorfor...

 

Sjefsdesigner Ralph Fulton sier dette til Videogamer.com

"We have a real-time dynamic sky and cloud simulation, that's always changing and always evolving. On top of that we have a dynamic sun, that moves across the sky casting shadows from every object from within the world - even the cars. Finally we have atmospheric scattering, and that picks out individual particles from within the atmosphere and really deals with how light creates depth and realism within the view."

 

"We knew right there and then we were going to have to invest some serious time in creating technology to adequately render those views. Now Forza 4 has great vistas, right? You've seen the Alps track. The difference in [Horizon] is that if you can see it, you can drive to it. So we had to create what we call uber-LOD technology. Basically that enables us to draw up to 20km into the distance while still maintaining the high level of visual fidelity you've come to expect and demand from Forza games."

 

Kilde: http://www.videogame...ound_games.html

Lenke til kommentar

Ny video med first time gameplay og masse ny informasjon.

Mer eller mindre den samme upgrade-modellen som vi kjenner fra FM4 med motorbytte, body kits osv..

Car packs hver måned, starter ved lansering.

Større DLC 18. desember i år.

 

http://youtu.be/DvQgTWbiRmk

Må si jeg liker stemninga i spillet.

 

Mikrotransaksjoner for de som liker det..

http://www.youtube.com/watch?v=NHrEf4jUsW0

 

 

Mustang vs. Mustang gameplay

http://www.youtube.com/watch?v=irnrhIEcjeg

Lenke til kommentar

Kom på en ting nå, man kan ikke endre gear ratio på FH, men noen ganger på enkelte biler i Forza Motorsport så er den helt feil når man oppgraderer bilen. F.eks 800hk og går bare til 320 km/t fordi gira er helt feil standard. Jeg frykter det kan skje i FH...

 

En ting hadde vært å implementert et forenkla system slik som på Dirt, hvor man kan velge mellom long og short. Bare det hadde vært en redning. Det er jo likhetstrekk allerede mellom FH og Dirt.

Lenke til kommentar

Prisinga på DLC fra MS og Turn10 er helt horribel. Jeg syntes det var drøyt i F4 (neppe tilfeldig at Mazda B929 (? Den alle brukte i F3) kom i DLC) selv om jeg kjøpte et par enkeltbiler (ingen pakker).

Men Horizon tar kaka. 50$ for season pass, og antall biler er til og med redusert til 6.

 

Jeg skal definitivt ha Horizon, men det blir først når prisen er under 200. Og denne gangen kommer jeg ikke til å kjøpe noe som helst av tillegg, selv om de skulle gi ut '89 Peugeot 205GTI 1,9 i en av pakkene.

Kilde

Lenke til kommentar

Ja, det er drøyt dyrt. Har selv nesten kjøpt alle pakkene til FM4, og jeg syns det er verdt det. Har hatt utallige timer moro med noen av de bilene.

 

Kjøper man alt til FH så blir det fort tusenlappen. Prisen er ikke inkludert selve spillet. Og det er noe som er ekstremt mye. Da snakker vi alle 12 pakkene + den store DLCen i desember.

 

Kommer nok til å kjøpe de bilene som interesser meg mest.

Lenke til kommentar

Hmm, var ikke så mye informasjon å hente der. Var noe om noen co-op utfordringer man kan gjøre i felleskap med venner bare.

 

Ellers var det ikke så mange gode spørsmål heller, virker som de ikke har fulgt med i det siste for de spurte bare om ting som er bekreftet. Og om man kan fly P-51 Mustangen... :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...