Gå til innhold

ArmA 3-utviklere arrestert i Hellas (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sensasjonalisering?

 

Altså, dersom det nå er viden kjent at de drev med spillutvikling, så burde vel sjansen for å bli dømt for "spionasje" (hahahaha, latterlig konsept, enkelte mennesker lever tydeligvis fortsatt i mccarthy æraen) være temmelig inteteksisterende?

 

Vet ikke helt jeg, men når det er SÅ åpenbart at disse menneskene IKKE er "spioner" (lol), så burde vel saken vært forkastet i rettsystemet allerede?

Lenke til kommentar

Sensasjonalisering?Altså, dersom det nå er viden kjent at de drev med spillutvikling, så burde vel sjansen for å bli dømt for "spionasje" (hahahaha, latterlig konsept, enkelte mennesker lever tydeligvis fortsatt i mccarthy æraen) være temmelig inteteksisterende?Vet ikke helt jeg, men når det er SÅ åpenbart at disse menneskene IKKE er "spioner" (lol), så burde vel saken vært forkastet i rettsystemet allerede?

Tja. Fra PC Gamer-artikkelen jeg lenker til:

 

This isn?t the first time the Greek authorities have been a bit over-enthusiastic in their counter-espionage policy. In 2001, 12 British plane spotters were held on spying charges for taking photographs at an air-show near Kalamata, in southern Greece. Though they were confident of being cleared at the time, eight received three-year sentences for espionage, and the rest were convicted of aiding and abetting.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

This isn?t the first time the Greek authorities have been a bit over-enthusiastic in their counter-espionage policy.

Enhver som ikke her helt politisk tanketom vil, med bare en titt på kartet, forstå at Hellas sannsynligvis vil være litt kjappe på avtrekkeren. Det er nok av dårlig stemning i det området.

Skjønt det er vel litt vanskjelig og forstå for oss som først og fremst forbinder nasjonen med festivitas i 14 dagers økter.

Lenke til kommentar
Sensasjonalisering?Altså, dersom det nå er viden kjent at de drev med spillutvikling, så burde vel sjansen for å bli dømt for "spionasje" (hahahaha, latterlig konsept, enkelte mennesker lever tydeligvis fortsatt i mccarthy æraen) være temmelig inteteksisterende?Vet ikke helt jeg, men når det er SÅ åpenbart at disse menneskene IKKE er "spioner" (lol), så burde vel saken vært forkastet i rettsystemet allerede?
Tja. Fra PC Gamer-artikkelen jeg lenker til:This isn?t the first time the Greek authorities have been a bit over-enthusiastic in their counter-espionage policy. In 2001, 12 British plane spotters were held on spying charges for taking photographs at an air-show near Kalamata, in southern Greece. Though they were confident of being cleared at the time, eight received three-year sentences for espionage, and the rest were convicted of aiding and abetting.

 

Og hvis vi leser kilden dette er hentet fra:

 

In mid-December the 12 British plane-spotters - plus two from Holland - were freed on ?9,000 bail before a trial the following year.

In April 2002 they returned to face trial on lesser charges and were confident of being cleared.

 

Instead eight were found guilty of espionage and sentenced to three years in jail.

 

The other six were convicted of aiding and abetting and received a one-year suspended sentence.

 

Those who received prison sentences were allowed to leave Greece while their appeals were being heard.

 

In November 2002 13 of the plane-spotters returned to Greece and succeeded in overturning thier convictions.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeeezes.. Bare ikke dette betyr at nye Dayz blir forsinket :pNeste gang er det kanskje en ide å høre med militæret om hva de kan ta bilde av, før de finner frem telelinsa og knipser i vei..

 

Nye Dayz skal ikke kjøre på Arma 3, det var hele poenget med en Stand-alone spill sånn at de kan gjøre hva det de ønsker med spillet og lage sine egne rammer.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt jeg, men når det er SÅ åpenbart at disse menneskene IKKE er "spioner" (lol), så burde vel saken vært forkastet i rettsystemet allerede?

Hvorfor er det så åpenbart?

 

En grundig etterforskning må jo til. Viss ikke kunne jo hvem som helst ha opprettet et spillselskap så knipset diverse bilder av militærbase uten noen risiko for straff om de skulle ha blitt oppdaget. Er jo også en viss risiko for at bildene de tar kan komme på avveie.

 

Nå kjenner jeg ikke godt til saken, utover det som står i artikkelen, men de burde iallefall ha spurt om lov før de tok bilder av militærbase\installasjoner. Så evt fått en godkjent millitærfyr som kunne ha "fulgt" dem og vist dem hva som kan bli tatt bilde av og hva som ikke kan.

Lenke til kommentar
Sensasjonalisering?Altså, dersom det nå er viden kjent at de drev med spillutvikling, så burde vel sjansen for å bli dømt for "spionasje" (hahahaha, latterlig konsept, enkelte mennesker lever tydeligvis fortsatt i mccarthy æraen) være temmelig inteteksisterende?Vet ikke helt jeg, men når det er SÅ åpenbart at disse menneskene IKKE er "spioner" (lol), så burde vel saken vært forkastet i rettsystemet allerede?
Tja. Fra PC Gamer-artikkelen jeg lenker til:This isn?t the first time the Greek authorities have been a bit over-enthusiastic in their counter-espionage policy. In 2001, 12 British plane spotters were held on spying charges for taking photographs at an air-show near Kalamata, in southern Greece. Though they were confident of being cleared at the time, eight received three-year sentences for espionage, and the rest were convicted of aiding and abetting.

 

Og hvis vi leser kilden dette er hentet fra:

 

In mid-December the 12 British plane-spotters - plus two from Holland - were freed on ?9,000 bail before a trial the following year.

In April 2002 they returned to face trial on lesser charges and were confident of being cleared.

 

Instead eight were found guilty of espionage and sentenced to three years in jail.

 

The other six were convicted of aiding and abetting and received a one-year suspended sentence.

 

Those who received prison sentences were allowed to leave Greece while their appeals were being heard.

 

In November 2002 13 of the plane-spotters returned to Greece and succeeded in overturning thier convictions.

 

Det er riktig at det er viktig å få med hele sannheten, men det endrer ikke det faktum at de i utgangspunktet ble dømt.

 

Personlig synes jeg utviklerne burde gjort litt grundigere undersøkelser i forkant. Det er faktisk ulovlig å ta bilder av militærinstallasjoner i Hellas. Med tanke på området Hellas ligger i og hvilke land de grenser mot så er det naturlig (kanskje) at de er litt kjappe på avtrekkeren. Landet har også etterhvert blitt kjent for sine mindre heldige valg gjennom århundrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...