Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen fryser, klarer ikke finne problemet :(


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en pc som er omkring 1 år og 8ish mnd gammel. Det er en Asus G51JX, http://www.asus.com/Notebooks/Gaming_Powerhouse/G51Jx/#specifications.

Den har 4gb Ram, i5 prosessor, NVIDIA® GeForce® GTS 360M 1GB, og resten tror jeg dere finner på linken.

 

Jeg har to problemer med den om dagen, om de har en sammenheng aner jeg ikke;

1. Pcen fryser opp. Det skjer enten jeg spiller tunge spill, eller bare surfer på nettet. Den fryser opp slik at ingenting fungerer og musa ikke beveger seg, men jeg hører fortsatt at maskina går. Må holde inne knappen for å slå den av og på igjen. Innimellom etter at dette skjer så henger den seg opp på ASUS-logoen, sånn at jeg må holde knappen IGJEN for å få på maskina. Men det skjer ikke alltid.

 

Etter å ha googla problemet fant jeg alt fra overheating problemer til problemer med ram. Jeg sjekka temperaturen, og etter det jeg har forstått så er det ingenting unormalt med den. Jeg rensa likevel ut vifta nøye, for sikkerhetsskyld. I tillegg kjørte jeg memtest86 (eller hva den heter), for å sjekke ram, og den fant ingen problemer. Det gjorde ikke Windows sin ram test heller.

 

Problemet startet for kanskje 2 uker siden, og jeg kan ikke komme på noen nye programmer vi har lastet ned på pcen. Tidligere idag trodde vi det hadde noe med nyeste VLC å gjøre, men da pcen frøys uten at VLC var på, fant vi ut at det ikke stemte.

 

Vi har også sjekka alle driverne. Det var en oppdatering, til wifi. Den oppdateringa gjorde at wifien ikke ville fungere skikkelig, og bare loada og kom med gul trekant, så vi rulla tilbake den. Det tar oss til problem 2! :D

 

2. TREIG wifi. Den fungerer strålende på mobiler, andre pcer, alt annet, men innimellom blir den super treig på ASUS-pcen. Pcen i seg selv reagerer helt som den skal, men det tar tre tusen år å få fram nettstider, eller gjøre noe som helst på noen online spill. Om det har noe med driveren å gjøre eller det andre problemet aner jeg ikke.

 

Takker for alle svar! Jeg har forresten ikke fryktelig mye peiling, så hvis jeg må gjøre noe fancy ting trenger jeg hyggelige forklaringer på hvordan. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er btw litt redd for å sende den inn, siden jeg har åpna lokket bak på den selv. Ikke for å bølle med noe, men for å rense vifta, siden jeg hadde store overheating problemer enn liten stund. Og å åpne der ødelegger jo visstnok garantien, og det er veldig kjedelig å måtte betale masse penger for å få tilbake pcen de ikke vil reparere for meg. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...